MacBook met US-toetsenboard - waar kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.407 views

• eTanguero
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-01-2022
Omdat ik het europeanse toestenboard gewoon niks vind en daarom nu al twee US-toetsenboarden [alu, BT] aan mijn beiden MacMinis heb hangen wil ik uiteindelijk mijn nu dan aan te schaffen MacBook ook met het US-toetsenboard-layout hebben. Ik weet dat dat via de apple.nl-store kan, ook de surfspot onderwijs-koting zou daar van toepassing zijn. Maar ik heb nog zin nog tijd erop te wachten dat dat ding op order in China woord gemaakt en dan van daar moet worden verzonden. Vandaar mijn vraag:
welke winkel in Nederland (bij voorkeur eerst randstad/Rotterdam en omstreeks, maar zo nodig ook verder weg) heeft dus het 2.4 GHz Macbook Unibody met US-toetsenboard op voorraad (en geeft dan ook nog de onderwijskorting of heeft gewoon zo gunstige prijzen dat deze niet nodig is)?

Alvast bedankt voor jullie advizen,
eT

.

Verwijderd

Ik woon daar niet in de buurt, maar ik denk niet dat er maar 1 winkel daar is die het US toetsenbord verkoopt. In alle nederlandse winkels hebben ze zover ik weet gewoon nl toetsenborden. Dus tenzij je binnenkort naar de VS gaat, zul je denk ik toch moeten wachten tot de laptop uit china is gekomen.

• eTanguero
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 01:27:
Ik woon daar niet in de buurt, maar ik denk niet dat er maar 1 winkel daar is die het US toetsenbord verkoopt.
but why?
In alle nederlandse winkels hebben ze zover ik weet gewoon nl toetsenborden.
strange.
Dus tenzij je binnenkort naar de VS gaat, zul je denk ik toch moeten wachten tot de laptop uit china is gekomen.
Ik ga niet illegaal importeren.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

eTanguero schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 00:24:
Maar ik heb nog zin nog tijd erop te wachten dat dat ding op order in China woord gemaakt en dan van daar moet worden verzonden.
Die Macbook wordt toch in China gemaakt, en het maakt geen bal uit in levertijd. Als je wat speciaals wilt hebben moet je geduld hebben, zo is dat nu eenmaal in het leven. En het is toch niet zo erg om een dag of zo extra te moeten wachten?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• eTanguero
gambieter schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 01:58:
[...]

Die Macbook wordt toch in China gemaakt, en het maakt geen bal uit in levertijd. Als je wat speciaals wilt hebben moet je geduld hebben, zo is dat nu eenmaal in het leven.
Eerlijk gezegt vind ik die optie 'US-keyboard' niet zo speciaal!
gambieter schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 01:58:
En het is toch niet zo erg om een dag of zo extra te moeten wachten?
Ik ga over anderhalve week weg voor een congress. BTO uit China zou tot dan niet meer op tijd arriveren.

• sroebert
  • Laatst online: 25-01 02:11
eTanguero schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:31:
[...]
Jij niet, meer aangezien er maar een zeer beperkt aantal mensen zijn die de US hier in Nederland willen hebben. Ik zie ook eerlijk gezegd niet zo het probleem in met de NL layout. Ik heb voor mijn MBP altijd gewerkt op US layout, maar was binnen een paar dagen al gewend aan NL layout en dat werkt wat mij betreft net zo goed.

Maar goed, smaken verschillen :P

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het is ook niet zo'n speciale optie.. normaal gezien dan. Verschil is alleen wel dat Apple voor Nederland een andere standaardlayout gebruikt en dat het daarom niet gebruikelijk is dat je een US-keyboard hier zal vinden in een winkel. Zo werkt dat met maatwerkopties.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
welke winkel in Nederland (bij voorkeur eerst randstad/Rotterdam en omstreeks, maar zo nodig ook verder weg) heeft dus het 2.4 GHz Macbook Unibody met US-toetsenboard op voorraad
De Apple Store heeft volgens zijn eigen tellertje een verzendtijd van drie dagen voor us-keyboard vs. 24 uur voor nl-keyboard. Lijkt me alleszins redelijk?

