Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SpeedTouch Thomson ST780

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik heb een THOMSON ST780 Modem/Router (in 1).
Ik probeer een TeamSpeak Server te hosten.. alleen ik kan geen DMZ Toewijzen.
Het is me wel eens gelukt om te portforwarden
Maar dat wil nu ook niet MEER... Het is me wel gelukt. Maar toen had ik de poorten al 2 maanden open staan.. en toen werkte het eindelijk...
Mijn vriend zegt dat ik gewoon een "gare" router/modem heb. Dat is ook zo. Maar ik vind het apart dat hij wel gewerkt heeft (na 2 maanden poorten open gezet te hebben).

Vraag 1:
Hoe kijg ik dat voor elkaar dat hij het weer doet ?

Vraag 2:
Is het ook mogelijk om een nieuwe router te kopen. Die aan mijn bestaande router/modem te kopellen zoals dit:
Modem/Router -- Router -- Computer
Is dit mogelijk en dan te portforwarden ? of moet je dan nog door dat eerste modem/router:
Of gaat het daar makkelijk door heen ?

Alvast bedankt.
Erik :)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:42:
Vraag 1:
Hoe kijg ik dat voor elkaar dat hij het weer doet ?

Vraag 2:
Is het ook mogelijk om een nieuwe router te kopen. Die aan mijn bestaande router/modem te kopellen zoals dit:
Modem/Router -- Router -- Computer
Is dit mogelijk en dan te portforwarden ? of moet je dan nog door dat eerste modem/router:
Of gaat het daar makkelijk door heen ?
Antwoord 1: www.portforward.com

Antwoord 2: Alle varianten zijn mogelijk. Hangt wel af van je provider of die een gesloten en beveiligde verbinding heeft. Als dat zo is, moet je met een router achter router werken.

Oh ja, welkom op GoT.
Je zit in het verkeerde topic. En heb je wel eens verdiept in de materie?
Aanhef en bedankjes zijn niet gewenst. Maar dat had je al gelezen, toch???

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 06-04-2009 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel hoe ik moet portforwarden... ik heb er toen ook op gekeken.. maar ik krijg het niet voor elkaar.
Antwoord 2: Alle varianten zijn mogelijk. Hangt wel af van je provider of die een gesloten en beveiligde verbinding heeft. Als dat zo is, moet je met een router achter router werken.
Ik heb XS4ALL.

Modem en Router in 1 --- Nieuwe Router die portforwarden --- Computer
Als ik mn nieuwe router port forward (ik denk aan de LinkSys WRT54G2... dus deze: productreview: Linksys WRT54G2 Wireless-G Broadband Router review door Shadow_Dragon )... houd het modem/router in 1 het dan niet op ? houd die het niet tegen ?
welkom op GoT.
Bedankt ;)
Je zit in het verkeerde topic.
Owh Sorry 8)7 in welke had ik moeten zitten ?
Heb je wel eens verdiept in de materie?
Nee... Sorry.. wat is dat ?
Aanhef en bedankjes zijn niet gewenst. Maar dat had je al gelezen, toch???
Is goed... Maar dat had ik al gelezen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 19:42 ]

• cornfed99111
"Ik weet wel hoe ik moet portforwarden... ik heb er toen ook op gekeken.. maar ik krijg het niet voor elkaar."

Je moet toch duidelijk uitleggen wat je dan gedaan hebt. Zo kunnen we alleen raden.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-11 13:06
Misschien kun je er naar laten kijken door iemand die er wel verstand van heeft.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Wat lukt er niet, het openzetten van de poorten of het opzetten van een speakserver..
Wat heb je dan precies gedaan, welke poorten, welk protocol, hoe heb je dit getest

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:40:
"Ik weet wel hoe ik moet portforwarden... ik heb er toen ook op gekeken.. maar ik krijg het niet voor elkaar."

Je moet toch duidelijk uitleggen wat je dan gedaan hebt. Zo kunnen we alleen raden.
EdwinB schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:43:
Misschien kun je er naar laten kijken door iemand die er wel verstand van heeft.
Oke... Ik heb op www.portforward.com gekeken. Het is mij ook wel eens gelukt... ik heb het toen samen met mijn maat gedaan... heeft precies dezelfde router/modem.. Bij hem lukt het normaal wel. Maar. In mijn router/modem is dat deel volgends mij kapot.. of ik heb een "gare" router/modem 8)7
Yippie schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:50:
Wat lukt er niet, het openzetten van de poorten of het opzetten van een speakserver..
Wat heb je dan precies gedaan, welke poorten, welk protocol, hoe heb je dit getest
Het openzetten van de poorten... de TeamSpeak server doet het wel in LAN, dus ik kan er zelf wel in.
Ik heb vrienden laten proberen met het Externe IP address maar die kwamen er niet in.. ik zelf ook niet.
Welke poort?
UDP 8767
En voor zekerheid had ik ook nog
TCP 8767
TCP 80
UDP 80
____

Oke portforwarden in mn bestaande router wil niet... ik wil het er zo uitlaten zien. Kan dat ?

