Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-02 11:18
ik heb een vraag: kan je een gtx 260 (oude model) in sli plaatsen met een gtx 260/216 (nieuwe modellen)?

ben op dit moment in bezit van een gtx 260. en als je nu een nieuwe 260 wil kopen zijn dat allemaal de nieuwere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:45
Als het goed is kan je dat wel gewoon gebruiken... (pakt hij de langzaamste kaart)

Maar je kan ook gewoon de oudere versie van de 260 kopen. Ja, ze zijn nog steets verkrijgbaar!
Ze zijn in de meeste gevallen ook stukken goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 07-04-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

wishmasterUT2k4 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:29:
Als het goed is kan je dat wel gewoon gebruiken... (pakt hij de langzaamste kaart)

Maar je kan ook gewoon de oudere versie van de 260 kopen. Ja, ze zijn nog steets verkrijgbaar!
Bij CrossFire en CrossFire X kon je altijd al wel verschillende kaarten mixen, maar volgens mij was het bij SLi tot voorkort nog niet het geval. Dus TS ik zou eerst eens de website van Nvidia zelf raadplegen, voordat je het een en ander gaat kopen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:45
Ik weet wel dat je een kaart met verschillende kloksnelheden kan mixen.
Met verschillende shaders weet ik niet... dat zou je inderdaad, zoals _Dune_ al zegt, op de site van Nvidia zelf moeten bekijken.

Succes !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:56
wishmasterUT2k4 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:29:

De nieuwste versie is ook niet duur meer (door de komst van de GTX 275)
Bijv. deze van 159 euro bij dollarshops met 216 core 55nm (zelf vorige week vrijdag gehaald).
pricewatch: Sparkle Geforce GTX260 (SXX260896D3S-VP)
Is door de kleinere chip koeler en dus prettiger voor SLI.
Alle GTX260 varianten heten GTX260. Soms zet een leverancier er 216 bij of 260+ maar voor nvidia heten ze allemaal GTX260 dus het lijkt me dat dan SLI moet werken tussen de varianten onderling.

[ Voor 11% gewijzigd door luckyjan op 07-04-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-02 11:18
bedankt voor de reacties, op de site van nvidia wordt niks gerept over de die change van de cpu. alleen dat dezelfde cpu moet worden gebruikt, verschil in overclock maakt ook niks uit en eventueel geheugen verschillen moeten in principe ook niks uitmaken..

ik zou het kunnen gaan uitproberen. kan de kaart altijd terug brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook voor een relatieve lage prijs de 'oude' halen met 192 shaders: http://www.zercom.eu/inde...2304&f=1&h=7&s=1&a=167306 (146,-) Dan loop je iig geen risico dat ie niet werkt...

Verder wel apart dat hier eigenlijk vrij weinig over bekend is! Ik heb heb er nog niet één keer een artikel ofzo over gezien of eerder die vraag...
Het is bekend dat bij een plaatsing van een OC kaart naast een stock kaart, de OC versie zich terug clockt naar de stock waarde (of de laagst geclockte kaart). Hoe het met sp's zit; geen flauw idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je kunt ze gewoon in sli zetten, daarom heeft nvidia de naam niet veranderd;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:34
Wilde geen nieuw topic aanmaken dus vandaar dat ik hier verder ga.

Ik draai al enige tijd 2x Palit GTX260 896MB Sonic 216 SP DDR3 in SLI, draaide allemaal goed. Gisteren Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en nu wordt één van de twee kaarten niet meer als GTX260 herkent, zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/6868/knipselo.jpg

Wat heb ik al geprobeerd?
* Drivers van zowel de herkende als de niet herkende kaart verwijderd en de nieuwste van Nvidia geïnstalleerd
* Drivers van alleen de niet herkende kaart verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
* Kaart helemaal "verwijderd" (niet fysiek) en opnieuw door Windows laten herkennen

Tot op heden geen resultaat, iemand een idee?
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Wissel ze eens om.
Pagina: 1