Brom op Music hall versterker 50.2

Pagina: 1
Acties:

• boom1001
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 14:52
Beste

Ik zit met het volgende probleem:
Afgelopen zaterdag heb ik een nieuwe versterker en cd speler gekocht. Beide zijn afkomstig van zelfde fabrikant (music hall).
Zondag heb ik alles aangesloten en werkte alles goed. CD speler en versterker passen perfect bij elkaar en het geluid is geweldig.
Vandaag was de dag om mijn platenspeler er op aan te sluiten! Hier ging het mis. Als ik deze aansluit krijg ik een brom te horen.
De muziek die ik draai is niet goed. Je hoort een versnippering in het geluid. En het is simpelweg niet zuiver. Een soort kraak komt er uit de speakers bij de lagere hardere tonen.
Als ik de versterker op een willekeurig ander uitgang zet (tuner, aux) krijg ik gelijk gekraak te horen wat afkomstig is van de platenspeler. Want als ik deze uitschakel zijn de kraakjes weg.
Volgende is geprobeerd:

-> Natuurlijk de platenspeler aarden
-> De stroomkabel vd versterker anders neer leggen
-> Andere platenspeler geprobeerd (zelfde probleem)
-> Ander stopcontact gebruikt en luisteren via de koptelefoon. Speakers zijn dus goed.

Geen van dit alles heeft enig nut gehad. Ik weet nu niet meer wat te doen. Ik luister met deze versterker alleen cd's en platen. Er is verder niks aangesloten.
Alles staat langs elkaar en heeft genoeg ruimte. Ik ben erg benieuwd of iemand mij hiermee kan helpen. Alvast dank hiervoor!

Joost

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 12:13
Andere kabels geprobeerd tussen platenspeler en versterker?

Ik kreeg dit soort brommen wel eens als de kabel net niet goed aansloot op mijn ipod bijvoorbeeld.

Of is de brom niet zo heel erg hard? Bij mij ging het gewoon echt goed hard.

• boom1001
arieman007 schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:25:
Andere kabels geprobeerd tussen platenspeler en versterker?

Ik kreeg dit soort brommen wel eens als de kabel net niet goed aansloot op mijn ipod bijvoorbeeld.

Of is de brom niet zo heel erg hard? Bij mij ging het gewoon echt goed hard.
Je hoort de brom alleen als de muziek uit zet op phono en de versterker echt hard gaat zetten. Maar aan de kabels kan het niet liggen wat ik heb een andere platen speler geprobeerd. Met andere kabels. Zelfde probleem blijft bestaan!

Joost

• boom1001
kick

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Joost

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-02 20:51

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

boom1001 schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:29:
[...]

Je hoort de brom alleen als de muziek uit zet op phono en de versterker echt hard gaat zetten. Maar aan de kabels kan het niet liggen wat ik heb een andere platen speler geprobeerd. Met andere kabels. Zelfde probleem blijft bestaan!
Gaat het geluid niet gewoon rondzingen omdat je em zo hard zet ?

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Verwijderd

Als het een 50Hz brom is dan zit ergens de aarding niet goed..

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 00:15

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

waar heb je geaard? met randaarde of aan het chassis van je versterker?

Verwijderd

Er zit volgens mij een aardedraad bij de platenspeler en die moet je aan het chassis van je versterker doen

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:28
Het chassis van de Music Hall 50.2 heeft een schroef waarmee je de platenspeler kunt aarden, links naast de aansluiting voor de platenspeler:
Afbeeldingslocatie: http://www.musichallaudio.com/product_images/a502_/ae5_2back.jpg
(klikbaar)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• boom1001
Natuurlijk de platenspeler aarden
Het chassis van de Music Hall 50.2 heeft een schroef waarmee je de platenspeler kunt aarden, links naast de aansluiting voor de platenspeler
Bedankt voor de reacties, maar ik heb dit geprobeerd. Helaas bleek dit ook niet een oplossing te zijn voor dit probleem. Het vreemde is gewoon dat ie op andere uitgangen ook stoort als je een plaat afspeelt.
Ik heb ook al geschakeld tussen mm en mc. Alleen bij MC krijg ik dan een heel dof geluid. Dit is dus niet de bedoeling.

[ Voor 24% gewijzigd door boom1001 op 08-04-2009 17:40 ]

Joost

Pagina: 1