[ Voor 19% gewijzigd door Keypunchie op 07-04-2009 10:12 ]

• Frietsaus
  • Niet online
3 dagen voor de MacBook wordt verstuurd ja, vanuit China. Dus daar komt sowieso nog een week bovenop. ;)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Omdat het op voorraad houden van een extra SKU van > €1000,- / stuk een dure grap is voor de weinige mensen die ueberhaupt het verschil kennen.
strange.
Ik begrijp echt het probleem niet :-) Je wilt een niet-standaard layout, met korting, en wel NU(*), en het is vreemd als Apple en winkels dat niet accomoderen door extra voorraad te nemen? Wow :)

(*) het klassieke "pick any 2" is hier weer mooi van toepassing ;)

Zoef

• eTanguero
Zpottr schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:24:
[...]

Omdat het op voorraad houden van een extra SKU van > €1000,- / stuk een dure grap is voor de weinige mensen die ueberhaupt het verschil kennen.
Ik begrijp dus dat men vandag van verkopende bedrijven niet meer verwacht dat ze 'opties' voor klanten voorhouden. Erg handig: is er niet, dus word het niet gekocht ... dus conclusie: geen behoefte. [zeker heeft niemand de klanten erop gewesen dat er ook een ander optie zou kunnen zijn.] :( En als je dan durft erna te vragen word je voor gek verklaard. Nou ja ...
Zpottr schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:24:
Ik begrijp echt het probleem niet :-) Je wilt een niet-standaard layout, met korting, en wel NU(*), en het is vreemd als Apple en winkels dat niet accomoderen door extra voorraad te nemen? Wow :)
1. zie boven.
2. Nederland geeft zich graag als 'internationaal land' ... daarom zou ik het niet gek vinden als er wel winkels zouden zijn welke deze mogelijkheiden voor klanten wel accomoderen [vooral in de randstad]. Maar goed: misschien was ik daar als allochton/expat/internationaal te enthusiast over en durft nog even de vraag te stellen in de hoop dan op deze vraag tips te ontvangen waar het wel mogelijlk zou zijn [in plaats van afgezijkt te worden hoe ik het uberhaupt zou durven dit te vragen].

Vandaar: als iemand toch nog een winkel weet welke deze optio op vooraad zou hebben zo hoor ik het graag.
Alvast bedankt,
eT

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

eTanguero schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:31:
Maar jouw mening is niet relevant voor Apple.
Ik ga over anderhalve week weg voor een congress. BTO uit China zou tot dan niet meer op tijd arriveren.
Dan had je hem eerder moeten bestellen. Je probleem is toch erg "self-inflicted" :) .

Je kunt trouwens gewoon de keyboardinstelling op US zetten. Het verschil is helemaal niet zo groot als je het vergelijkt met PC-toetsenborden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vandaar: als iemand toch nog een winkel weet welke deze optio op vooraad zou hebben zo hoor ik het graag.
Alvast bedankt,
Ik zou zeggen, ga eens lekker een rondje bellen:
http://apple.viamichelin....m&strCountry=285&x=94&y=6

Tsja, en je kunt het zelf misschien iets 'heel normaals' vinden, maar helaas vind de realiteit van niet. Veel succes.

[ Voor 10% gewijzigd door Keypunchie op 07-04-2009 11:26 . Reden: (url iets specifieker gemaakt) ]

• eTanguero
gambieter schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:15:
[...]

Maar jouw mening is niet relevant voor Apple.
Daar gaat het niet om in dit thread! Kijk gewoon naar mijn eerste posting: daar is mijn vraag gewoon in blauw geformuleerd. Het ging mij niet erover of hier in NL een extreme behoefte an zulke keyboards zou zijn maar waar ik zou eens misschien wel zou kunnen vinden!
gambieter schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:15:
[...]

Dan had je hem eerder moeten bestellen. Je probleem is toch erg "self-inflicted" :) .

Je kunt trouwens gewoon de keyboardinstelling op US zetten. Het verschil is helemaal niet zo groot als je het vergelijkt met PC-toetsenborden.
Het gaat mij vooral om de hoekige Enter-toets bij het europa-modell. Ik ben gewoon de breede US Enter-toets gewent. Is toch niet zo vreemd als ik dat graag weer zou willen hebben.

