PC krijgt geen ip adres

Pagina: 1
Acties:

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-03 15:39
Hallo,

Ik heb hier een pc die maar geen ip adres van mijn router krijgt. Ongeacht wat ik ook probeer krijgt de pc steeds een automatic private adress toegewezen. Raar is dat als ik de pc via een andere router (die dan dient als switch) aan mijn router verbind het wel wilt werken.

De 2 andere computers hier krijgen wel gewoon een ip adres toegewezen en hebben dan ook gewoon een verbinding.

Ik heb de router al meerdere malen gereset, andere poorten geprobeerd en een andere kabel, maar dit mocht niet baten. Ik heb geen idee meer wat er aan de hand is. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt! :)

Edit: het gaat om een davolink dv201amr router en een realtek netwerkkaart (geïntegreerd op moederbord).

[ Voor 7% gewijzigd door Synch op 06-04-2009 19:47 ]

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Welk OS gebruik je? Krijg je hier een melding dat de verbinding fysiek wel of niet werkt?
Kan je in je router een lijst opvragen van verbonden PC's?

Vooruitlopend; is de IP range in van de dhcp server in je router wel groot genoeg?

• Synch
Ik gebruik windows xp pro, en volgens de pc werkt de kabel wel gewoon (wat onderbouwt word als het internet wel werkt via een andere router). Een ding wat ik wel zie is dat het lampje naast de ethernetaansluiting alleen af en toe knippert. De ip range van dhcp server gaat van 192.168.2 tot .254 wat mij genoeg lijkt.

Ik kan in mijn router geen lijst van verbonden pcs opvragen.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26

Wish

ingwell

Toevallig MAC filtering aanstaan op die router? (Alhoewel ik dat met een reset verholpen zou denken)

No drama

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Als je nou de kabel die naar een pc loopt die wel werkt, op de pc aansluit die niet werkt. En omgekeerd ook.
Als dan nog steeds diezelfde pc geen ip krijgt dan zou je het dus in die pc moeten zoeken.

Wel al 100% dat internet protocol op Automatisch een ip verkrijgen staat?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26

Wish

ingwell

LennyLL schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:39:
Als je nou de kabel die naar een pc loopt die wel werkt, op de pc aansluit die niet werkt. En omgekeerd ook.
Als dan nog steeds diezelfde pc geen ip krijgt dan zou je het dus in die pc moeten zoeken.

Wel al 100% dat internet protocol op Automatisch een ip verkrijgen staat?
Anders zou die pc met de andere router toch ook geen internet krijgen?

No drama

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Ja ok, alleen dat zou betekenen dat dan die andere pc het dan niet zou moeten doen als je de kabel daarop aansluit.
Anders zou ik ook geen conclusie kunnen trekken, dan blijft alleen over dat deze pc niet werkt in combinatie met deze router.

• Synch
Ik ben er 100% zeker van dat hij op automagisch ip adres verkrijgen staat. Ook weet ik dat de pc met de router werkt omdat het met een andere router als switch er tussen ook gewoon werkt (en nee, hij connect dan niet met die 2e router maar gewoon met mijn hoofdrouter, de 2e tussenrouter gebruikt namelijk ip adressen die beginnen met 10.0.0.?? en ik heb nu 192.168.1.??).

Ook weet ik dus dat de pc verder in orde is, ik heb echt geen ideeen meer.

Verwijderd

Al geprobeert met een andere kabel?

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ff wireshark installeren, dat is hier voor gemaakt!)
Als je een vast ip adres instelt, kan je dan bv die router wel pingen waar je mee verbonden bent?

[ Voor 33% gewijzigd door Flyduck op 08-04-2009 21:10 ]

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Pagina: 1