Toon posts:

[XP]DVD drive wordt gezien als SD kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Sinds vandaag heeft mijn Samsung SH-223F DVD drive besloten om door het leven te gaan als SD kaart.
Probleem is ontstaan tijdens het uitvoeren van Systeemherstel nadat 1 van mijn games problemen aan het geven was na het installeren van bonuscontent.. blabla.
De bonuscontent kwam in de vorm van BSOD's en vastlopers. Oh the joy.
Uiteindelijk weer werkend gekregen door Systeemherstel en de content te verwijderen, maar bij het uitvoeren van Systeemherstel begon de DVD drive raar te doen. Tijdens het opstarten liep windows haast vast doordat de drive niet goed reageerde. DVD eruit gehaald en toen wou windows iig starten.

in Deze Computer valt dit te zien: Schermsnotje

Volgende acties zijn al ondernomen: Uitschakelen van de hardware, verwijderen van de drivers. Hardware losgekoppeld, systeemherstel naar een nog eerdere datum, kaartlezer losgekoppeld.

Geen effect.
Een cd/dvd in de drive geeft geen uitslag, de CD word niet gelezen, het systeem loopt half vast..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:36:
Tijdens het opstarten liep windows haast vast doordat de drive niet goed reageerde. DVD eruit gehaald en toen wou windows iig starten.
Lijkt mij meer een hardware/firmware issue dan met de drive zelf.
Boot het ding nog wel vanaf de BIOS prompt vanaf CD/DVD of ook niet meer?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nee, CD's/DVD's worden uberhaubt niet herkend.
Het enige wat de DVD drive doet is flikkeren met het lampje en af en toe een toontje uitslaan (die je ook hoort als de PC een floppydrive probeert te lezen)
Dit doet ie met en zonder SATA aansluiting..

Edit: Volgens Windows Media Player is de brander in gebruik. De drive is niet toegankelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2009 23:41 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan is je drive (of de firmware) overleden.

Ik tik deze naar Opslagmedia & I/O Controllers toe, omdat dit niet meer een Windows vinkje of regkey betreft maar een hardware probleem is met je drive.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
@alt-92, dank

Dat de drive overleden is vermoed ik al, ga morgen wel even langs de winkel. Firmware is al verscheidene malen opnieuw geïnstalleerd.. geen effect.

Anders word t een schone install van windows ben ik bang.

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-02 10:30
Ligt idd aan je drive. De Samsung SH-223F is een slechte batch geweest.
Zelf ook zo'n exemplaar gehad.
op 30 augustus 2008 (ongeveer) is mijn bestelling van een nieuwe pc aangekomen.
Heden deze week merkte ik dat mijn dvdwriter (Samsung SH-S223F) geen cd's of dvd's meer kon lezen. Softwarematig heb ik alles uitgesloten wat het kon zijn:

- securom - starforce en andere exotische protections
- veilige modus opgestart
- vmware met daarin de writer gekoppeld
- wisselen tussen IDE en AHCI mode

Hardwarematig:
- andere kabel
- andere cd / dvd

zonder resultaat.
Ook een gewone boot met bv een livecd lukt niet.

Symptonen:
Blijft precies heel de tijd poging doen om te lezen (met clickgeluiden) om het uiteindelijk op te geven.
(Probleem wordt hier ook beschreven: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=17906907 )

[ Voor 78% gewijzigd door C-dude op 07-04-2009 01:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heren/dames,

dank voor de antwoorden. Heb de drive kostenloos kunnen laten vervangen door een exemplaar van NEC. Probleem opgelost.

Slotje graag.
Pagina: 1