• eTanguero
Ha, bedankt! Erg vriendelijk!!!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

eTanguero schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:26:
Daar gaat het niet om in dit thread! Kijk gewoon naar mijn eerste posting: daar is mijn vraag gewoon in blauw geformuleerd. Het ging mij niet erover of hier in NL een extreme behoefte an zulke keyboards zou zijn maar waar ik zou eens misschien wel zou kunnen vinden!
Je lokt de respons zelf uit door te klagen en te zeggen dat je het slecht van Apple vind dat ze dit niet op voorraad hebben, en je blijkt zelf een deadline te hebben waardoor de standaard route niet snel genoeg is.

Als je alleen de vraag stelt, soi. Maar dan is het excuus van "duurt te lang vanwege mijn congres" ook niet valide, en kun je de besteloptie gewoon gebruiken :)
Het gaat mij vooral om de hoekige Enter-toets bij het europa-modell. Ik ben gewoon de breede US Enter-toets gewent. Is toch niet zo vreemd als ik dat graag weer zou willen hebben.
Nee, is niet vreemd. Maar dan moet je dus geduld hebben, of via de VS vliegen. Dat is trouwens niet automatisch illegaal, je kunt dan gewoon invoerrechten betalen :)

Je zult zelf je prioriteiten moeten stellen. Bel alle Apple-winkels op, en zo niet, dan zul je de bestelroute moeten volgen en geduld moeten hebben.

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kerel ik weet niet of je het beseft, maar je komt wel erg arrogant over in je antwoorden, een beetje minder zou zeker niet slecht zijn. Iedereen hier doet zijn best om je te helpen.

Je wil nu eenmaal iets speciaals (ook al vindt jij subjectief van niet), en wil dat dan nog bij een fabrikant die zijn eigen wil en wetten altijd en over doorpushed (Apple). Je kan toch van Nederlandse shops gaan verwachten dat ze voor een enkeling allemaal US producten in de rekken gaan leggen?

Er is trouwens niets illegaal aan een US mac hier gebruiken hoor.

Life is simple, make choices, don't look back...

Verwijderd

mm waarom bestel je hem niet gewoon via de online apple store, dan kun je der direct eentje met Us keyboard bestellen. :)

• Frietsaus
  • Niet online
Dat duurt hem te lang.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

eTanguero schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:09:
[...]

Ik begrijp dus dat men vandag van verkopende bedrijven niet meer verwacht dat ze 'opties' voor klanten voorhouden. Erg handig: is er niet, dus word het niet gekocht ... dus conclusie: geen behoefte. [zeker heeft niemand de klanten erop gewesen dat er ook een ander optie zou kunnen zijn.] :( En als je dan durft erna te vragen word je voor gek verklaard. Nou ja ...

[...]

1. zie boven.
2. Nederland geeft zich graag als 'internationaal land' ... daarom zou ik het niet gek vinden als er wel winkels zouden zijn welke deze mogelijkheiden voor klanten wel accomoderen [vooral in de randstad]. Maar goed: misschien was ik daar als allochton/expat/internationaal te enthusiast over en durft nog even de vraag te stellen in de hoop dan op deze vraag tips te ontvangen waar het wel mogelijlk zou zijn [in plaats van afgezijkt te worden hoe ik het uberhaupt zou durven dit te vragen].

Alvast bedankt,
eT
Vent, niemand verklaart je voor gek en niemand zeikt je af - hoezeer je het ook uitlokt met dit soort arrogante en wereldvreemde antwoorden. Wat heeft Apple ermee te maken als Nederland zich als "internationaal land" (huh?) zou profileren?

Nogmaals, je kunt precies krijgen wat je wilt alleen niet met korting en NU. Dat self-entitlement van somige mensen... echt.

Zoef

• eTanguero
Zpottr schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:56:
Nogmaals, je kunt precies krijgen wat je wilt alleen niet met korting en NU. Dat self-entitlement van somige mensen... echt.
Sorry, jong, maar ik ben gewoon nog van de oude stempel een weet wat het betekend als de 'klant koning' is.
Maar best wel indrukwekkend hoe iederen van de iGod-volgers maar ook alles wat Apple doet alleen maar goed vind.

