Toon posts:

Probleem met HP 840b DVD Writer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem van mijn DVD speler, hij leest namelijk geen DVD's meer, alleen nog CD's. Ik heb de firmware al geupdate, mijn register gecleaned en allemaal van dat soort dingen. Het is dus een HP 840b DVD writer, ik draai gewoon Windows XP en ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt,

Niels.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit hoort sowieso in OM, dus ik ga je topic even een tikje verkopen :)

Verder, wat zijn de specs van je systeem? Heb je het al eens geprobeerd onder een ander OS (live linux bijvoorbeeld). En heb je al eens een andere drive geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen andere OS geprobeerd ook nog geen andere drive, maar hij deed het eerst wel, en na een keer formateren ineens niet meer.

Ik heb een AMD Athlon 64 3500+ processor met 2GB geheugen en een Geforce 6600

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 00:19:
Ik heb nog geen andere OS geprobeerd ook nog geen andere drive, maar hij deed het eerst wel, en na een keer formateren ineens niet meer.

Ik heb een AMD Athlon 64 3500+ processor met 2GB geheugen en een Geforce 6600
Test dat dan eerst eens :)
En specs van je moederbord/controller zijn wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit moederbord Asus A8N-SLI, en ik heb op dit moment ff geen andere drive liggen hier. En wat bedoel je precies met controller?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 00:39:
Ik heb dit moederbord Asus A8N-SLI, en ik heb op dit moment ff geen andere drive liggen hier. En wat bedoel je precies met controller?
Met controller bedoel ik aan welke controller je de drive hebt aangesloten. de A8N heeft er meerdere als ik me niet vergis, dus dan is het wel handig te weten waar je het ding op aangesloten hebt.

Heb je al getest onder een ander OS?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij staat hij op IDE. In de BIOS staat hij op Secondary IDE Master.
Ik heb nog niet getest onder een andere OS, ik ben ook niet echt thuis in de Linux wereld, en bij mijn oude PC kon ik er geen nieuwe hdd meer inzetten toen mijn oude kapot was, en dat kwam waarschijnlijk doordat er ooit Linux op had gestaan dus ik wou er ook eigenlijk een beetje mee oppassen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 08:37:
bij mijn oude PC kon ik er geen nieuwe hdd meer inzetten toen mijn oude kapot was, en dat kwam waarschijnlijk doordat er ooit Linux op had gestaan dus ik wou er ook eigenlijk een beetje mee oppassen
:?
Dat is onzin. Daarbij, je hoeft helemaal geen linux te installeren, je kunt gewoon booten vanaf een live CDtje en in die omgeving kijken of je een DVD kunt openen of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hoe kan ik aan zo een CD'tje komen, kan ik dat gewoon downloaden en op een CD branden?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kom op, een beetje eigen inzet mag wel.
Als je zoekt op 'live linux' kom je http://www.livecdlist.com/ al snel tegen. Dan kun je gelijk zien welke livelinux distro's een hoge rating krijgen en waarvoor je ze kunt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had net even Slax op een cd gezet, maar als ik dan opstart krijg ik DR-DOS ofzoiets, ik ben nu KNOPPIX en Ubuntu aan het downloaden. Ubuntu heb ik er eerder op gehad(op een andere PC), maar ik wil het niet installeren maar alleen met dat Live Linux, moet ik dan wel de gewone versie downloaden?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook Ubuntu geprobeerd maar die geeft ook Caldera DR-DOS, ik weet niet wat ik dan moet doen op het op te starten ofzo, weet jij misschien wat het is, of doe ik het helemaal fout?
Pagina: 1