Zeer onstabiele verbinding met Experia Box (siemens)

Pagina: 1
Acties:

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:29
Al sinds een week of 10 erger ik met dagelijks aan mijn internet verbinding. Kort gezegd kom het er op neer dat om de haverklap bepaalde sites niet bereikbaar zijn (random sites), of erg traag laden. Op het zelfde moment doet een andere site het in een ander browservenster supersnel.

De installatie ziet er als volgt uit:

Internet - plus - bellen abbo, met Siemens Experiabox
Mijn laptop is draadoos aangesloten. (Ook met draad gelijke problemen)
Mijn vader's pc is bedraad aangesloten. Hij heeft geen klachten maar gebruikt zijn pc ook bijna nooit.

Wat heb ik geprobeerd:

Ip adressen vastzetten
Bekabeld aansluiten ipv wireless
Verschillende browsers (Chrome, IE, Firefox)
Andere DNS servers (OpenDNS), zowel in Experia Box als in laptop geprobeerd.

Wat vreemd is:

Ping www.google.com -t levert hoge pings op (tussen 30 en 300ms), soms ook 'doelhost onbereikbaar'

Pathping gathering.tweakers.net geeft:

Traceren van de route naar gathering.tweakers.net [213.239.154.36]
via maximaal 30 hops:
0 ERIK [192.168.2.50]
1 192.168.2.1
2 *mijnip*
3 iawxsrt-dc2-bb21-ge-1-1-0.306.wxs.nl [213.75.1.169]
4 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
5 gathering.tweakers.net [213.239.154.36]

Statistieken worden nu gedurende een periode van 125 seconden berekend...
Van bron - hier Dit knooppunt / deze verbinding
Hop RTT Verl./verzonden Verloren/verz. Adres
0 ERIK [192.168.2.50]
0/ 100 = 0% |
1 13ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 192.168.2.1
0/ 100 = 0% |
2 --- 100/ 100 =100% 100/ 100 =100% *mijnip*
0/ 100 = 0% |
3 123ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% iawxsrt-dc2-bb21-ge-1-1-0.306.wxs.
nl [213.75.1.169]
0/ 100 = 0% |
4 138ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195
.69.144.171]
0/ 100 = 0% |
5 131ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% gathering.tweakers.net [213.239.15
4.36]

De trace is voltooid.

Hierbij valt het op dat het eerste deel van de pathping (dat ie al die hops onder elkaar zet zeg maar) op mijn pc rustig 30 sec. duurt. Op de goed werkende pc is dit in 1 sec voltooid.

Iemand een idee wat hier misgaat??

[ Voor 4% gewijzigd door hesselbeertje op 07-04-2009 14:30 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Verwijderd

*knip*
Ik heb ook een tijdje problemen gehad met de siemens experiabox.. Man wat een gaar apparaat is dat :( . Probeer is de NAT tabel leeg te gooien (192.168.2.1, tabblad status en dan internet kiezen). Ik heb het opgelost door een oude gevonden router bekabeld aan de experiabox te hangen en die als dmz in te stellen op de experiabox. Maar ik kan me voorstellen dat jij daar niet over beschikt.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 15:56 ]

• hesselbeertje
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:55:
[...]

Ik heb ook een tijdje problemen gehad met de siemens experiabox.. Man wat een gaar apparaat is dat :( . Probeer is de NAT tabel leeg te gooien (192.168.2.1, tabblad status en dan internet kiezen). Ik heb het opgelost door een oude gevonden router bekabeld aan de experiabox te hangen en die als dmz in te stellen op de experiabox. Maar ik kan me voorstellen dat jij daar niet over beschikt.
Leeggooien van de NAT tabel is al gebeurt, evenals een harde reset van de box. Het kan natuurlijk wel aan de box liggen, maar het vreemde is dat een andere pc in het netwerk nergens last van heeft. Bovendien werk ik veel vaker met deze boxen en heb ik dit nog nooit meegemaakt! Je begrijpt, ik wil de box nog niet direct als schuldige aanwijzen...

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:06
Zet eens bij Firewall, Attack Detection op Low.

Er is een speciaal topic over InternetPlusBellen, [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14

[ Voor 56% gewijzigd door Arnout op 07-04-2009 16:03 ]

• hesselbeertje
Arnout schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:02:
Zet eens bij Firewall, Attack Detection op Low.

