Toon posts:

ICH10r presteert ver onder de maat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Naar mijn mening presteert mijn raid 0 config ver onder de maat. Dit zijn mijn specs:
-Vista x64 Business
-Asus P6T Deluxe V2
-6x 2gb ram
-i7 920
-ICH10r raid controller, drivers uit feb 09.
-3x Spinpoint F1 in raid 0

Je zou denken dat mijn average read op 250-300bm/s zou moeten uitkomen, echter komt deze niet eens boven de 150 uit:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/vyph88.jpg

Een vriend van me had het zelfde probleem met een ICH9r. Na de aanschaf van een Areca controller zat hij gewoon op 300+mb/s. Ik neem aan dat er gewoon een instelling op de ich10r zorgt voor de slechte performance(anders moet het wel een hele brakke raid controller zijn). Wie kan me helpen dit op te lossen.

Alvast bedankt :)

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Dit was het inderdaad, nu 350mb/s _/-\o_

Wel een beetje zuur dat ik nu wel risico loop dat mijn bestanden corrupt worden :{

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:56:
[...]
Wel een beetje zuur dat ik nu wel risico loop dat mijn bestanden corrupt worden :{
dan kies je ook geen raid 0 he?
"
RAID 0 (striped disks) distributes data across several disks in a way that gives improved speed and no lost capacity, but all data on all disks will be lost if any one disk fails.
"

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
leuk_he schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:01:
[...]

dan kies je ook geen raid 0 he?
"
RAID 0 (striped disks) distributes data across several disks in a way that gives improved speed and no lost capacity, but all data on all disks will be lost if any one disk fails.
"
writeback heeft niks met raid 0 te maken. Writeback zonder BBU of UPS kan leiden tot dataverlies/corruptie bij elk raid niveau...

specs

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

maratropa schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:17:
[...]

writeback heeft niks met raid 0 te maken. Writeback zonder BBU of UPS kan leiden tot dataverlies/corruptie bij elk raid niveau...
Met raid 0 ruil je een klein deel performance in voor een stukje zekerheid dat je data te lezen/schrijven is als er 1 disk kapot gaat

Met write-back ruil je performance met de kans dat je data niet goed weggeschreven is als de stroom kapot gaat.

Zie je de overeenkomt? Ik wel? je vind het alleen een kwestie van syntax? Ook goed. :> ;)

/Edit:
:X :X :X :X

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maar hij had het toch over corruptie in relatie tot writeback? Daar heeft raid 0 toch niks mee te maken? rijden zonder gordel is ook een risico maar dat haal je ook niet aan :)

specs

Pagina: 1