Je kan mij trouwens niet vertellen dat Apple zo extreem weinig van die dingen hier in NL zou verkopen.

Maar goed, nog eens: graag weg van al die discussie naar mijn originele vraag (boven in blauw):
- graag tips waar ik misschien een kans zou hebben een Unibody MacBook 2.4 GHz met US-keyboard 'on stock' te kunnen kopen. En niet twee tot drie weken later.

• eTanguero
BTW:
the apple store is currently down! :P

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Waarom is dit topic nodig? Apple resellers hebben normaal gesproken alleen de basismodellen op voorraad. Een enkele keer kom je tegen dat veelgevraagde BTO modellen in voorraad zijn, maar meestal gaat het dan om opties als wireless keyboard/mouse of een betere GPU (iMac).

Tot voor kort was het in Nederland niet eens mogelijk om een *Book te bestellen met een US keyboard. Inmiddels kan het, maar het is een BTO optie (immers moet er een andere topcase geplaatst worden). De overgrote meerderheid van de consumenten interesseert het vrij weinig of het keyboard US of NL is, als de letters maar de 'normale' plaats zitten. Voor resellers is er dus geen directe reden om modellen met een US keyboard in voorraad te hebben. Immers zouden ze dat dan voor _alle_ modellen moeten doen, en ook nog eens voor alle modellen van het Apple Keyboard. En dat wordt een dure grap.

Kortom: een US keyboard is een BTO optie, dus of je moet wachten, of een NL keyboard accepteren. Sim-pel.

overigens was ik altijd US keyboard die-hard, tot mijn eerste Mac er kwam. Een paar dagen later kon ik prima uit de voeten op mijn NL keyboard. En nu? Nu gebruik ik NL en US zonder problemen door elkaar.

Launching containers into space

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:34
Mijn eerste witte MacBook was ook met NL toetsenbord, ik heb 'm twee jaar gehad maar wennen heb ik er nooit aan kunnen doen. Nu mijn alu MacBook gelukkig met US toetsenbord, werkt veel prettiger als je altijd al US gewend bent geweest. Die malle hoge ENTER toets op een NL toetsenbord slaat helemaal nergens op.

• Frietsaus
  • Niet online
Dat verschilt per persoon he. Ik heb altijd gewerkt op US toetsenborden, maar werk nu al sinds m'n eerste Mac (feb. 2007) met de staande Return-toets, geen enkel probleem voor mij. :)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kunt het beste even naar een land vliegen waar de macs standaard met US-layout worden geleverd en daar een computer in de winkel kopen, dan heb je er in ieder geval een.

• eTanguero
Whieee schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:11:
Waarom is dit topic nodig? Apple resellers hebben normaal gesproken alleen de basismodellen op voorraad. Een enkele keer kom je tegen dat veelgevraagde BTO modellen in voorraad zijn, maar meestal gaat het dan om opties als wireless keyboard/mouse of een betere GPU (iMac).

Tot voor kort was het in Nederland niet eens mogelijk om een *Book te bestellen met een US keyboard. Inmiddels kan het, maar het is een BTO optie (immers moet er een andere topcase geplaatst worden). De overgrote meerderheid van de consumenten interesseert het vrij weinig of het keyboard US of NL is, als de letters maar de 'normale' plaats zitten. Voor resellers is er dus geen directe reden om modellen met een US keyboard in voorraad te hebben. Immers zouden ze dat dan voor _alle_ modellen moeten doen, en ook nog eens voor alle modellen van het Apple Keyboard. En dat wordt een dure grap.
Nou ja, weetje: de prijzen voor Apple producten zijn bestwel overal bijna gelijk ... dus voor winkeliers moelijk een onderscheid te maken. Het op vooraad hebben van een iets speicaler product zou wel eens een verschil kunnen maken en klanten aantrekken. [maar goed, ik zij al: ik ben ouderwets!]
Kortom: een US keyboard is een BTO optie, dus of je moet wachten, of een NL keyboard accepteren. Sim-pel.
Dus: freet of sterf advies. Thx. ;(
overigens was ik altijd US keyboard die-hard, tot mijn eerste Mac er kwam. Een paar dagen later kon ik prima uit de voeten op mijn NL keyboard. En nu? Nu gebruik ik NL en US zonder problemen door elkaar.
Gefeliciteerd. Ik ben blijkbaar helaas al een beejte vast geroest en niet meer zo flexibel ...

