Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 00:28
Hallo,

Ik had een nieuw bureaumeubel gekocht waar ik mijn computers in kon 'ophangen' in brackets. Nou is een van mijn computers sinds ik die verplaatst heb stuk: als de computer een minuutje aan staat verschijnen er allemaal vlekken op het beeld (BenQ TFT monitor) en daarna valt hij uit. Het ligt niet aan de monitor. Deze doet het uitstekend aangesloten aan een andere computer. Ook een oude VGA monitor valt uit (weliswaar geen vlekken) na een minuutje aan deze computer gekoppeld te zijn.

Het uitvallen gebeurd zowel als de VGA-connector in de VGA poort van de videokaart wordt gestoken als met een DVI-VGA verloopstukje wordt aangesloten.

Ik heb de computer opengemaakt en de videokaart bekeken. Hier leek niets mis mee te zijn.

Heeft iemand een idee wat er met mijn computer mis zou kunnen zijn? Of ideen hoe ik verder zou kunnen testen om een mogelijk defect te ontdekken? (NB ik heb geen reserve AGP kaart)

PC (~5 jaar oud)
Asus A7V8X moederbord
AMD Athlon XP 2200 (1733 Mhz) (Palamino)
Asus GeForce Ti 4200-S 128 MB AGP grafische kaart
512 MB geheugen
200+80 GB Harddisks

Thx.

Filipy23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 21:15

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Waarschijnlijk is er in je computerkast iets losgegaan. Ik weet niet hoe veel verstand je van pc's hebt, maar je kan even proberen om alles (voorzichtig) aan te drukken. En dan inderdaad met name bij je videokaart.

Omdat het probleem pas na ~1min optreedt, verwacht ik een probleem met een fan (de videokaart wordt waarschijnlijk te warm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07
De enige mogelijkheid die ik kan bedenken is toch een ander AGP kaartje zoeken, en deze proberen.
Kijk ook eens of de videokaart nog goed aangedrukt zit.
Kijk ook even of de ventilator draait (als die er op zit), alhoewel ik me niet voor kan stellen dat je videokaart zo snel té warm gaat worden als je slechts je computer boot.

[ Voor 36% gewijzigd door eX0duS op 07-04-2009 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:19

SeatRider

Hips don't lie

Als je de computer hebt verplaatst met de kabels erin kan het heel goed zijn dat door hefboomwerking op de connector/kabel, de kaart niet helemaal recht in het slot zit. Als ie dan warm wordt (uitzet) gaat t misschien net mis. Zou m ff een keertje losmaken en goed aandrukken.

Edit: spuit 12

[ Voor 3% gewijzigd door SeatRider op 07-04-2009 08:24 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Heb je je computer aangesloten op een geaard stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
lasharor schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 08:26:
Heb je je computer aangesloten op een geaard stopcontact?
Ik zie niet in waarom dit van de ene op de andere dag een effect zou hebben (i.e. de computer is verplaatst maar op hetzelfde stopcontact gebleven).

PS volgens mij is het stopcontact niet geaard (oude flat, alleen keukencontacten zijn geaard), maar hij zit wel tussen een overspannigsbeveiliging en op een stekkerdoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Mr.Qips schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 08:22:
Waarschijnlijk is er in je computerkast iets losgegaan. Ik weet niet hoe veel verstand je van pc's hebt, maar je kan even proberen om alles (voorzichtig) aan te drukken. En dan inderdaad met name bij je videokaart.
Ik heb de videokaart losgehaald en er weer opnieuw ingedrukt. Dit had geen effect.
Omdat het probleem pas na ~1min optreedt, verwacht ik een probleem met een fan (de videokaart wordt waarschijnlijk te warm).
De fan van de videokaart draait gewoon. Ik zal eens een programmatje installeren om de fanspeed te controleren....

[ Voor 3% gewijzigd door filipy23 op 07-04-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Update:

-Ik heb de hele kaart met een kwastje afgestoft. Ook de sloten. Dit heeft weinig effect.
-De fan speed kan zover ik weet niet gecontroleerd worden. De fan lijkt gewoon te draaien.
-Echter: vervanging van de de Ti4200 door een jaar 2000 AGP kaartje lost het probleem op.
-Ook: heeft de computer met de Ti4200 erin geen extra problemen bij een full-processorload voor een half uur.

Conclusie: Schijnbaar is het toch de fan.

Iemand nog een laatste tip om dit op te lossen? Ik sta op het punt een nieuwe AGP kaart te kopen...

Gr.

Filipy23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:05
Gewoon een nieuwe videokaart kopen, want deze is duidelijk beschadigd geraakt bij het verplaatsen van de computer. Om helemaal zeker te zijn zou je deze videokaart eens in een ander systeem kunnen doen en kijken of ie daar dan ook na 1 minuutje begint te haperen/uitvalt. Heb je de temps van je videokaart al nagekeken? Dit kan met het programma speedfan
Pagina: 1