Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Live video stream opzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als dit het verkeerde topic is om deze vraag te stellen, maar ik wist niet waar ik hem anders moest plaatsen.

Als admin van een redelijk grote gaming website (http://www.gamereplays.org) is er nu de interesse ontstaan om live video coverage aan te bieden van toernooien en competities die we spelen.

Zo is het de bedoeling dat ik bijvoorbeeld een game observeer en tegelijkertijd kritiek lever (zo dan niet met iemand anders) en dat deze game + dit commentaar live te volgen is het via het Internet. Het gaat dus over zowel audio + video.

Nu heb ik al gezocht op Internet naar een goede tutorial of handleiding hiervoor, ik kom echter alleen dingen tegen waarbij de video capture alleen via webcam of camera kan.

Hier dus nu mijn vraag:
- Welke programma's zijn er voor nodig om een game live te kunnen shoutcasten zodat er zowel video als audio gestreamd wordt? Dit zowel voor de client side als de server side, want we beschikken zelf over een goede server.

Mvg,
Rens

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat heb je zelf gevonden? Heb je o.a. gekeken naar VLC en Windows Media Encoder? Misschien kun je op basis daarvan iets bedenken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd gekeken naar windows media encoder.
Maar bij het stukje videocapture (dat ik softwarematig wil doen) kom ik er niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Yes, dankje heb m aan de praat gekregen :)
Volgende vraag nu (ik voel me echt een noob af en toe):
Wat/hoe moet ik precies hebben om er voor te zorgen dat dit afgespeeld kan worden op internet?

Ik wil het dus sturen naar een website en vanaf deze website moeten andere het weer gaan bekijken.
Dus wat moet ik precies downloaden en installeren op de ftp van de website? (mits dit nodig is uiteraard, waar ik wel van uit ga).

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon mediaplayer embedden in de site met source een url naar je server. Volgens mij kan Media Encoder hier zelfs een stukje code voor genereren. Uiteraard moet je ook even de juiste poort open zetten zodat deze van buitenaf benaderbaar is.

[ Voor 53% gewijzigd door Noork op 07-04-2009 16:47 ]

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 20:18
Je vorige topic is niet gesloten omdat het in het verkeerde topic stond maar omdat je nergens liet merken dat je zelf ook enige moeite doet om je doet te bereiken wat wel van je verwacht wordt op GoT.

Probeer dus ook zelf enige inzet te tonen en vraag niet naar kant-en-klare oplossingen, deze zijn genoeg op internet te vinden.

klik :)
Pagina: 1