• MulderA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
Goedemiddag Tweakers!

We zitten bij ons het op werk met het volgende probleem: We hebben bij ons op het werk 2 servers draaien op de eerste server draait 2003 standard met daarop de online backup software voor onze klanten. En op de 2de server draait sbs03 met daarop uiteraard exchange en dus ook outlook web access nu is er echter maar 1 extern ip adres, en word de site van backup server weergegeven als ik naar webmail.bedrijf.nl browse. Is er ook een manier om de backup console via backup.bedrijf.nl te benaderen en de webmail via webmail.bedrijf.nl?

Alvast bedankt!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Nadeel is denk ik dat je een SBS hebt draaien. Anders had je op 1e server een exchange frontend kunnen installeren die vervolgens naar je backend gaat.

Je kan op een of andere manier je owa publishen op een andere IIS; maar dan heb je wel wat problemen met certificaten als je die gebruikt.

Als je ISA hebt draaien heb je er ook een wizard voor om een exchange via ISA te publishen, maar of dat ook met een SBS exchange werkt weet ik niet.

Pvouput live

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 10:21
Inderdaad met ISA server, en anders een extra machine neerzetten met daarop Apache als reverse proxy en op basis van host headers doorsluizen naar de juiste server. Het enige is dat een Apache rev.proxy voor een OWA nog wel eens wat lastig doet met authenticatie, daar moet je dus even induiken.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:31
Ziet er naar uit dat poort 80 open staat naar de server waar je exchange op draait...
Een mogelijke oplossing is door een andere poort te gebruiken en deze in je router te laten verwijzen naar de server waar je backup software op draait. dat je bedrijf.nl:81 krijgt oid

• MulderA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
het is ssl dus het gaat op poort 443

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

_Arthur

blub

MulderA schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:45:
het is ssl dus het gaat op poort 443
Andere poort instellen voor je OWA en de poort voor buiten open zetten. Is dit mooi? Nee want men dient het poortnummer in te vullen in de browser indien men van OWA gebruik wil maken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wellicht kan je met een reverse proxy wat bereiken, bijvoorbeeld ISA (SBS2003Premium) met een wildcard certificaat ofzo? Heb je zelf al wat ondernomen, want als ik ga googlen naar bijvoorbeeld "two ssl sites share ip" regent het resultaten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1