Toon posts:

Pear installatie geeft foutmelding: Unable to locate compone

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

(Allereerst excuses voor de eventuele domme vragen, ik ben meer een Windows-man en heb vrij weinig ervaring met PHP, dus alle hulp is welkom!)

Ik wil graag een add-on installeren op een PHP site. Maar hier blijkt ik Pear voor nodig te hebben. Ik heb ook gezien dat Pear het niet doet, en dat je daar de batch-file go-pear.bat voor moet draaien. Maar nu krijg ik bij het starten de foutmeldingen:

php.exe - Unable to locate component
This application has failed to start because OCI.DLL was not found. Re-installing the application may fix this problem.

En ook voor de volgende dll's:
libpq.dll
sqlite3.dll
aspell-15.dll
libcs.dll

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

PHP versie is: 5.2.9-1 en de Pear install is bijgeinstalleerd, geinstalleerd in c:\program files\php

In php.ini staat de extensions_dir naar:
extension_dir ="C:/Program Files/PHP/ext"

en daar staan ook allemaal dll's (geen oci.dll)

Op aanraden van iemand heb ik ook deze dll's gekopieerd naar c:\windows en c:\windows\system32, maar dit bood geen soelaas.

Waar kan ik beginnen met troubleshooten?? :? :?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Waarschijnlijk een probleem met je PHP ini.

Controleer je PHP ini

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar ik haal daar geen bruikbare info uit (ben een beetje PHP-blind).

Dit is overigens de inhoud van php.ini
*snip*

[ Voor 99% gewijzigd door Creepy op 07-04-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 14:16
Jjjjjjjjjjjjaaaaa..........anders haal je even de onbenullige 99% weg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeh, je PHP.ini posten en hopen dat wij alles voor je gaan doen is hier niet de bedoeling. Je kan prima zelf controleren of er paden e.d. niet kloppen. Ik heb inhoud dan oko even verwijderd. Zo'n enorme lap posten is echt nergens voor nodig.

Je kan beginnen met troubleshooting door te zoeken op google ;). Ja, dat is heel erg flauw maar ik kan aan je post absoluut niet zien of je dat nu al gedaan hebt en wat daar dan niet mee lukte. We verwachten hier eigen inzet en dat laat je topicstart nu absoluut niet zien. GoT is niet bedoeld als domme helpdesk. Daarnaast heeft je topic niks met programmeren zelf te maken maar met installatie/configuratie. Een topic zoals dit past dan ook beter in Windows Servers en Server-software. Ik ga je topic echter niet verplaatsen omdat ze daar ook meer inzet willen zien dat dat er nu terugkomt uit je topicstart. Vandaar dat ik je topic sluit.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.