Strepen door beeld bij video

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracktor
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-02-2023
Sinds kort heb ik 2 beeldschermen op een : nvidia geforce fx 5200 videokaart staan. Gaat opzich prima tot ik een (gedownload) videobestand afspeel: dan staan er opeens strepen doo het beeld, alsof ie de resolutie niet aankan.
kan nix vinden bij de videokaart instellingen en ook andere mediaplayer heeft geen succes.

Weet iemand wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-10 13:53
Kan verschillende oorzaken hebben, is dit alleen bij beelden vanaf het internet, of het algemeen? Zou aan de codecs kunnen liggen, maar misschien trekt je videokaart het ook wel niet. Sluit eens één scherm aan en kijk eens of de problemen er dan nog zijn, en duw alle kabels eens goed aan. En misschien nog even drivers updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-10 11:24

Dima_2005

T.net-verslaafde

En wat is je temperatuur?

Misschien is je videokaart een stuk van de beelden aan het decoden en word hij te warm. Met als gevolg; artifacts...

Heb je een screenshot?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:28

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

heb je die zelfde bestanden ook op een andere pc afgespeelt ?

en is het een zwarte steep of is het beeld in stukjes gesneden en verschoven ten opzichte van elkaar ?
en het zou ook prima kunnen als het aan je kaart ligt, het geheugen is het eerste wat ik verdenk bij rare beeld problemen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Slechte weergave van interlaced materiaal? Welke videoplayer gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracktor
heb verschillende videoplayers (BS player, VLC, mediaplayer) en het is aleen bij bestanden die ik download, streaming video lijkt wel ok.
Heb de laatste drivers voor de videokaart gedownload, ook laatste versie van oa BS player.
Er lopen strepen (groenblauw) verticaal door de donkere stukken van het beeld, gebeurt bij alle bestanden die ik probeer af te spelen.
stekker van 1 beeldscherm eruit halen heeft geen effect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Wellicht een codecprobleem. Uninstall je oude codecs en gooi er eens nieuwe op. (VLC heeft ingebouwde codeclibrary, je zou VLC apart moeten updaten). Ik gebruik zelf het CCCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
En die strepen over beide schermen, of over maar één van de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracktor
codecs gedownload, verandert niets. Het gaat om beide beeldschermen ja.. Heb ook al verschillende drivers voor de videokaart geprobeert maar helaas ook geen verschil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
En het probleem is er sinds die 2 beeldschermen? Direct na het aansluiten, of later pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracktor
ja direct na het aansluiten van 2 beeldschermen, (waarvan 1 nieuwe) op die nieuwe videokaart.
Pagina: 1