versterker voor muziek op twee plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Ik ben al een tijdje op zoek naar een wat betere geluidsbeleving dan gewoon de boksen van de tv.
De oude versterker heeft zo zijn beste tijd gehad. Die is inmiddels al een jaar of 25 oud.

Ipv een standaard home cinema setje te kopen, zou ik een versterker met zelfgekozen boksen willen kopen.
Dit omdat ik zowel geluid in de woonkamer, als in de keuken wil hebben.
Zo moet er in de living 5.1 geluid zijn (van een film bijvoorbeeld, via telenet digital tv of via de dvd speler) en in de keuken moet de radio kunnen spelen (stereo of mono geluid). Tegelijkertijd dus.
Op wat moet ik bij dergelijke opstelling letten bij het aanschaffen van een versterker. Welke geeft zowat de beste prijs kwaliteit?

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
De meeste receivers vanaf een paar honderd euro hebben multi-room functionaliteit.
dan heb je 5 kanalen voor de home cinema en 2 voor een extra stereo paar.

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:07
De meeste AV-receiver-fabrikanten hebben modellen die dat kunnen. Bij Onkyo heet dat bijvoorbeeld Zone2 en is ook al in de goedkopere varianten zoals de TX-SR506 (rond 250 euro op internet) te vinden.

Voor zo'n Zone2 stel je dan een bepaalde bron in (zoals radio) en voor de normale 5.1 (of 2.1 of 2.0 of... whatever) een andere bron zoals DVD, AUX, CBL/SAT. Dat kun je dan tegelijk beluisteren. Let wel op dat je bijsommige receivermodellen meer of minder opties hebt om in te stellen in zo'n tweede kamer/zone. Bij sommigen kun je misschien alleen het volume veranderen (en natuurlijk de instellingen voor de bron zoals een ander radiofrequentie), maar geen equalizerinstellingen o.i.d.

Dus even opzoeken hoe het bij andere fabrikanten (zoals Denon) heet, en dan naar wat AV-receivers kijken die binnen jouw budget vallen en die functie (en al je andere benodigde functies) hebben.
Is een uitgebreide aanpassing van de tweede kamer/zone ook van belang voor je, dan kom je waarschijnlijk uit bij wat duurdere modellen. Je kan altijd even een online handleiding downloaden, waarin je kan vinden wat je precies kan aanpassen aan de tweede kamer/zone.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 17:17
offtopic: boksen is een sport en heeft weinig met luidsprekers, speakers of boxen te maken.

Punctuality is the politeness of kings