... maar gelukkig maar anderen ook: :)
tiguan schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:13:
Mijn eerste witte MacBook was ook met NL toetsenbord, ik heb 'm twee jaar gehad maar wennen heb ik er nooit aan kunnen doen. Nu mijn alu MacBook gelukkig met US toetsenbord, werkt veel prettiger als je altijd al US gewend bent geweest. Die malle hoge ENTER toets op een NL toetsenbord slaat helemaal nergens op.
Gelukkig maar ben ik dus toch niet alleen! ;) Thanx, mate!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

eTanguero schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:27:
[...]

Nou ja, weetje: de prijzen voor Apple producten zijn bestwel overal bijna gelijk ... dus voor winkeliers moelijk een onderscheid te maken. Het op vooraad hebben van een iets speicaler product zou wel eens een verschil kunnen maken en klanten aantrekken. [maar goed, ik zij al: ik ben ouderwets!]
Dan is het aan te raden om eens wat meer in zaken als logistiek te verdiepen. Opslag is iets wat je ten eerste moet hebben en ten tweede waar je geld voor moet hebben. Hoe langer een product op de plank ligt, hoe duurder het wordt. Meeste winkels zijn maar vrij klein en hebben niet zo'n riante opslag in de vorm van een compleet distributiecentrum. Dat is zelfs voor grote bedrijven als Apple aan de vrij dure kant. Als je dan nu ook even beseft dat we in een tijd zitten waarin de economie gewoon ronduit kut is en men zoveel mogelijk probeert te bezuinigen om het hoofd boven water te kunnen blijven houden dan moet er volgens mij toch wel een bel gaan rinkelen dat een flinke voorraad aanleggen op dit moment totaal niet reëel is.

Het zou je inderdaad kunnen onderscheiden maar dan moet dat wel economisch verantwoord zijn. Gezien de huidige tijden is de vraag of het economisch verantwoord is voor de wat zeldzamere producten al heel snel met een glasharde nee te beantwoorden. Als bedrijf over de kop gaan waardoor je klanten in de kou staan en geen garantie meer hebben is nou ook niet iets wat je "klantvriendelijk" kunt noemen. Daarom is de oplossing dat zoiets zeldzaams wel te bestellen is maar dat dit wat langer duurt ineens een heel wat klantvriendelijkere oplossing. Bedrijven hebben zo toch het aanbod van iets zeldzaams zonder de financiële risico's die erbij komen kijken. Een andere oplossing die tot voor kort gold was nog simpeler: de keuze niet aanbieden. Dat is pas een hele klantonvriendelijke oplossing, erg fijn dat ze dat nu hebben aangepast.

Dat heeft dus niets met ouderwets zijn te maken, dat heeft te maken met het niet snappen hoe dingen werken. Dat kan komen door het ontbreken van kennis maar het kan ook komen door het niet willen weten, aka een plank voor je kop hebben.
Gelukkig maar ben ik dus toch niet alleen! ;) Thanx, mate!
Wat de enter-toets betreft ben je niet alleen maar als ik kijk naar het aantal opmerkingen over de plaatsing van de tilde-toets schijn ik daar dan wel erg alleen in te staan :( Het is niet erg handig maar goed, als je ff went dat je de §-toets in moet drukken voor de tilde en backtick is het probleem ook nog wel te over komen. Soms is het irritant maar goed, ik ga er niet dood aan en er zijn ergere dingen :)

• eTanguero
ppl schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:53:
[...]

