Toon posts:

"Doorspoelen" wmv-bestanden op website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een website waarop enkele WMV bestanden van een uur per stuk afgespeeld kunnen worden. Dit gebeurt doormiddel van een embedded Windows media player te tonen. Het afspelen van de bestanden gaat goed, echter ik kan "doorspoelen". De fastforward/zoekbalkfuncties worden getoond, maar werken niet. Als ik de bestanden lokaal in WMP open, kan ik gewoon van deze functies gebruik maken, ook als ik op de server de html-pagina open, waarop de embedded player getoond wordt, gaat het heen en weer spoelen in het bestand goed.

Heeft iemand een idee hoe ik deze functionaliteit zou kunnen gebruiken op een website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je gewacht tot de hele wmv is ingeladen? Zie b.v.: http://answers.yahoo.com/...qid=20090304122209AAupaHr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:38
Dit komt omdat je het HTTP protocol dan "omzeilt".
Als je WMV wilt doorspoelen als de data geleverd word door een webserver applicatie (Apache, IIS)
Dan moet je toch echt naar een 'echte' media server kijken...
(Adobe Flash Media Server, Windows Media Services)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou ik niet op zijn minst een progressbar in beeld moeten krijgen (in de zoekbalk), met daarin hoever de download van het bestand is gevorderd? Als het volledige bestand dan is ingeladen, zou ik volgens mij alsnog moeten kunnen zoeken in het bestand. Dus wat Noork hierboven beschrijft. En ook dit is niet hier het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:28:
Maar zou ik niet op zijn minst een progressbar in beeld moeten krijgen (in de zoekbalk), met daarin hoever de download van het bestand is gevorderd? Als het volledige bestand dan is ingeladen, zou ik volgens mij alsnog moeten kunnen zoeken in het bestand. Dus wat Noork hierboven beschrijft. En ook dit is niet hier het geval.
Geef je een Content-length mee in de HTTP headers? En hoe ziet je HTML er uit waar je 't ding mee embed? En dan doel ik voornamelijk op params als EnablePositionControls, ShowControls en ShowPositionControls

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 07-04-2009 15:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik geef geen Contect-length mee in de HTTP headers, hoe zou ik dit moeten doen?

Dit is de HTML die het ding embed:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
        <OBJECT id='mediaPlayer' width="320" height="285" 
        classid='CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95' 
        codebase='http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701'
        standby='Loading Microsoft Windows Media Player components...' type='application/x-oleobject'>
        <param name='fileName' value="<? echo "/".$selectedBestand ?>">
        <param name='animationatStart' value='true'>
        <param name='transparentatStart' value='true'>
        <param name='autoStart' value="true">
        <param name='autoSize' value="false">
        <param name='showControls' value="true">
        <param name='stretchToFit' value="true">
        <param name='allowscan' value="true">
        <param name='ShowPositionControls' value="true">
        <param name='EnablePositionControls' value="true">
        <param name='ShowControls' value="true">
            <EMBED type='application/x-mplayer2'
            pluginspage='http://microsoft.com/windows/mediaplayer/en/download/'
            id='mediaPlayer' name='mediaPlayer' displaysize='4' autosize='1' 
            bgcolor='darkblue' videoborder3d='-1' width="320" height="285"
            src="<? echo "/".$selectedBestand ?>" autostart="-1" designtimesp='5311'>
            </EMBED>
        </OBJECT>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:18:
Nee, ik geef geen Contect-length mee in de HTTP headers, hoe zou ik dit moeten doen?
Je zou eens kunnen beginnen met zelf wat zoekwerk te verrichten ;)

Hoe moeten wij dat weten? We weten niet eens of je ASP/PHP/Statische HTML/Whatever™ gebruikt of IIS/Apache/Whatever™...

Neem ook even een kijkje in onze Quickstart; daarin zul je lezen dat we wél wat eigen initiatief verwachten hier op GoT.

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 07-04-2009 17:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:28:
In de skin van de embedded player zit geen progressbar van de download, in fullscreen is hij er wel.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, wil niet de indruk wekken dat ik er zelf niets voor wil doen. iig bedankt voor de reacties.
Pagina: 1