PC start enkel door powerknop ingedrukt te houden

Pagina: 1
Acties:

• rhepius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 03:31
Ik heb een probleem met een nieuw gebouwd systeem. Deze valt direct na het indrukken van de powerknop uit. Ik heb alle kabels langsgelopen en het systeem helemaal kaal geprobeerd te starten volgens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Het betreft een Gigabyte GA-MA790X-UD4 moederbord, een Phenom II X4 940 BE processor en een Cooler Master Real Power M520 voeding. De voeding heeft het vorige week nog gedaan maar toen had ik een ander moederbord welke DOA was. Ik kom er niet uit wat het probleem kan zijn. Iemand een idee?

*Topictitel klopt niet meer, had in eerste instantie een ander probeem*

[ Voor 132% gewijzigd door rhepius op 07-04-2009 03:17 ]

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Waarschijnlijk heeft het er weinig mee te maken, maar zit alles goed? +/- en zit alles ook op de goede plek, soms heb je 3 pins.. met de middelste pin eruit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoals ook in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat is het verstandig het bord eens buiten de kast te testen. Kans is dat het ding kortsluiting maakt en daardoor uitvalt.
Doorloop de troubleshooter gewoon nog eens en kijk welk onderdeel het probleem veroorzaakt.

• rhepius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 03:31
Bedankt voor de reacties. Het bleek de backplate van de CPU koeler (Cooler Master Hyper 212) te zijn welke kortsluiting maakte omdat ik zonder erbij na te denken de plastic sticker aan de onderkant had weggehaald. |:(

Het systeem draait nu gewoon goed. Wat is de kans dat er toch enige schade is ontstaan?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:54
rhepius schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:45:
Bedankt voor de reacties. Het bleek de backplate van de CPU koeler (Cooler Master Hyper 212) te zijn welke kortsluiting maakte omdat ik zonder erbij na te denken de plastic sticker aan de onderkant had weggehaald. |:(

Het systeem draait nu gewoon goed. Wat is de kans dat er toch enige schade is ontstaan?
Als er schade is, dan merk je het vrijwel meteen (dode mobo of dode cpu).