Iframe hoogte dynamisch bepalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 06:35
Is er een manier om de hoogte van een iframe dynamisch te veranderen door de bron van een andere website? Beetje vage vraag misschien maar ik zal het even kort toelichten.

Ik heb website1: www.website1.nl waarin een iframe staat waarin een pagina wordt geladen van website2 namelijk www.website2.nl/pagina1.htm. Ik wil niet dat er scrollbalken zichtbaar zijn dus geef ik het iframe een dusdanige hoogte zodat www.website2.nl/pagina1.htm hier volledig in past. Dat wordt echter een vervelende constuctie als je niet weet hoe hoog www.website2.nl/pagina1.htm is omdat de content hiervan dynamisch kan zijn. Tevens is het vanuit pagina www.website2.nl/pagina1.htm mogelijk om door te linken naar diverse andere pagina's zoals www.website2.nl/pagina2.htm (door de verschillende externe pagina's weet je helemaal niet meer wat de maximale hoogte wordt voor het iframe...).

Nou heb ik alle gevallen wel controle over de bron van de pagina's die van www.website2.nl komen maar door de dynamische content weet ik niet altijd hoe hoog ze worden. De oplossing die ik nu gebruik is een enorme hoogte opgeven maar dat betekent dat de website ten alle tijde heel lang wordt terwijl er maar heel weinig op hoeft te staan. Is hier een oplossing voor te bedenken?

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je controle hebt over website 2 dan is het misschien makkelijker om de inhoud van de pagina (dus exclusief <head>, <title>, <body> en andere zaken) apart uit te laten poepen (met een parameter als "foo.php?framed=1" ofzo kun je dat mooi in een server-side taal regelen). Dan kun je op website 1 met een php/asp/whatever die data ophalen en in de pagina zelf op nemen. Dat voorkomt een IFrame en dan heb je ook geen vervelende XSS beperkingen en loop je constant tegen same origin policy beperkingen aan.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 07-04-2009 09:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 06:35
Dat zou inderdaad de mooiste oplossing zijn inderdaad. Er kleven alleen wat nadelen aan:
- Er moet een gigantische berg aan bestanden worden omgezet.
- Het heeft een kleine vertragende factor doordat de ene server eerste de data van een andere server af dient te halen (wat ook nog wel eens een probleem oplevert (denk aan time-outs))
- Het merendeel zijn complete modules, formulieren die naar zichzelf versturen. Dat valt volgens mij niet op te lossen op die manier?

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat maakt het geheel wel lastiger ja :P Maar dan kom je dus vanzelf uit bij ranzige JS oplossingen; iets wat ook zelden wenselijk is (het ranzige, niet zo zeer het JS :P ).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij