Eigen gebouwd CMS/webshop/facturering systeem verkopen

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzkid007
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 23:52
Hey mede devvers,

Voordat iemand dit topic afschiet: Het doel van dit topic is niet om mijn systeem te verkopen, maar om de mogelijkheden te bekijken wat ik het beste met mijn systeem kan doen.

Ik heb enkele jaren geleden een eigen webshop/CMS systeem gebouwd en is inmiddels een ruime 2 jaar aan veranderingen/verbeteringen onderhevig geweest. Het is voor mij op het moment echter tijd om verder te gaan en met de concurrentie van opensource systemen is het op verschillende fronten voor mij niet meer interessant om hiermee door te ontwikkelen. Ook RSI speelt hier helaas een rol.

Echter... Het systeem bevat een aantal zeer interessante functies, zoals facturering en rapportages. Ik kan mij dus voorstellen dat zowel bedrijven als websitebouwers hier toch nog interesse in zouden kunnen hebben. Ik heb mijn klanten ook altijd gevonden zonder reclame te maken en gewoon contacten te onderhouden, dus zou er reclame voor gemaakt gaan worden dan is er zeker wat mee te doen.

Wat kan ik het beste doen met een Webshop/CMS-systeem waarvoor ik zelf de tijd niet meer heb om het verder te ontwikkelen en verkopen? Het system (dus copyright) verkopen/overdragen aan iemand anders is dan een zeer interessante optie, maar ik heb geen enkele ervaring hierin.

Ik weet niet of het toegestaan en/of handig is om linkjes te posten naar een 2-3 klanten van mij, maar daar kom ik denk ik een paar posts verder wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
als je er echt centen aan wilt verdienen kan je 't doorverkopen... maar ik weet uit ervaring dat de meeste developers niet zitten te wachten op iemand anders z'n code ;)

ik zou zelf zeggen, release 't opensource... dan is de kans dat je je eigen gemaakte spul over 5 jaar nog is kan gebruiken nog aanwezig bv!
lees je wel eerst even in over de aanwezige licenties ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
Webdesign, Markup & Clientside Scripting
Problemen die te maken hebben met HTML, CSS, clientsided scripting, Flash, enz.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:
  • Firefox plaatst je divs niet goed.
  • Je Javascriptje werkt niet in Internet Explorer.
  • Je weet niet zeker of je code semantisch correct is.
Dit is meer iets voor SG (ofwel Stuffis Generalis) maar daar kun je pas over een post of 8 in ;) Gewoon even lekker meedoen en even reageren in wat topics waar je wat toe te voegen hebt en je kunt er over een paar dagen in; dat moet geen probleem zijn.
Verder verwijs ik je even naar Hoeveel moet ik hiervoor vragen? en verzoek ik je vriendelijk het later in een geschikt(er) forum nogmaals te proberen :)
Wizzkid007 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 01:54:
Ik weet niet of het toegestaan en/of handig is om linkjes te posten naar een 2-3 klanten van mij, maar daar kom ik denk ik een paar posts verder wel achter.
Tenzij het echt iets toe voegt is de kans groot dat het onder spam valt en daar zijn we doorgaans niet zo blij mee ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 07-04-2009 04:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.