Dat heeft dus niets met ouderwets zijn te maken, dat heeft te maken met het niet snappen hoe dingen werken. Dat kan komen door het ontbreken van kennis maar het kan ook komen door het niet willen weten, aka een plank voor je kop hebben.
Hmm, lekker vriendelijk en gezellig hier ...
En wie een ander meening heeft: => :X

Noem het ontbreken van wat dan ook ... ik noem het nog steeds ouderwets. Zo als ik ook in geldzaken ouderwets ben ... en niet zo gek zou hebben belegt als de moderne 'successvole' bankers met hun moderne inzicht in zaken!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:34
ppl schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:53:
[...]
Wat de enter-toets betreft ben je niet alleen maar als ik kijk naar het aantal opmerkingen over de plaatsing van de tilde-toets schijn ik daar dan wel erg alleen in te staan :( Het is niet erg handig maar goed, als je ff went dat je de §-toets in moet drukken voor de tilde en backtick is het probleem ook nog wel te over komen. Soms is het irritant maar goed, ik ga er niet dood aan en er zijn ergere dingen :)
Nee hoor, daarin sta je ook niet alleen. Enter toets was eigenlijk alleen maar één van de grootste voorbeelden.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Feit is en blijft dat jij iets wil dat kennelijk niet veel mensen willen. Als 90% van de nederlandse klanten een US keyboard bestelt, dat snapt Apple wel dat het misschien handig is om de US layout standaard te maken voor Nederland. Maar wat blijkt? De meerderheid van de klanten vindt de standaardlayout kennelijk prima. Kortom: US layout blijft een optie.

Als jij een auto koopt, vind je het dan ook raar als ze niet precies jouw voorkeursmodel, met jouw voorkeursmotor, -schakeling, -kleur, -bekleding, en -velgen op voorraad hebben? Want dat is in principe wat je nu wilt. Apple geeft je -net als de autodealer- de optie om een nagelnieuw exemplaar te bestellen met de door jouw gekozen opties (of dat velgen zijn of een keyboard is niet relevant). Je moet alleen iets langer wachten, omdat jouw exemplaar naar jouw eisen wordt gemaakt in de fabriek.

Dan kan je ouderwets zijn of niet, maar 20 jaar geleden was het niet veel anders. Ook toen kon je kopen wat er beschikbaar was, of wachten op jouw custom versie. Dat heeft niks met mening te maken, niks met ouderwets zijn, maar gewoon met de werking van de markt.

Als je in plaats van hier te klagen dat we je 'voor gek verklaren' of onvriendelijk behandelen gewoon dat ding had besteld bij de Online Apple Store dan was er nu een Chinees een MacBook met een US-layout voor je aan het inpakken, en was het ding er over een paar dagen geweest.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

eTanguero schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:12:
[...]

Noem het ontbreken van wat dan ook ... ik noem het nog steeds ouderwets. Zo als ik ook in geldzaken ouderwets ben ... en niet zo gek zou hebben belegt als de moderne 'successvole' bankers met hun moderne inzicht in zaken!
Je zet zelf de toon door werkelijk alles af te wijzen en nergens voor open te staan terwijl mensen je hier proberen uit te leggen waarom het is zoals het is. Een ander gedraagt zich niet anders dan hoe jij die ander behandeld. M.a.w. als jij dus vind dat ik niet zo vriendelijk ben zul je eerst eens even naar jezelf moeten kijken en dan met name naar de toon die je hier hanteert richting anderen.

Buiten dat verhaal om kun je dit niet ouderwets noemen omdat dit ten tijde van de bloeiende textielindustrie men exact hetzelfde probleem al had. Dan hebben we het over een tijdperk van de jaren 50/60/70. Ik durf haast wel te wedden dat Henry Ford hier ook tegenaan liep toen hij bedacht om z'n auto's in serie te produceren op de wijze zoals we die vandaag de dag nog kennen. Sommige dingen kan je of moet je nou eenmaal niet veranderen omdat dingen dan nauwelijks of gewoon niet functioneren. Het kan dus soms simpelweg niet.

