• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Hoi,

Ik heb een LCD TV, maar wil een DVB-C decoder zodat ik beter beeld heb.

Vanaf 1 mei gaat bij Ziggo een actie in dat je max. 3 smartcards per huishouden kunt hebben.
We hebben al 2 decoders (de 2e is nog niet geactiveerd, dat doen we na 1 mei) en ik kan er dus nog 1 bij hebben waarbij ik alleen maar een decoder + smartcard hoef te kopen.

Ik ben dus een beetje aan het kijken naar een tweedehands decoder (2e hands, want dat scheelt in prijs).

Nu kom ik verschillende modellen tegen, ik heb even een lijstje gemaakt:Nu kan ik wel overal op internet kijken, maar eigenlijk wil ik gewoon een antwoord hebben als "Je moet voor deze gaan want...."

Ik ga hem aansluiten met een SCART kabel op m'n Samsung LE32A456, en het liefst met optisch aan m'n receiver, maar als dat niet kan is het ook niet zo erg, aangezien er maar weinig zenders zijn die in surround uitzenden.

:)

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 06-04-2009 19:19 ]

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-02 18:16
Humax zijn de beste. Prima beeld. Moet wel eerlijk zeggen dat ik SD decoders zwaar vind tegenvallen op lcd schermen. LCD lijkt net analoog als ik diezelfde decoder op een goede CRT zet(met name de 50hz crt's zijn stuk beter)

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 08:45
The can be only one : Humax.... maar inversteer ook 20 euro in een goede scartkabel en zet de ontvanger op rgb scart....

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
humax.
heb ook de samsung gehad, maar die is kapot gegaan. Nu is dat geen reden, maar heb daarna de humax gekregen en die werkt een stuk soepeler.

• ThinkPad
Om het topic nog even netjes af te sluiten....

Heb een Humax IR FOX C gekocht via Marktplaats, voor €50 incl. een smartcard.

Werkt goed :)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:03
Ik heb een Humax en een Philips. De Samsung heb ik even gehad.
Ik zal je zondermeer een Humax aanbevelen. Van de Samsung vond ik de software vrij traag, het beeld was ok. De Philips was software matig wel ok en beeld ook ok, alleen is deze nu al weer stuk en dus zet ik die als laatste.

• ThinkPad
Oja, toch nog even m'n eigen topic kapen :+

Weet iemand op welke frequentie de RF Out van de Humax werkt?

Wil wat opnemen met USB TV stickje, maar die heeft alleen een antenne ingang.

Ik heb de frequentie nodig, zodat ik het kan invoeren in Windows Media Center.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Naar mijn weten hebben die dingen helemaal geen RF out. Er zijn dan wel twee coax aansluitingen op een decoder, echter zijn die om door te lussen naar TV of andere app. om die te voorzien van analoog signaal. Er zit dus geen RF-modulator in een decoder.

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb zelf een Samsung 9401R en heb een tijdje geleden voor mijn moeder een Humax Humax IR FOX C gekocht. Persoonlijk vind ik die Humax t.o.v. de Samsung drie keer niets om de volgende redenen:
  • Bij de Samsung kun je tijdens het zappen onderin de infobalk zien welk programma er komt na het huidige programma. Bij de Humax kon dit volgens mij niet, daar moest je speciaal de guide voor openen.*
  • Bij de Samsung kun je in de Guide het programma in de bovenhoek blijven volgen, bij de Humax kon dit volgens mij ook niet.*
  • Bij de Humax kun je kanalen alleen sorteren, maar hier geen nummering aan toekennen. Als je kabelmaatschappij dus Animal Planet op kanaal 137 heeft staan, dan moet je altijd 137 intoetsen om rechtstreeks naar dat kanaal te gaan. Je kunt dus niet zeggen dat Animal Planet kanaal nummer 12 moet worden. Waarom dit in hemelsnaam niet mogelijk is is mij een raadsel, maar ik zou alleen hierom al deze decoder niet aanschaffen.
* Heb de Humax maar 1 avond gebruikt, dus kan best zijn dat dit in te stellen is en/of mijn info niet klopt.

Welke decoders heb je nu? Daar ben je namelijk aan gewend en dan is het misschien wel makkelijk om dezelfde te kopen...

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-02 14:12

Gast1981

room with a moose!

De Humax wint het dus overall van de Samsung lees ik?
Maar wat in het geval van gebruiksgemak?
Ik heb namelijk de opdracht voor een 65-plusser digitale tv te regelen ;)
Zelf ken ik alleen de Samsung H360 en dat werkt wel... maar is die 270 even simpel?
En de Humax daartegen afgezet? Makkelijker/moeilijker?

Er hangt trouwens geen LCD/Plasma achter... nog een "oude" CRT.
De overstap analoog - digitaal vooral vanwege de vele zenders.
Dus beeldkwaliteit zal in alle gevallen wel oke zijn, maar nooit super.

Verwijderd

Mijn opa heeft gewoon de standaard samsung en kan daarmee goed uit de voeten..

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-02 14:12

Gast1981

room with a moose!

Geen problemen met de 270?
Ik lees zo her en der nog wel wat mankementen aan dat apparaat.
Maar het mooie is wel weer de duidelijke EPG en het zelf kunnen instellen van kanaal-nummers...
Pagina: 1