Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Converteren van dvr-ms (met behoud van opname informatie)

Pagina: 1
Acties:

• DukeNukem3D
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-08 13:36
Hallo,

Ik wil dvr-ms naar een ander format converteren in verband met het grote volume maar ik wil niet dat de informatie van de opname zoals programma beschrijving, regisseur etc. verloren gaan. Het liefst had ik de teletekst functie ook nog gehad (voor de ondertiteling). Ik programma's waarmee je kan converteren maar die doen dit allen niet. Is dit wel mogelijk of ben ik dan gebonden aan dvr-ms format?

groet DN

Prettige dag.

• DukeNukem3D
Is er niemand die een idee heeft?

Prettige dag.

• Beuzelarij
  • Niet online
Dan moet je in ieder geval zoeken naar een container die ook dergelijk data kan herbergen. Je geeft verder geen informatie over waarom je wil converteren (afspelen op een bepaalde speler???, ik gok maar wat), en dat maakt het moeilijk om met suggesties te komen. Als ik het zo lees, waarom zou je dan überhaupt gaan converteren?

Als het je enkel om het volume te doen is zou je de dvr-ms bestanden kunnen hercoderen op een lagere bitrate en dan gewoon weer in een dvr-ms container stoppen met dezelfde meta-data. Maar dan moet het wel een mpeg2-codering blijven, omdat het anders niet compatibel is met de eisen voor dvr-ms. Een optie is om over te gaan op wtv, de opvolger van dvr-ms. Daarin is H264 codering mogelijk, waardoor je op lagere bitrates zou kunnen uitkomen. Ik ken echter geen programma die dvr-ms rechtstreeks kan omzetten naar wtv, weet ook niet of die überhaupt bestaan. Maar daar zou je eens op kunnen gaan zoeken.

[ Voor 48% gewijzigd door Beuzelarij op 04-05-2009 18:50 ]

• DukeNukem3D
Hallo,

Bedankt voor het meedenken. Ik zal mijn motivatie geven.

Ik programmeer nu elke 2 weken de digtale gids en neem zo op wat ik leuk vind zodat ik geen reclame hoef te kijken. Films in .dvr-ms format nemen inderdaad veel ruimte in beslag terwijl ze geconverteerd naar bijvoorbeeld .avi helemaal niet zoveel ruimte in beslag nemen en de kwaliteit mijn inziens niet zoveel achteruit gaat daar onze kabelverbinding ook niet van super kwaliteit is.

Ik heb Windows Media center en ik wil de informatie over en eigenschappen van films behouden. In het format .dvr-ms wordt alle informatie zoals titel, zender, genre, regisseur allemaal apart opgelagen en eveneens de teletekst functie. Deze teletekst heeft (volgens mij) dan alleen nog de functie om te ondertitelen wat enorm handig is. Geconverteerd heb ik al deze voordelen niet meer...

Met welke speler ik een nieuw format af kan spelen maakt me eigenlijk niet zoveel uit als ik de verschillende eigenschappen onder details kan behouden ben ik al tevreden. Als ik de teletekst daarbij ook "hardsubben" (de teletekst niet als optie maar als beeld van de video zelf) zou dat helemaal mooi zijn. Ik ben hier al lang en vaak naar op zoek gegaan maar ik kan er echt niets over vinden...

Prettige dag.

• Beuzelarij
  • Niet online
DukeNukem3D schreef op zondag 24 mei 2009 @ 17:00:
Hallo,

Bedankt voor het meedenken. Ik zal mijn motivatie geven.

Ik programmeer nu elke 2 weken de digtale gids en neem zo op wat ik leuk vind zodat ik geen reclame hoef te kijken. Films in .dvr-ms format nemen inderdaad veel ruimte in beslag terwijl ze geconverteerd naar bijvoorbeeld .avi helemaal niet zoveel ruimte in beslag nemen en de kwaliteit mijn inziens niet zoveel achteruit gaat daar onze kabelverbinding ook niet van super kwaliteit is.
Avi is een container. Dat zegt niets over de kwaliteit van de codering die je gebruikt. Als je jouw dvr-ms bestanden ongecomprimeerd naar een avi-bestand omzet, heb je geen kwaliteitsverlies, maar wel een bestand dat significant groter is dan het origineel.
Ik heb Windows Media center en ik wil de informatie over en eigenschappen van films behouden. In het format .dvr-ms wordt alle informatie zoals titel, zender, genre, regisseur allemaal apart opgelagen en eveneens de teletekst functie. Deze teletekst heeft (volgens mij) dan alleen nog de functie om te ondertitelen wat enorm handig is. Geconverteerd heb ik al deze voordelen niet meer...

Met welke speler ik een nieuw format af kan spelen maakt me eigenlijk niet zoveel uit als ik de verschillende eigenschappen onder details kan behouden ben ik al tevreden. Als ik de teletekst daarbij ook "hardsubben" (de teletekst niet als optie maar als beeld van de video zelf) zou dat helemaal mooi zijn. Ik ben hier al lang en vaak naar op zoek gegaan maar ik kan er echt niets over vinden...
Zoals ik al eerder zei, denk ik dat je het beste kunt gaan zoeken naar een mogelijkheid om de bestanden naar het nieuwe Windows Mediacenter formaat wtv om te zetten. Dat is ook handig met het oog op de toekomst als je toch gebruik wilt blijven maken van Windows Mediacenter. Die container kan ook de door jou gewenste meta-data herbergen, en i.t.t. dvr-ms gebruik maken van H.264 codering. Met die H.264-codering kun je eenzelfde beeldkwaliteit bereiken tegen een lagere bitrate.

• DukeNukem3D
Dank je voor het advies.
Ik ben op Google op zoek gegaan naar een programma van dvr-ms kan omzetten in wtv maar wat vreemd is is dat iedereen van .wtv naar dvr-ms wil in plaats van andersom. Waarom ze dat willen is me niet helemaal duidelijk.
Ik maak momenteel gebruik van Prism Video Converter Plus en deze kan dvr-ms converteren naar verschillende formats maar niet naar wtv helaas, wel MPEG4, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat h264 is. Weet jij of er al een programma bestaat wat doet wat jij me adviseert? Sorry, ik las in je post dat je dat niet weet. Ik hou het web in de gaten.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeNukem3D op 28-05-2009 18:55 ]

Prettige dag.

• Beuzelarij
  • Niet online
DukeNukem3D schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:35:
Dank je voor het advies.
Ik ben op Google op zoek gegaan naar een programma van dvr-ms kan omzetten in wtv maar wat vreemd is is dat iedereen van .wtv naar dvr-ms wil in plaats van andersom. Waarom ze dat willen is me niet helemaal duidelijk.
Naar standaard mpeg2 kan ik wel begrijpen, om het op een DVD te branden die op een stand-alone DVD-speler is af te spelen. dvr-ms is in essentie ook een mpeg2-bestand, aangevuld met meta-data, maar waarom ze het specifiek daarnaar willen omzetten weet ik ook niet. Wellicht dus ook om de meta-data te behouden.
Ik maak momenteel gebruik van Prism Video Converter Plus en deze kan dvr-ms converteren naar verschillende formats maar niet naar wtv helaas. Weet jij of er al een programma bestaat wat doet wat jij me adviseert?
Weet ik niet. Het is een nieuw formaat van Microsoft. Wellicht dat Windows 7 mogelijkheden heeft om naar wtv te converteren, maar dat is zomaar een uit de lucht gegrepen suggestie van mij. Ik zou daar dus eerst naar zoeken, voordat je het eventueel gaat installeren. Ikzelf ken niet concreet een programma dat dat kan.
Pagina: 1