Toon posts:

Ping Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister een probleem met mijn ping. Ik begon wat te kloten met mijn videokaart-drivers en sindsdien doet mijn ping vreemd. Ik installeerde een driver voor mijn videokaart, maar die werkte niet goed, dus deinstalleerde in hem weer. Nu heb ik, als in Counterstrike speel, opeens een ping van 200. Dit is niet continue. Ik begin met een lage ping en dan komt een periode van een halve minuut waarin ik behoorlijke lag heb.

Je kan het zien wanneer ik www.google.nl ping:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/qyh2r7.jpg

Iemand enig idee waardoor dit komt en hoe ik het oplos? (WZC staat al uit, en is altijd al zo geweest).

Verwijderd

Ik raad het niet snel aan, maar als je vermoed dat het sinds die nieuwe driver is gekomen en probleem niet verdween nadat je driver verwijderde is het misschien verstandig om een systeemherstel te doen.
Toch vreemd verhaal, kan verband zo niet leggen.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heb je vanaf een andere PC wel een constante ping naar Google? Het *kan* natuurlijk ook bij je provider liggen.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je zou een pathping kunnen doen. Duurt lang, maar het is een soort combinatie van ping en tracert, waardoor misschien wat duidelijker wordt of het probleem lokaal, of ergens in het netwerk van je ISP ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:25:
Ik raad het niet snel aan, maar als je vermoed dat het sinds die nieuwe driver is gekomen en probleem niet verdween nadat je driver verwijderde is het misschien verstandig om een systeemherstel te doen.
Toch vreemd verhaal, kan verband zo niet leggen.
Systeemherstel heb ik ook al geprobeerd, heeft ook niet gewerkt. Spywaredoctor heb ik er ook overheen gegooid, ook niet gewerkt. Ik zal pathping even proberen, en dan hier plaatsen.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Ccleaner ff installen, alles opruimen en eventueel de registry cleanen.
En drivercleaner of iets dergelijks runnen.

Maar zie eigenlijk niet wat het ene met het andere te maken heeft.

[ Voor 44% gewijzigd door Graviton12 op 07-04-2009 11:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pathping:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/11qlctd.jpg

Ik ben er trouwens achtergekomen dat dit op elke computer plaatsvindt. Zowel op de hoofdcomputer (direct verbonden met router) als op de 2 andere computers (waaronder de mijne), dus het zal niet met de driverupdate te maken hebben. Neem aan dat het dan aan de router ligt? Wat kan het zijn?

Gr

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 11:51 ]

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-03 16:14
Router al eens reset?

Verwijderd

Topicstarter
Jep, net gedaan. Niet geholpen, helaas.

Verwijderd

Je hebt geen rare services of processen draaien op de computers?

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:09
laat je router eens volledige logs maken van wat hij permit en dropped.
P2P programma's willen nog wel eens je router lekker overbelasten. wordt je bij wijze van spreken gewoon geDOSsed!

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Welke (merk/type) router en modem gebruik je, en wat is het versie nummer van de firmware?

[ Voor 5% gewijzigd door Misluct op 07-04-2009 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost. Mijn vader was gister (op de hoofdpc) aan het downloaden met GrabIt. Hij heeft toen de PC afgesloten alleen de download nog wel in de 'batch' laten staan. Die download heb ik weer aangezet en is nu klaar. Sindsdien werkt het weer, kon dit een oorzaak zijn?

Allen bedankt in ieder geval!

Nog 1 vraagje: Hoe laat je je router logs maken?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 14:08 ]

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Wanneer de computer van je vader uit stond, kan deze het probleem niet hebben veroorzaakt. Wanneer de pc wel aan stond dan is het mogelijk dat deze pc de oorzaak is geweest.

Vaak kun je in je router een optie aanzetten om een log bij te houden. Hiervoor moet je inloggen op de modem/router

Verwijderd

Topicstarter
Oke, te vroeg gejuicht. Het is weer terug, ik ga het loggen even proberen.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:28
schakel even alle pc's uit behalve de jouwe. Zorg dat er dan geen programma's met inetverbinding open staan (lees torrents newsgroepen e.d.) Test het dan nog eens. Heb namelijk het idee dat er een pc is die alle bandbreedte opslokt van je verbinding. Ik had namelijk hetzelfde probleem, mijn volledige upload werd opgeslokt door het verkeer van 1 pc, waardoor de rest niet meer vooruit te branden waren

Carpe Diem

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Provider bellen, kijken hoe het zit met het signaal vanaf hun kant. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en bij de 2de keer bellen kreeg ik gelukkig iemand eraan die mij gelijk kon vertellen dat het aan hun signaal lag en dat er morgen een monteur langs zou komen.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Al eens naar www.speedsuite.net geweest en daar de test site enkele keren draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik zeker doen als ik er vandaag nog niet achter ben wat het is.

Het is gewoon vreemd. Zodra ik de computer opstart en dan meteen ga pingen, is er de eerste 2 a 3 minuten helemaal niks aan de hand. En dan gaat het opeens mis, en krijg ik ook een paar timeouts (dus het lijkt me dan sterk dat het dan aan het signaal ligt, want dan zou het vanaf het begin moeten zijn toch?). Het lijkt wel of er dan een programma opstart, wat het veroorzaakt. Hoe kan ik hier achter komen?

Begin er nu wel van te balen, ik merk het namelijk ook gewoon bij het 'surfen op het internet'.

Hier nog een plaatje, eerste 2 minuten alles prima, daarna gaat het fout, met time-outs.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2d6nl6r.jpg

Edit: met de pingtest op www.speedtest.nl kom ik gemiddeld op een ping van 60/70 uit, na 5x de test te hebben gedaan. De ene keer is het 34, de andere keer 80, dan weer 100, en dan weer 40.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 14:47 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer t 's bedraad.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, aan die klantenservice heb je ook niets. Ze ondersteunen maar een bekabeling tot 2 meter. En aangezien onze modem boven staat, en de meterkast beneden is, is dit zeker langer dan 2 meter. Het lijkt me alleen zo sterk dat het aan de bekabeling ligt, aangezien die het altijd prima heeft gedaan. Aan de andere kant, alle 3 de computers hebben deze problemen, dus opzich nog vrij logisch. Ik ga wel proberen die modem wat dichterbij de meterkast te brengen, kijken of dit zin heeft. Iemand verder een ander idee?

Verwijderd

Ping is naar je router. Misschien ligt het probleem namelijk niet bij je PC maar bij je router (internetverkeer geeft misschien problemen, lokaal niet?).

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik bij tijd meestal 1 met af en toe een uitschieter naar 5 of 7 (en heel soms 11/12). Maar niet hoger dan dat.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Laat winMtr eens een uurtje draaien, dan zie je precies waar het misgaat.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar, hij is al aan het draaien, post zo een screentje ;).

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het erg knap vinden als je hier wat uit kan halen :9 :

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1hxdg6.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog iets uitgevonden:

Vanmorgen toen ik mijn computer opstartte had ik nergens last van. Ik heb een halfuur gepinged, en het was allemaal rond de 35, zonder enige verhoging. Sinds dat de hoofdpc (PC direct aangesloten op de router) aan heeft gestaan, heb ik er weer last van. Het probleem ligt dus bij de hoofdpc. Er gebeurt iets waardoor mijn ping dan op en neer gaat.
Pagina: 1