Toon posts:

Wie kan mij helpen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeej tweakers.

Ik wil voor mij Counter-strike clan een 24 uurs server draaien op mijn 2e client pc.

Nu heb ik van Chello een ip adres op mijn server pc (waar 2 netwerk kaarten inzitten).
Het netwerk loopt op 192.168.0.* ip adressen.
Hoe kan ik mijn cs server op de client pc openbaar maken voor mensen buiten mijn netwerk.???.
Dat het dus gewoon een i-net server is.
Ik heb echt de balle verstand er van en ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kon helpen..

Alvast bedankt Grtz Cy++

Verwijderd

Topicstarter
Ieman :?:?:?:?

:'( :'( :'(

Verwijderd

nou heb ik een vraag aan jouw who the piep heb jij 2 netwerkkaarten in 1 pc gekregen want bij mij geeft ut alleen problemen :?

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn precies je problemen

Verwijderd

nou kijk ik heb een adsl modem die een netwerkkaart nodig heeft om te verbinden aan me computer maar ik zit ook aan een netwerk dus heb ik 2 kaarten nodig maar 2 kaarten geeft interupt problemen en kweet nie precies hoe ik die mot instellen kheb al verschillende mogelijkheden geprobeert bv met een usb netwerk adapter khoop dat je iets weet :?

Verwijderd

Waarschijnlijk moet je ff hard duwen op je nic, dan past ie wel (tenminste hier wel)
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
PLEASE MENSEN HELP MIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;(;(;(;(;(

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Zou als ik je jou was eens ff in Dos opstarten en met behulp van de diskette ,die bijgeleverd wordt bij een netwerkkaart, een programmatje zoeken waarbij je de instellingen van de netwekkaart kan veranderen. Ik weet de naam van het programmatje wel bij Realtek 8139. nl rset8019.exe (nu maar hopen dat je deze hebt)

Verwijderd

Topicstarter
En over welke netwerk kaart heb je het dan..

Die met i-net of die van het lokale netwerk

Verwijderd

eeh het is een tp-link tf3239 :(
en hij doet #@%##% bij allebij >:)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Om van buitenaf benaderbaar te zijn moet je een vast IP-adres hebben in een "echte" IP-range (192.168.*.* is alleen voor interne netwerken bedoeld en wordt niet herkend op het Internet).
De enige manier om aan een vast IP-adres te komen is via je provider (of eventueel door over te stappen op een andere provider). Die vragen er meestal (wat) extra geld voor, maar dan wordt je ook in hun DNS-server opgenomen zodat je een naam in een domein bent, en niet alleen maar een IP-adres.
Ofwel, mail je provider, of zoek op hun site naar de abonnements-mogelijkheden (ik ken Chello niet). Als je een ADSL-abonnement zou hebben kost een vast adres vaak maar een paar gulden per maand.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Op dinsdag 27 februari 2001 21:10 schreef mvdejong het volgende:
Om van buitenaf benaderbaar te zijn moet je een vast IP-adres hebben in een "echte" IP-range.
Da's niet helemaal correct :)
Als je een router opstelt tussen je interne netwerk en je chello-verbinding, kun je d.m.v port-forwarding een pjoeter met bijv. ip 192.168.0.1 'direct' verbinden met de boze buitenwereld.
Ik weet niet of het ook kan in jouw opstelling, CyrusXXX....
Ik ga er even van uit dat je huidige internet-PC een windows-bak is. Je zou dan m.b.v Internet Connection Sharing je tweede PC toegang kunnen geven tot internet. Ik denk alleen niet dat ICS ook aan portforwardgin doet, maar daar ben ik absoluut niet zeker van.
Een relatief makkelijke oplossing is om een oude 486 in te richten als router (www.freesco.org) en 'm zo in te stellen dat 'ie het games-verkeer direct doorstuurt naar je game-server, Het IP waar je game-server dan op draait lijkt voor de buitenwereld het IP van je router.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Of 1 pc als Inet / CS server configureren.
Dan je een 'echt' ip adress.
De overige systemen kan je dan gewoon sharen met ICS.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
Ik ik heb dit nu zo.

