www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Verwijderd
wat mij betreft is deze testcase geslaagd, alleen zou ik je iso waarde van je startpost nog eens aanpassen, want als je op ISO200 al ruis hebt, is er iets mis. Ik zou haast niet zeggen dat dit met een compact gemaakt is. Zo zie je maar weer dat een goede fotograaf met een slechte camera ook goede foto's kan trekken.
Scherpte is her en der niet bepaald optimaal en er zit wel wat ruis in. Wat je hier hebt is wel een goede weergave van de sfeer van 't concert. Gezien je materiaal en de omstandigheden vind ik het erg knap. Mijn complimenten!
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Voor de gebruikte apparatuur idd een erg knappe prestatie zulke foto's te maken.
Wat je nog wel zou kunnen doen om de ruis wat minder zichtbaar te maken is een zwart-wit conversie. Samen met de 'rauwe' uitstraling van Metallica zou dit wel mooi uit kunnen werken denk ik!
Wat je nog wel zou kunnen doen om de ruis wat minder zichtbaar te maken is een zwart-wit conversie. Samen met de 'rauwe' uitstraling van Metallica zou dit wel mooi uit kunnen werken denk ik!
Neej! niedoen! Juist dat hele zwart-wit vind ik zooo cliché in die hele concert-fotografie-scene, niet in de laatste plaats omdat het vaak toegepast wordt omdat de ruis dan anders overkomt en de cam net wat verder gepushed kan worden. Ga dan liever aan de slag met een lekkere splittoningJP12 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:29:
#12 vind ik top, de lampen op het publiek. Ik ben Metallica een tijdje uit het oog (uit het oor
) verloren omdat ik ze een beetje te mega vond worden. Op deze foto's komen ze minder gepolijst over. Was de muziek ook zo (nieuwe bassist enzo)?
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Dank voor de positieve reacties.. 

Zwart-wit maken ben ik zelf niet zo'n voorstander van, ik vind namelijk juist de kleuren van de verlichting de sfeer geven aan de foto's..
Splittoning ga ik zo eventjes wat over opzoeken, had ik zelf nog niet van gehoord eigenlijk..
ISO200 klopt wel.. Het bereik van de cam loop van ISO50 tot ISO400 en bij 200 begint de ruis al duidelijk zichtbaar te worden.. Ik heb zelfs destijds expres voor de 3.2MP versie gekozen ipv de 4.0MP omdat deze betere ruisprestaties had, het had dus nog erger kunnen zijn..Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:10:
wat mij betreft is deze testcase geslaagd, alleen zou ik je iso waarde van je startpost nog eens aanpassen, want als je op ISO200 al ruis hebt, is er iets mis. Ik zou haast niet zeggen dat dit met een compact gemaakt is. Zo zie je maar weer dat een goede fotograaf met een slechte camera ook goede foto's kan trekken.
Zwart-wit maken ben ik zelf niet zo'n voorstander van, ik vind namelijk juist de kleuren van de verlichting de sfeer geven aan de foto's..
Splittoning ga ik zo eventjes wat over opzoeken, had ik zelf nog niet van gehoord eigenlijk..
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Pagina: 1