Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

welke draadloze netwerk kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnenkort draadloos internet en ben op zoek naar een tweetal draadloze netwerkkaarten voor mijn pc's.

Welke kaarten zijn goed?

Nog wat info:
WPA2 ondersteuning is vereist
1 pc draait op Ubuntu 64bit, de ander op WinXP 32bit
20 mbit internetverbinding, maar je weet maar nooit wanneer dit omhoog gaat

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Zowat alle moderne kaarten zijn goed... Welke router ga je hebben (vaak is het beter om dezelfde chip te hebben, zo heb ik Linksys->Linksys verbinding met 250Mbps reele snelheid en een Linksys->Realtek met 130Mbps reele snelheid), alhoewel ze allebei ZEER snel zijn..... (blijkbaar heb ik ideale omstandigheden voor wireless)...

Dus ja, beter op router baseren, ik raad 802.11n aan....

Tjah, voor de rest krijgen we nog relatief weinig info en ik denk dat dit een redelijk persoonlijke keuze is. Zoek ook een beetje op op internet naar reviews.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:48

SA007

Moderator Tweaking
WPA(2) support is iets compleet in software, dat kan in principe elke kaart aan zolang de drivers er zin in hebben.
En tegenwoordig is er afaik geeneen fabrikant meer die dat niet doet.

Linux werkt eigenlijk best aardig met Ralink en Atheros chipsets in wifi kaarten, maar dankzij het ndiswrapper systeem kan je eigenlijk alle kaarten onder linux gebruiken. (Al werkt het vaak een stukje beter zonder ndis)
Voor windows kan je prima op de doos kijken welke versies hij ondersteund.

Verder sluit ik me aan bij mijn bovenbuurman dat het een goed idee is eenzelfde chipset te gebruiken als in de router zit.

Over de snelheid, eigenlijk maakt het weinig uit, je kan weinig krijgen wat niet b/g is (11/54mbit) en dat is snel zat voor je 20mbit internet.
Je kan beter kijken naar dingen als ontvangst, een 54mbit met slechte ontvangst kan best onlaag trekken naar maar een paar mbit. Een goede antenne op je router zetten is geen overbodige luxe, en zorgen dat er geen grote metalen dingen (zoals de computer zelf) in de lijn tussen de router en de computers staan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor netwerkkaarten hebben we een mooi subforum, Netwerken.
Ik ga je topic echter niet verplaatsen maar sluiten, omdat we verwachten dat je zelf inzet toont en dat zie ik hier niet terug. Welke kaarten heb je zelf gevonden en waarom voldoen die wel/niet aan je eisen? Zoek dat eerst eens uit en grote kans dat je dan je antwoord al te pakken hebt.

Dit topic is gesloten.