Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Probleem sysprep en bat-files

Pagina: 1
Acties:

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 08:15
Ik gebruik ghost in combinatie met sysprep om tijd te besparen voor installatie's, alleen heb ik een probleem waar ik niet uitkom.

Het proces zit als volgt in elkaar:
1. Image restoren die al gesysprepped is
2. Als de minisetup klaar is start firstboot.bat
3. Reboot -> secondboot.bat
4. Reboot -> thirdboot.bat
5. Reboot -> pc klaar voor gebruik

Regel in sysprep.inf:
code:
1
2
[GuiRunOnce]
    Command0=C:\systools\firstboot.bat

Inhoud firstboot.bat:
code:
1
2
3
4
5
@echo off
@echo Changing hostname...
C:\systools\COMPNAME /c PC-?s
reg add "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Runonce" /V secondboot /d c:\systools\secondboot.bat
C:\systools\reboot.bat

Dmv de reg add gaat secondboot.bat gestart worden na een reboot en hier loopt het dus soms wel, soms niet mis.
Bij het eerste maal automatisch inloggen van het administrator account maakt Windows het profiel aan, tijdens dit aanmaken start firstboot.bat, als de batchfile klaar is reboot de pc binnen 10 sec.
Aan de hand of het een snelle/trage pc is kan het rebooten ook gebeuren tijdens het aanmaken van het profiel.

Inhoud reboot.bat:
code:
1
shutdown -r -t 10

Het probleem is dat secondboot.bat soms direct gestart word nadat firstboot.bat klaar is zonder reboot
Ik begrijp niet hoe dit kan aangezien firstboot.bat via regadd secondboot.bat moet laten starten bij de volgende reboot...

Inhoud secondboot.bat:
code:
1
2
3
4
5
6
@echo off
@echo Joining domain TEST
C:\systools\sleep 30
netdom join %computername% /Domain:TEST /UserD:xxx /PasswordD:xxx
reg add "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Runonce" /V thirdboot /d c:\systools\thirdboot.bat

Omdat Windows nog geen reboot heeft gedaan na aanpassing hostname wil hij niet het domain joinen...
Iemand enig idee waarom dit fout loopt?

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-11 14:01
Misschien makkelijk geconcludeerd van mij maar omdat je zegt dat hij het script ook weleens uitvoert tijdens het aanmaken van het profiel zou dat dan niet de reden dat ie meteen GuiRunOnce daarna nog moet uitvoeren nadat je die registry key hebt toegevoegd.

Verder ben ik wel fan van het start /wait in batch-scripts omdat het script anders niet wacht tot uit te voeren executables zijn afgesloten alvorens de volgende commandoregel uit te voeren. Daarom denk ik ook dat die sleep tool niet werkt. Heb je die weleens los getest?

code:
1
2
3
4
5
@echo off
start /wait C:\systools\COMPNAME /c PC-?s
start /wait reg add "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Runonce" /V secondboot /d c:\systools\secondboot.bat

code:
1
2
3
4
5
6
@echo off
start /wait C:\systools\sleep 30
start /wait netdom join %computername% /Domain:TEST /UserD:xxx /PasswordD:xxx
start /wait reg add "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Runonce" /V thirdboot /d c:\systools\thirdboot.bat

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 08:15
Tuinboonkwark schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:32:
Misschien makkelijk geconcludeerd van mij maar omdat je zegt dat hij het script ook weleens uitvoert tijdens het aanmaken van het profiel zou dat dan niet de reden dat ie meteen GuiRunOnce daarna nog moet uitvoeren nadat je die registry key hebt toegevoegd.
Dat zou mogelijk de reden kunnen zijn waarom hij direct secondboot start.
Stel dat firstboot de registry entry wegschrijft -> Windows maakt het profiel aan en ziet de secondboot entry en start deze...
Misschien dat ik beter een sleep inbouw zodat het profiel volledig aangemaakt is, secondboot in het register wegschrijven en dan pas rebooten?

--> EDIT: blijkbaar wacht Windows ook met het aanmaken van het profiel wanneer ik sleep gebruik 8)7 , gaat dus niets uitmaken...
Verder ben ik wel fan van het start /wait in batch-scripts omdat het script anders niet wacht tot uit te voeren executables zijn afgesloten alvorens de volgende commandoregel uit te voeren. Daarom denk ik ook dat die sleep tool niet werkt. Heb je die weleens los getest?
Als ik de batch files los start zijn er geen problemen, de sleep heb ik erin gezet om zeker te zijn dat de pc een ip adres heeft.

code:
1
2
3
4
5
@echo off
start /wait C:\systools\COMPNAME /c PC-?s
start /wait reg add "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Runonce" /V secondboot /d c:\systools\secondboot.bat

code:
1
2
3
4
5
6
@echo off
start /wait C:\systools\sleep 30
start /wait netdom join %computername% /Domain:TEST /UserD:xxx /PasswordD:xxx
start /wait reg add "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Runonce" /V thirdboot /d c:\systools\thirdboot.bat

[ Voor 4% gewijzigd door The_wave op 07-04-2009 12:32 ]