HP MFP2727 zwarte pagina's

Pagina: 1
Acties:

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-03 10:28

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Topicstarter
Enige tijd geleden een HP2727 netwerkprinter bij een klant geïnstalleerd.
Deze gebruiken de HP software om vanaf hun computer te scannen.

De printer is geïnstalleerd op een SBS server en via deze op alle client pc's toegevoegd. Nu is het probleem dat er op 2 pc's wanneer er meerdere pagina's gescand worden, de eerste pagina goed is, maar wanneer er meerdere pagina's gescand worden zijn de tweede, derde etc. zwart.

Dit is wanneer het bestand wordt opgeslagen als jpeg, tif, pdf etc. Wat ik al geprobeerd heb is de hp software op de pc's opnieuw te installeren, dit geeft geen effect. Wat ik ook al heb geprobeerd is de printer terugzetten naar fabrieksinstellingen en daarna opnieuw in te stellen, ook dit heeft geen effect.

Wat nu het aparte van het verhaal is, op de andere pc's werkt het wel goed. Kent iemand dit probleem?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-03 11:47

chromeeh

the Gnome

Zijn het niet stiekem x64 machines met een andere driver?
Probeer eens de software verschillen in kaart te brengen tussen een werkende pc en een niet werkende pc?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Topicstarter
chromeeh schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:17:
Zijn het niet stiekem x64 machines met een andere driver?
Probeer eens de software verschillen in kaart te brengen tussen een werkende pc en een niet werkende pc?
Dat had ik er even bij moeten vermelden, maar alle machines draaien Windows XP pro 32 bit. Op alle pc's is dezelfde software geïnstalleerd, er draait op allen Office 2007 small business, photoshop wordt gebruikt (cs 2) en verder dan nog de HP software, niets spannends dus.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kun je die MFP instellen dat ie scans emailt of op een share gooit? Heb je dan hetzelfde probleem?

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Topicstarter
wagenveld schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:29:
Kun je die MFP instellen dat ie scans emailt of op een share gooit? Heb je dan hetzelfde probleem?
Ja dit is mogelijk via de client software, maar niet op de scanner zelf. Ik ga nu even kijken of dat iets uithaalt.

Edit: Getest, maar het probleem blijft hetzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door michaelvt op 07-04-2009 12:02 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 14:55

r0b

En lokaal installeren op die cliënts ipv 'shared' :?
(Geen oplossing, maar zou fijn zijn als je in ieder geval het probleem ergens aan vast kan pinnen :) )

[ Voor 7% gewijzigd door r0b op 07-04-2009 18:46 ]

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Topicstarter
r0b schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:46:
En lokaal installeren op die cliënts ipv 'shared' :?
(Geen oplossing, maar zou fijn zijn als je in ieder geval het probleem ergens aan vast kan pinnen :) )
Ik heb de printer via de SBS een vast ip-adres gegeven en de clients maken via dat adres verbinding met de printer dus die wordt niet als gedeeld gezien.

Weet er iemand nog een andere oplossing?
Pagina: 1