Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb een Dell Ultrasharp 2209WA TFT scherm gekocht en nu kom ik er achter dat hij 1 "dode" pixel heeft. Bij een zwart scherm zie ik nl. 1 licht blauwe pixel. Het valt me eigenlijk alleen op als ik een zwarte screensaver aan heb staan. Ik heb op de dag van ontvangst (24/03/2009) alles nagekeken en heb toen niets kunnen ontdekken, dus mogelijk is de dode pixel later ontstaan.

Vandaag heb ik gebeld met Dell support. De support medewerker gaf aan dat ik het Dell scherm wel terug kan sturen, maar dat ik er dan een 2e hands scherm voor terug krijg.

Is het in dit geval aan te raden voor een "nieuw" tweedehands scherm te gaan? Of zal ik de dode pixel die ik nu heb gewoon accepteren. Zoals gezegd, ik zie de dode pixel alleen als het scherm helemaal zwart is. Verder staat de dode pixel redelijk aan de rand van het scherm.

Verder heb ik begrepen dat ik bij 3 dode pixels een nieuw scherm krijg, maar ik ga natuurlijk mijn scherm niet molesteren om een nieuwe te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dat moet je jezelf afvragen.

Wij zitten niet achter jouw scherm.

Als je er last van hebt > Omruilen
Als je er geen last van hebt > Zo laten en genieten van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:59
Eis bij de medewerker een nieuw scherm ipv. een refurbished exemplaar. Ik zie dat je het scherm nog maar twee weken hebt, en ik kreeg na twee weken _wel_ een gloednieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik denk dat de support-medewerker ook bedoelt dat de TS een refurbished model krijgt.

Misschien dat de pixel een stuck-pixel is in plaats van een dead pixel. Dan is er misschien nog leven in te krijgen. [search=stuck pixel]
Vinnienerd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:23:
Eis bij de medewerker een nieuw scherm ipv. een refurbished exemplaar. Ik zie dat je het scherm nog maar twee weken hebt, en ik kreeg na twee weken _wel_ een gloednieuw exemplaar.
Eisen op welke gronde? De wet 'koop op afstand' is niet meer van toepassing na 2 weken. En de iso-norm is toch echt meer dan 1 dode pixel alvorens tot omruilen overgegaan wordt.

[ Voor 50% gewijzigd door _the_crow_ op 07-04-2009 14:30 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:59
_the_crow_ schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:29:
Ik denk dat de support-medewerker ook bedoelt dat de TS een refurbished model krijgt.

Misschien dat de pixel een stuck-pixel is in plaats van een dead pixel. Dan is er misschien nog leven in te krijgen. [search=stuck pixel]
[...]
Eisen op welke gronde? De wet 'koop op afstand' is niet meer van toepassing na 2 weken. En de iso-norm is toch echt meer dan 1 dode pixel alvorens tot omruilen overgegaan wordt.
Op zich heeft hij niets te eisen, maar TS kan bijvoorbeeld tegen de medewerker zeggen dat een vriend van hem wel een nieuw exemplaar kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik zou inderdaad eens proberen of je die pixel niet gewoon unstuck kan krijgen, persoonlijk zou ik hem anders opsturen. Als je dan een "slecht" exemplaar terug krijgt kan je die altijd weer terug sturen en weer een nieuwe vragen. Ik weet van mijzelf dat ik me steeds meer zou gaan ergeren aan die ene pixel :)

Even deels oftopic:
Bevalt de monitor je verder wel (kwa bouw en kleurweergave bijvoorbeeld?). Ik ben namelijk zelf van plan dit model te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
huub8 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:20:
Ik zou inderdaad eens proberen of je die pixel niet gewoon unstuck kan krijgen, persoonlijk zou ik hem anders opsturen. Als je dan een "slecht" exemplaar terug krijgt kan je die altijd weer terug sturen en weer een nieuwe vragen. Ik weet van mijzelf dat ik me steeds meer zou gaan ergeren aan die ene pixel :)

Even deels oftopic:
Bevalt de monitor je verder wel (kwa bouw en kleurweergave bijvoorbeeld?). Ik ben namelijk zelf van plan dit model te kopen.
Om eerlijk te zijn erger ik me niet aan de dode pixel. Alleen als ik een zwart scherm heb, dan kun je de dode pixel zien en dan moet je nog even zoeken ook nog. Dus ik ga hem niet inruilen voor een tweedehands scherm.

Verder bevalt het scherm inderdaad goed. Kleurweergave is perfect en dat was voor mij een voorwaarde omdat ik veel grafisch werk doe (webdesign o.a.). Gamen doe ik nooit, maar heb eea welk getest en hij gaf geen ghosting.

