Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flash CS3] Bestandsgrootte verkleinen

Pagina: 1
Acties:

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-11 14:44
Misschien een hele vreemde vraag, maar ik heb onlangs (voor verschillende websites) banners aan moeten leveren en krijg dan te horen dat deze bijvoorbeeld voor een banner van 728x90px 20kb de max is en voor een banner van 460x400px 30kb de max is. Nu is mijn vraag hoe er in godsnaam een fatsoenlijke flashbanner te maken is van zo weinig kb's??

Ik heb nu bijvoorbeeld deze banner (.fla bestand) gemaakt.

Ik heb alle motion tweens al verkort (waardoor alles naar mijn idee veels te snel gaat), de duur verkort maar ik heb nog steeds een banner van 120kb. Als ik de JPEG kwaliteit bij het opslaan verlaag naar 40 krijg ik lelijke afbeeldingen (plus nog steeds een bestandsgrootte van 76kb)

Ligt het nu aan mij en doe ik iets grandioos doms of is iedereen gek? O-) Als ik al een stilstaande jpeg afbeelding heb van 460x400 zit ik al aan de 68kb!

Zijn hier tips of trucks voor die ik over het hoofd zie?
Muchos gracias!!

• kleautviool
*schopje*

:$

Verwijderd

Ik ben zelf geen Flash expert (gebruik het maar 2-3 keer op een jaar) maar heb je de tips al geprobeerd die je kan vinden via Google ... bvb. : reduce flash file size?

Een veelvoorkomende is ivm het font, dat je deze moet gebruiken als een type (Kan je bvb snel in PhotoShop doen, layer > rasterize > type) en niet als font zelf omdat hij anders het font mee probeert te embedden :)

Ook bestaan er diverse programma's voor te optimizen & compressen van Flash files.

• kleautviool
Hmm ik heb nu de layers waar tekst in stond verwijderd en daar gif bestanden met de tekst voor in de plaats gezet, maar de bestandsgrootte blijft onverranderd. Doe ik weer iets verkeerd?

SWF Bestand
FLA Bestand