Een 486 als router maar hoe kan ik nou dat port forwarden????

:?:?:?:?:?:?

Het gaat me wel lukken ooit >:)>:)

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb freesco als router. Toch?
Je kan freesco besturen van uit je client. In explorer het ip adres van je router intoetsen gevolgt met :82. Hier sta dan in het linker frame port forwarden vult het poort nummer wat je wil forwarden gevolgt door het ip adres van de client en het poort nummer. Start freesco wel op nieuw op.
Als het je lukt laat het dan ff weten, ik ben dit op ook aan het proberen voor tib sun weet alleen de poort nummers niet.
Succes

Verwijderd

Topicstarter
In explorer het ip adres van je router intoetsen gevolgt met :82
Je hebt het nu voor de i-net explorer ofzo??? :?:?:?:?

• mvdejong

mvdejong

Op dinsdag 27 februari 2001 23:48 schreef Leander het volgende:

[..]

Da's niet helemaal correct :)
Als je een router opstelt tussen je interne netwerk en je chello-verbinding, kun je d.m.v port-forwarding een pjoeter met bijv. ip 192.168.0.1 'direct' verbinden met de boze buitenwereld.
Niet op je internet netwerk dan, maar je moet nog steeds een echt IP-adres hebben waarnaar de buitenwereld een verbinding kan maken. Met een router krijgt dan het "buiten"-interface van de router dat echte IP-adres. En daar moet je eerst via je provider aan zien te komen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• TheShrike
  • Laatst online: 09-07 13:05
Hij heeft al een Internet IP adres (allereerste mailtje)

Jaja, 'tis wat........

• mvdejong

mvdejong

Op woensdag 28 februari 2001 23:56 schreef TheShrike het volgende:
Hij heeft al een Internet IP adres (allereerste mailtje)
Ja, maar een 192.168.*.* netwerk-adres is gereserveerd voor interne netwerken (zie een van mijn eerdere postings), je kunt niet vanaf het Internet bij zo'n netwerk (er zijn nog een paar ranges die niet geldig zijn op het Internet). Hij moet eerst aan een "echt" IP-adres zien te komen, dat ook vast voor hem is (er zijn trucjes te verzinnen met een dynamisch IP-adres, maar leuk is dat niet), zodat hij ook vanaf Internet bereikbaar is, dat lukt niet met zijn huidige adres.

Verwijderd

Ja ik had het over internet exploder, daarnaast heb ik ook nog de instellingen voor internet delen met freesco voor chello. stuur me maar een mailtje kan je ze krijgen.

• TheShrike
  • Laatst online: 09-07 13:05
mvdejong,

Ligt het nou aan mij of denk jij krom :?
Als CyrusXXX een chello acc. heeft dan HEEFT hij een Internet IP. 192.168.0.x is inderdaad alleen gereserveerd voor intern gebruik, daar gaat het hier echter helemaal niet om. Feit is:

- Er is een IP voor internet van chello.
- Er is een intern netwerk: 192.168.0.x

Probleem is dus, hoe verbindt hij bepaalde poorten van zijn client (192.168.0.2 ofzo) direct door met internet als ware er geen tussenstaande server (port forwarding dus).
Dit kan vrij simpel gerealiseerd worden met bv. Sygate Home Network, om maar iets te noemen.

Jaja, 'tis wat........

Verwijderd

Okay, om je te helpen wel wat extra info nodig!

Wat draait er op de server [die jou client aan het internet verbindt!], en welk IP heeft deze? [CS draait toch op 27015 ofzo?].
Welke software draait er op je server?
Sygate/Winroute of gebruik je FreeBSD of Linux?

Ietsje meer info graag :)
Pagina: 1