[HDMI] Audio naar TV kraakt

Pagina: 1
Acties:

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-02 13:19
Hallo,
Ik probeer mijn laptop (HP DV9000 serie, conexant HD audio) op mijn TV aan te sluiten via een HDMI kabel.Het beeld werkt perfect. Echter had ik eerst geen geluid. Dit was simpel op te lossen door in het configuratie scherm te kiezen voor de optie sounds. Daar heb ik SPDIF als standaard gezet ipv de speakers. Nu heb ik dus wat ik wil: geen geluid uit de boxen van mjin laptop, wel op de TV.
Het probleem is dat dit geluid ontzettend kraakt. Aan de kabel kan het niet liggen, deze gebruik ik ook voor mij digibox aan te sluiten op mijn tv en daar gaat de audio netjes.
Het probleem zit hem volgens mij in het volgende: bij de properties van de SPDIF zie ik bij supported formats onder sample rates alleen 48.0 kHz staan.
Onder het tabblad advanced staat onder default format 2 channel, 16 bit, 48000 Hz (dvd quality). Hieraan kan ik niets veranderen (dropdown is grijs).
Iemand suggesties ? Ik gebruik momenteel de laatste driver van de HP site voor audio. Het gaat om een vista 64bit business editie

• silentkiller
iemand enig idee ? Ik heb al andere drivers geprobeerd en een andere HDMI kabel. Echter geen effect ..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:02
kraakt ie ook bij stereo of alleen als je Dolby Digital/AC3 of dts over de hdmi stuurt?

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 13-04-2009 16:55 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• silentkiller
Als ik onder 'supported formats' kies voor 'DTS' of 'dolby' krijg ik niets anders dan gekraak (de melodie is niet te herkennen).
Ik vink deze dus allemaal af en dan hoor ik wel het goede geluid, echter kraakt het heel hard. Ik veronderstel als ik alles afvink dat ik stereo heb ?
Als ik probeer met 'microsoft WMA Pro Audio' zegt hij dat dit formaat niet kan gebruikt worden