Als ik mn nieuwe router port forward (ik denk aan de LinkSys WRT54G2... dus deze: productreview: Linksys WRT54G2 Wireless-G Broadband Router review door Shadow_Dragon )... houd het modem/router in 1 het dan niet op ? houd die het niet tegen (die poorten)?

Groet,
Erik

• cornfed99111
Maak eens maar een screenshot van je instellingen in je router. Dat is duidelijker.
Heb je eerst de port rule aangemaakt en dan toegewezen aan een pc?

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:00:
Maak eens maar een screenshot van je instellingen in je router. Dat is duidelijker.
Heb je eerst de port rule aangemaakt en dan toegewezen aan een pc?
Hier staat het op de screens:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1477024.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1477025.html

• cornfed99111
Poort 80 is overbodig. Die mag weg.
Volgens het plaatje moet pc erik je teamspeak server zijn.
Staat die rule ook in de firewall van erik pc? Desnoods de firewall deactiveren voor test doeleinden.

Ik heb zelf geen Teamspeak, maar je kan het programma instellen welke ports moeten worden gebruikt.
Controleer eens of die ports overeenkomen met die van de router.

Je hebt minder poorten aangemaakt, dan op Portforward. Waarom?

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:29:
Poort 80 is overbodig. Die mag weg.
Volgens het plaatje moet pc erik je teamspeak server zijn.
Staat die rule ook in de firewall van erik pc? Desnoods de firewall deactiveren voor test doeleinden.

Ik heb zelf geen Teamspeak, maar je kan het programma instellen welke ports moeten worden gebruikt.
Controleer eens of die ports overeenkomen met die van de router.

Je hebt minder poorten aangemaakt, dan op Portforward. Waarom?
Klopt op pc "erik" PROBEER ik de TeamSpeak te hosten.
De windows firewall staat uit.. en ik heb geen andere firewall op die pc.

In de TeamSpeak Server config staat ook ingesteld op 8767
dat zit ook in de router

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:28
Wat heb je met port 14534 & 51234 gedaan? Staan die ook geforward in je router?

Uit de faq:

http://www.teamspeak.com/...rver&rate=32#server_ports

Laat maar zitten dus, die 2 zijn alleen voor queries...

[ Voor 49% gewijzigd door Kosh66 op 09-04-2009 13:35 ]

• cornfed99111
Welke firmware zit in de 780?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat bekijken in mn router ?

Verwijderd

Topicstarter
Bij software informatie:

Softwareversie: 6.2.17.5
Softwarevariant: EA

• cornfed99111
Je kan proberen hem te updaten naar 6.2.29.2.
Je vindt de firmware op de site van Speedtouch.
Misschien dat daar een bug in zit.

Je kan ook eens proberen de Intrusion Detection uit te zetten in de router.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal het proberen...

Is dit ook een plan ?:

Als ik mn nieuwe router port forward (ik denk aan de LinkSys WRT54G2... dus deze: productreview: Linksys WRT54G2 )... houd het modem/router in 1 het dan niet op ? houd die het niet tegen (die poorten)?

• cornfed99111
In principe kan dat zeker wat je van plan bent.
Dan zou ik de 780 in bridge modus zetten en dan verbinden met Linksys.
Op de Linksys moet je dan de poorten openen.

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:01:
In principe kan dat zeker wat je van plan bent.
Dan zou ik de 780 in bridge modus zetten en dan verbinden met Linksys.
Op de Linksys moet je dan de poorten openen.
Bridge modus ?
Hoe doe ik dat ?
Kan je de router dan nog wel gebruiken voor andere gebruikers ? of moet dan alles naar de LinkSys

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 15:13 ]

• cornfed99111
Dat moet je met het config tool van Speedtouch doen.
De 780 kan dan alleen nog maar via een netwerkkabel verbonden worden met de Linksys, meer niet.

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:34:
Dat moet je met het config tool van Speedtouch doen.
De 780 kan dan alleen nog maar via een netwerkkabel verbonden worden met de Linksys, meer niet.
Oke ... ik ga het uitvoeren :)
Je hoort nog van me :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:40:
Je kan proberen hem te updaten naar 6.2.29.2.
Je vindt de firmware op de site van Speedtouch.
Misschien dat daar een bug in zit.

