Eerste indruk: Nokia N97 - incomplete info

Pagina: 1
Acties:

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
Op reviews: Eerste indruk: Nokia N97 staat een forse tabel met allemaal gegevens. Het tweede blokje heeft als kop "Processor en Geheugen" waaronder alleen te vinden is welk type geheugenkaart erin past. Maar niets over processor of RAM-geheugen.
[edit]
Op de pagina Hardware staat vervolgens wel vermeld welke processor en hoeveel geheugen deze machine heeft: "Freescale MXC300-30-cpu" en "32GB intern geheugen". Maar daaronder heeft het scherm een upgrade gehad. Waar op pagina 2 er 350 pixels verticaal zijn, zijn er op pagina 3 alweer 10 bij. Wat gaan die ontwikkelingen hard zeg, 't is niet bij te houden!

[ Voor 35% gewijzigd door Cyphax op 07-04-2009 15:41 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Die specstabel herken je waarschijnlijk wel van pricewatch: Nokia N97 Wit :) De PW-dudes hebben kennelijk nog niet ingevuld wat de cpu is en hoeveel geheugen erin zit - zo hard gaan die ontwikkelingen dus inderdaad - en we hebben het bij het overzetten van de tabel over het hoofd gezien. De info is echter wel netjes beschikbaar, dus heel erg vervelend vind ik dat eerlijk gezegd niet, al had het erbij gemoeten. Zal zo even zien of er wat te fiksen valt.

Het enige serieuze probleem is die schermresolutie. 350 of 360 - een van beiden is natuurlijk een onbenullig tikfoutje, maar wel een vervelende en ik weet niet welke van de twee goed is. Ik ga even op onderzoek uit.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
Ik had het ook weleens eerder gezien in een review. Ik weet niet of ik dat toen had gemeld en zo ja, waar, maargoed. Het is ook geen ramp, het staat alleen wat gek (je zou nog kunnen overwegen erbij te zetten dat het onbekend is?)

Saved by the buoyancy of citrus

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

De tabel is inmiddels uitgebreid met de juiste info over cpu en geheugen. De auteur kunnen we zo snel niet bereiken, maar gelukkig stond erbij dat het ega-resolutie betreft en dat betekent een oplossend vermogen van 640*350, wat inmiddels ook is vertimmerd :)

Ik weet nog hoe blij ik was dat mijn eerste pc met 640*400 een nóg betere reso had :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoewel de N97 bepaald geen kleintje is, is hij niet heel zwaar of dik. De telefoon weegt volgens de specificaties 117 gram
Op het spec-sheetje staat 150g. Wat het niet meteen een baksteen maakt, maar toch weer zwaarder dan bv. iPhone.

Zowiezo klopt een van de twee dus niet. Denk dat de reviewer zich heeft vergist me de lengte van 117mm.

[ Voor 16% gewijzigd door Keypunchie op 07-04-2009 17:27 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor de feedback, alles klopt weer met elkaar (en resolutie is echt 640x360, kan ik ook niets aan doen ;))
Pagina: 1