Er is een speciaal topic over InternetPlusBellen, [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14
Heb ik nu verzet, stond op 'high'. Wat zou dit ermee te maken kunnen hebben? Even afwachten wat het resultaat is.

Het IPB topic ken ik, maar ik ben bang dat dit probleem daar verzandt. Het is toch wel een beetje een speciaal probleem.

• Arnout
hesselbeertje schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:07:
[...]

Het IPB topic ken ik, maar ik ben bang dat dit probleem daar verzandt. Het is toch wel een beetje een speciaal probleem.
Helaas niet. Er komen in dat topic regelmatig dit soort meldingen voorbij, en de oplossing staat daar dus ook. Het is wel wat lastig zoeken, dat geef ik toe.

• hesselbeertje
Arnout schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:36:
[...]

Helaas niet. Er komen in dat topic regelmatig dit soort meldingen voorbij, en de oplossing staat daar dus ook. Het is wel wat lastig zoeken, dat geef ik toe.
Na dit topic te hebben doorgelezen kom ik tot de conclusie dat ik gelukkig (of helaas?!) niet de enige ben met problemen. Het lijkt er echter op dat de firewall setting wel degelijk verschil maakt! Tot nu toe nog geen problemen weer, behalve dat hyves het net niet deed... (blijkt dat hyves er helemaal uit ligt... :) )

• Arnout
Out of the box geeft IPB met een siemens modem dus een brakke verbinding. Ik denk dat er veel mensen zijn die daar mee hebben leren leven of denken dat het aan de sites of hun computer ligt.

Over "Het grote" topics: daar lezen veel mensen mee, ik denk dat je probleem misschien wel sneller was opgelost als je in dat topic gepost had.

• hesselbeertje
Helaas moet ik Arnout toch teleurstellen: Het probleem is er weer! Iemand nog enig idee waar dit aan kan liggen?? Of moet ik toch maar een routertje kopen en de Siemens op DMZ zetten??

Dat kan toch niet de bedoeling zijn van zo'n ding?!

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Je schrijft dat bedraad geen problemen geeft, heb je al gekeken op welk kanaal je zit en of je niet met nog 10 man op dat kanaal zit ? (netstumbler)

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

• hesselbeertje
Mijn laptop is draadloos aangesloten. (Ook met draad gelijke problemen)
Edit: Het valt me op, dat tijdens het 'weigeren' ook het torrent-verkeer platgaat. (Ook zonder actieve torrents heb ik deze problemen, dus das geen oorzaak..). Zowel de up- als download gaan helemaal naar 0. Dit duurt dan tussen de 3 en 20 seconden, en dan blaast ie weer vrolijk de lijn vol....

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/vrie0919/klapperen.jpg

Zojuist geprobeert: Op het moment dat mijn torrents 'plat gaan' kan ik op de andere pc prima internetten. De lijn blijft dus gewoon up. Denk dat ik morgen maar eens een paar tientjes investeer in een fatsoenlijke router...

[ Voor 80% gewijzigd door hesselbeertje op 08-04-2009 22:50 ]

• Arnout
Een andere router? Met InternetPlusBellen? Je zit redelijk vast aan de Siemens EB, je kan daar niet zomaar een andere router of modem tussen hangen zonder verlies van telefonie.

• Paledo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 18:26
Ik heb het probleem in ernstige mate ook maanden lang gehad. De schuld lag volgens KPN aan de lijn naar de centrale. Ik geloof er niets van maar het probleem is op dit moment wel een stuk minder. Zeker laat in de avond en 's nachts 'klappert' de verbinding nog heel vaak. Heel irritant omdat telefoongesprekken wegvallen en ook tijdens internetbankieren of andere transacties je niet weet wat er verloren is gegaan.

Ik ga de firewall instellingen ook maar eens aanpassen om te kijken of dat iets helpt.

• hesselbeertje
Ik was van plan de Siemens als DMZ in te stellen, en er dan een andere router achter te hangen. Dit moet toch kunnen?

• Arnout
Dat kan, maar dan blijft de router van de Siemens werken. Ik denk niet dat dat een oplossing is, want dan ga je naar een situatie met 2 routers. Dat kan nooit beter worden en geeft extra problemen.

Mijn Siemens vertoont niet jouw problemen dus of je hebt een brak exemplaar te pakken, of het ligt aan jouw pc i.c.m. de box. Aangezien je vader's pc wel goed werkt zou ik het in het laatste zoeken.
Pagina: 1