Je kan ook eens proberen de Intrusion Detection uit te zetten in de router.
Ik heb firmware geupdate doet het nog steeds niet..
Dan ga ik voor het nieuwe router plannetje

Verwijderd

voor de mensen die de thomson hebben , hoe verder we in de toekomst gaan hoe minder we met de modem kunnen gaan instellen , dat is namelijk het doel van internet providers. een deel van de bellers belt nadat ze in de modem dingen hebben veranderd en het niet meer doet.
wil hierbiji wel aan geven , dat wanneer dat gebeurt , dat je dus niet tegen de medewerker vertelt dat je dat hebt gedaan , het namelijk verboden

Niet gelijk boos op me worden, vertel alleen wat ik weet

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:02
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:35:
wil hierbiji wel aan geven , dat wanneer dat gebeurt , dat je dus niet tegen de medewerker vertelt dat je dat hebt gedaan , het namelijk verboden
Het niet aan de medewerker vertellen wat er gebeurd is voordat het geheel niet meer werkte helpt je over het algemeen niet om het weer snel op te lossen. Uiteindelijk zal toch wel blijken dat er instellingen in de modem verandert zijn, en de enige die dat gedaan kan hebben is in het algemeen toch de klant.
Overigens heb je de modem over het algemeen in bruikleen en mag je bij mijn weten er heus wel dingen aan veranderen, een simpele reset naar fabrieks\isp instellingen is snel genoeg gedaan mocht het niet meer werken.

-ontopic-
Het blijft toch raar dat het forwarden niet werkt, nou was er bij de thomson experiabox van kpn een probleem dat de NAT niet werd opgeslagen, maar dat zou ook al weer gefixed moet zijn. Helemaal omdat het eerder ook gewerkt heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Hoeloeloe op 10-04-2009 14:23 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 20:31

slaay

Natuurbeleven.com

Hoeloeloe schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:16:
[...]

Het niet aan de medewerker vertellen wat er gebeurd is voordat het geheel niet meer werkte helpt je over het algemeen niet om het weer snel op te lossen. Uiteindelijk zal toch wel blijken dat er instellingen in de modem verandert zijn, en de enige die dat gedaan kan hebben is in het algemeen toch de klant.
Overigens heb je de modem over het algemeen in bruikleen en mag je bij mijn weten er heus wel dingen aan veranderen, een simpele reset naar fabrieks\isp instellingen is snel genoeg gedaan mocht het niet meer werken.

-ontopic-
Het blijft toch raar dat het forwarden niet werkt, nou was er bij de thomson experiabox van kpn een probleem dat de NAT niet werd opgeslagen, maar dat zou ook al weer gefixed moet zijn. Helemaal omdat het eerder ook gewerkt heeft.
Bij de Zyxel van telfort, moet je de portforward instellen en ook nog eens de poortinstellen in de firewall (of je moet de firewall natuurlijk uitzetten :)). Lopen ook nogal wat mensen tegen aan!
Daarnaast, in de Thomson moet je ook al het verkeer kunnen doorsturen (geen bridge mode). Kom even niet op de naam, maar dan wordt standaard al het verkeer naar een ingesteld intern ip gestuurd.

Mocht je NAT rules ingesteld hebben, dan wordt er natuurlijk van afgeweken, maar zou ook een optie zijn om te proberen.
Dan weet je zeker dat je server van buiten uit te benaderen is en niet aan de server instellingen ligt.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

ok , als je instelling hebt veranderd kan je dat weer terug zetten om een harde reset te geven ,
ik bedoelde om te zeggen , als je in modem dingen aan het veranderen bent waardoor bijvoorbeeld in de centrale dingen worden veranderd en jij gaat je modem resetten. en daarna bel je met de helpdesk en de helpdesk komt er niet en er moet een monteur voorbij komen a 45 euro voorrijkosten a 15 euro per kwartier denk niet dat je daar blij van wordt.
Maar goed om ontopic te blijven. ik heb zelf de poorten ook open gezet, klinkt lullig om te zeggen maar kijk eens op portfowarding.com
en zoek je modem eens op.
succes

Verwijderd

Topicstarter
Kom even niet op de naam, maar dan wordt standaard al het verkeer naar een ingesteld intern ip gestuurd.
DMZ ? denk ik :P ?
Het openbare IP-adres van een verbinding toewijzen aan een LAN-apparaat
bedoel je dat ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2009 15:38 ]

Pagina: 1