Als je nou eens wat meer verdiept in de logistiek snap je ook beter waarom bepaalde dingen zo lopen en waarom heel veel mensen je daar in dit topic op proberen te wijzen. Enige vorm van een stukje realisme is ook wel gewenst. Die hele kredietcrisis is iets wat we helaas aan de enorme inhaligheid van diverse mensen en organisaties hebben te danken, dat is niet modern of ouderwets, dat is iets wat van alle tijden is en helaas kenmerkend voor het huidige economische stelsel (daarom ook de roep dat dat nu anders moet). Het nadeel hiervan is wel dat iedereen hier nu mee geconfronteerd wordt en er last van krijgt/heeft. Wat dus eigenlijk het probleem van een aantal organisaties had moeten zijn is nu het probleem van iedereen geworden. Als je realistisch bent dan besef je ook dat dit verregaande gevolgen heeft en dat er gewoon een x aantal dingen niet mogelijk zullen zijn. Er zijn bedrijven die gewoonweg te weinig geld hebben en nu ook niks krijgen en dan moeten ze ergens gaan snijden. Die vinden het heel erg en kunnen er eigenlijk ook vrij weinig aan doen. Men moet helaas roeien met wat ze hebben en das niet erg veel. Al die leuke extra's die het leven aangenamer maken en die blijk geven van enorme service richting de klanten worden dan maar weggesneden, het kan gewoon niet meer uit. Het is nu dus gewoon niet realistisch om super service van bedrijven te verwachten hoe jammer dat ook is.

Dat je niet belegt maakt je niet ouderwets, dat maakt je slim/voorzichtig. Aan beleggen zitten heel veel risico's verbonden. De voordelen wegen dan vaak al lang niet meer op tegen die risico's. Niet iedereen neemt zo'n gigantische gok (meer is het echt niet) met z'n geld en zoals de kredietcrisis al heeft laten zien kan die voorzichtigheid heel erg slim zijn.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:00
Inplaats te discuseren over waarom wel of waarom niet een US keyboard te kopen. Apple heeft gekozen voor een Nederlands Keyboard layout. Dit is te vergelijken met de toets indeling die lang geleden is verzonnen bij het gebruik van typemachine's

In Nederland gebruikt de gemidelde PC gebruiker een US international layout. vind beetje vaag van apple om geen US keyboards geleverd of gekocht kunnen worden.

anyway.

MACHOUSE Rotterdam kan wel het US toetsenbord los bestellen.
Ik heb dus net 2x een BT mini keyboard US besteld :+

http://apple.viamichelin....m&strCountry=285&x=94&y=6

succes

A Soldiers manual and a pair of boots.

• eTanguero
To_Tall schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:22:
Inplaats te discuseren over waarom wel of waarom niet een US keyboard te kopen. Apple heeft gekozen voor een Nederlands Keyboard layout. Dit is te vergelijken met de toets indeling die lang geleden is verzonnen bij het gebruik van typemachine's

In Nederland gebruikt de gemidelde PC gebruiker een US international layout. vind beetje vaag van apple om geen US keyboards geleverd of gekocht kunnen worden.
Toch nog iemand die mij begrijpt en ook wil begrijpen!

Trouwens heb je het beter door dan ik: ik zelf ben als buitenlander zelfs eerst in Nederland erop gekomen de US-keyboard-layout met de grote horizontale Enter-toets als standard te gebruiken [omdat onze PC's op werk allemaal zo'n US keyboard hebben].

Dus iedereen die mij hier voor te gek verklaard met mijn behoefte: graag het posting van To_Tall goed doorlezen en proberen te begrijpen!
anyway.

succes
Thx. Ik heb al met MacHouse Rdam gebeldt: zij hebben helaas ook geen Macbook met US keyboard layout op voorraad. Kunnen het wel bestellen. Trouwens waardeer ik het erg dat zij eerlijk hebben aangegeven dat zij niet denken dat het binnen twee weken en dus voor mijn vertrek geleverd zou zijn. [beter dan beloven maar dan niet op tijd kunnen leveren]

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zoals al een paar keer vermeld in dit topic: Je kunt prima bij Apple een bestelling plaatsen voor een US-layout. Dit kon een tijd geleden nog niet, maar sinds ongeveer een jaar wel.
Bij vrijwel elke Apple reseller kan je BTO bestellingen plaatsen. Bij vrijwel elke Apple reseller kan je dus een US-layout bestellen. Overigens voegt het weinig toe wanneer een reseller de BTO bestelling plaatst, anders dan een extra schakel in de keten tussen jouw en je nieuwe Apple produkt ;)