Verder erg relaxed met het programmaatje splitview, waarmee je 2 vensters naast elkaar kunt zetten...

Edit: de bouw is inderdaad ook erg solide, beter dan een samsung t220 die ik in de winkel zag bvb.

[ Voor 4% gewijzigd door getfirefoxnow op 14-04-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Fijn dit te horen, dan hak ik de knoop door. Ik heb hem eigenlijk precies voor dezelfde zaken nodig als jij, dus ook voor webdesign, verder speel ik af en toe een spelletje. Maar dit mag met dit scherm geen probleem zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 19:55
Mijn vriendin had een splinternieuwe Acer 20", en daar zat een knalgroene pixel op, net nieuw uit de doos aangesloten. Ook aan de rand, viel niet op, alleen bij zwart beeld. Toen ze hem aanwees raakte ze het scherm per ongeluk wat hard aan en toen was hij weg :) Misschien proberen voor je hem terugstuurt?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 2209wa 9 april gekregen. Helaas twee dode pixels. Een alleen bij blauwe achtergrond (zwarte pixel) en een zichtbaar bij wit/rode achtergrond. De eerste paar uur was alleen de eerste dode pixel zichtbaar. Ik had nog zoiets van dat is wel ok, je ziet het alleen bij een blauwe achtergrond. Paar uur later verscheen de tweede dode pixel, recht voor mn neus.. en die zit ik nu de hele tijd aan te staren.

Dell gebeld, ik krijg een nieuw scherm binnen 5 a 10 dagen. Maar afwachten hoe het met dat scherm gesteld is..

Afgezien van de dode pixels is het een prachtig scherm, inderdaad goede kleurweergave, en gisteravond wat insurgency gespeeld, ging heel wat beter dan op mijn oude crt (zegt misschien meer over die laatste maar ja..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
Ik heb met dell gebeld dat ik toch een nieuwe monitor wil hebben vanwege dode pixel. Meneer gaf aan dat ik splinternieuw scherm krijg, terwijl een collega eerder zei dat je een 2e hands krijgt als je hem inruilt met 1 dode pixel. Krijg ik nu toch een nieuwe of heeft de laatste medewerker ongelijk?

Ik heb het scherm 24-03 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
Peenutzz schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:31:
Mijn vriendin had een splinternieuwe Acer 20", en daar zat een knalgroene pixel op, net nieuw uit de doos aangesloten. Ook aan de rand, viel niet op, alleen bij zwart beeld. Toen ze hem aanwees raakte ze het scherm per ongeluk wat hard aan en toen was hij weg :) Misschien proberen voor je hem terugstuurt?
Ik heb op de dode pixel wat heen en weergewreven met een brillenpoetsdoekje, maar dit helpt niet. Erg hard ga ik ook niet drukken anders vernaggel ik het scherm misschien nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:45
Ik kan me niet voorstellen dat je geen nieuwe krijgt. Je koopt een splinternieuw scherm voor een behoorlijk bedrag, en die is meteen al niet goed met een probleem waar je niks aan kan doen. Ik zou simpelweg een nieuwe eisen en geen genoegen nemen met een refurbished (2e handsje dus). Als je scherm nou een half jaar oud is en je krijgt dan een dead/hot pixel wordt het wat anders, maar je hebt je scherm nog maar amper kunnen gebruiken. Dat eist gewoon een nieuwe. Simpel. Moeten hun maar een goed product leveren :)

Wbt de stuck pixels weer werkend krijgen, heb zelf 2 3008WFP's gehad met een hot pixel, en voor omruil moest ik van Qsix ook proberen hem weer levend te krijgen door er overheen te wrijven en speciale software die de pixels hardhandig aanstuurt (veel sterke kleur effecten). Maar niks heeft geholpen.

Dus als je hem niet vrij snel weer werkend krijgt gaat het je waarschijnlijk niet lukken door langere tijd door te wrijven. Zachtjes wrijven is genoeg trouwens, moet je idd niet hard doen, geeft meer schade dan het oplevert.

[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 16-04-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m'n derde 2209wa binnen; 3 keer is scheepsrecht zou je zeggen, dus met een positieve geest aangesloten.. ditmaal 3 dode pixels.. |:(
Morgen weer bellen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
Dell heeft mij een nieuw scherm gestuurd. Kijk maar of die bevalt zeiden ze en dan mag je zelf beslissen of je de 1e terugstuurt of de 2e. Nou het 2e scherm heeft geen problemen dus het 1e scherm stuur ik terug...
Pagina: 1