Het antwoord op 'Waar haal ik een US layout vandaan?' is dus simpel: http://store.apple.com/nl

eTanguero schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:31:
Dus iedereen die mij hier voor te gek verklaard met mijn behoefte: graag het posting van To_Tall goed doorlezen en proberen te begrijpen!
Voor de allerlaatste keer, want ik begin je nu een beetje irritant te vinden: NIEMAND heeft je voor gek verklaard of gezegd dat je behoefte aan een US-layout gek is. Echter weiger jij kennelijk om te begrijpen dat een US-layout NIET standaard is, en dus ook niet standaard in voorraad is. Voor een dergelijke optie moet een bestelling geplaatst worden. Dit kan je doen bij een reseller of bij de Online Apple Store. Jij wilde dat niet; je wilde een US-layout, NU. Dat kan niet, en als je dat niet wil zien is dat jouw probleem, niet het onze.

Wel vreemd dat je ons ervan beschuldigt je 'voor gek te verklaren', terwijl je het kennelijk wel accepteert en zelfs waardeert als een medewerker van MacHouse je hetzelfde vertelt. 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Whieee op 07-04-2009 17:38 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Waar haal je toch telkens vandaag dat we je niet begrijpen. Je hebt een optie om aan het US toetsenbord te komen, namelijk door deze te bestellen bij je MacBook...

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Frietsaus schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:33:
Waar haal je toch telkens vandaag dat we je niet begrijpen. Je hebt een optie om aan het US toetsenbord te komen, namelijk door deze te bestellen bij je MacBook...
Het lijkt er meer op dat de TS medestanders zocht voor zijn klaagzang tegen het niet standaard aanbieden van de US-layout, dan naar een oplossing voor de zinloze zoektocht naar een MacBook-met-US-layout-en-wel-NU.

• eTanguero
Whieee schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:40:
[...]

Het lijkt er meer op dat de TS medestanders zocht voor zijn klaagzang tegen het niet standaard aanbieden van de US-layout, dan naar een oplossing voor de zinloze zoektocht naar een MacBook-met-US-layout-en-wel-NU.
voor dat je beleidigende leugens verspreid lees gewoon nog eens mijn eerste posting in deze thread:
eTanguero in "MacBook met US-toetsenboard - waar kopen?"

daar vind je in blauwe kleur duidelijk gemarkeerd mijn vraag!!!
daarop wilde ik graag een aantword, en op niks anders!!!

_/-\o_

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

eTanguero schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:05:
[...]

voor dat je beleidigende leugens verspreid lees gewoon nog eens mijn eerste posting in deze thread:
eTanguero in "MacBook met US-toetsenboard - waar kopen?"
Beledigende leugens? Ik postte slechts in de stijl die jij al het hele topic hanteert. Lees de onderstaande quotes eens door, en vraag je eens af wie er zich beledigd moet voelen.
eTanguero schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:12:

eTanguero schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:31:
Je beschuldigt medetweakers er hier van je voor gek te verklaren, je een mening door de strot te duwen, en je niet te willen begrijpen. Dit, terwijl je zelf nergens voor open wil staan, behalve datgene wat je wil horen. Dit, terwijl je negatief reageert op alles dat niet strookt met jouw beeld van de belachelijkheid dat Apple resellers niet de MacBook met jouw voorkeurs-optie op voorraad hebben. Het mag wat mij betreft wel eens afgelopen zijn met dat gedrag van je.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:08
Ik heb ook een mooie blauwe kleur :P

Hopelijk breekt dat de spanning wat, dit topic is behoorlijk uit de hand gelopen. Het ging er oorspronkelijk om of er ergens een 2,4 Ghz Macbook met US toetsenbord op voorraad is. Inmiddels is de discussie afgedwaald naar een nogal op vervelende toon welles/nietes spelletje over de redenen van Apple om de US toetsenbord layout niet standaard in Nederland te leveren. Overigens moet ik zeggen eTanguero, dat heb je geheel aan jezelf te danken. Als je zelf wat rustiger de discussie ingaat, dan hoeft het ook niet zo uit de hand te lopen.

Maar goed, je vraag is denk ik wel beantwoord. Mocht je het zeker willen weten dan kun je natuurlijk de verkopers in de buurt even opbellen. Overigens zal je nergens, bij geen enkele reseller, de Surfspot korting krijgen die zal veel lager zijn.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.