Toon posts:

Mobo IBM 24P4810, geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!
Heb deze mobo 2ehands 2 dagen geleden aangeschaft, en ik ben er nog steeds niet uit om hem aan de praat te krijgen. Ik heb hem gewoon los gelaten, en alles aangesloten, maar geen beeld. Het moederbord lijkt me ok, aangezien als ik het RAM geheugen eruithaal, dat ie wel gaat piepen (1 kort, 3 lang, 3 lang, 1 kort).
Ik heb hem voor de rest helemaal kaal aanegesloen, enkel met 1 reepje geheugen, videokaart en processor. Aangezien dit genoeg moet zijn om beeld te krijgen, leek het me niet nodig om nog een harde schijf aan te sluiten.

Op de volgende manier heb ik hemin elkaar gezet;
- Voeding; JNC LC-A350ATX
- Mobo; IBM 24P4810
- Processor: Intel Pentium 4 1.5 Ghz Socket 478.
- Geheugen: 128 MB SDRam.
- Videokaart: Nvidia Riva 64MB.

Deze hardware heb ik gestript van een goed werkende computer, met een Pentium 4 1.7 Ghz processor, dus alles moet gewoon goed werken in de IBM mobo.

Is er misschien iets dat ik over het hoofd zie ??

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 11:16
Processor doet het dan ook wel? Hoor je'm ook echt opstarten en heb je't idee datie alleen geen beeld uitzend, of heb je't idee dat die pc echt helemaal niets doet?

Verwijderd

Vergeef mij als ik het verkeerd heb maar was er destijds niet iets met de voltages van videokaarten ?
Zo uit mijn hoofd was er iets met 1,5 V en 3,3 V

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou , ik heb hem vandaag omgeruild ,
voor precies dezelfde uitvoering.

Nu is het zo dat ik helemaal niets meer hoor of zie bewegen.
Terwijl het bij de verkoper gewoon werkte?
Wat kan ik nou verkeerd doen?

Zou het aan de voeding kunnen liggen ,
ik heb het met 4 voedingen uitgeprobeerd, maar niets.

Gr. Petersat

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44
Wat voor een cpu heb je (Willamette of Northwood), en welke ondersteund je mainboard allemaal?

/edit: Laat maar, S478 1.5 en 1.7 GHz zijn altijd Willamette.

Dat dit moederbord niet heztelfde maar nog minder doet dan de vorige is wel werg wazig, vooral als ie het bij de verkoper wel deed.

[ Voor 52% gewijzigd door Nielson op 08-04-2009 15:25 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:15

Nemesizz

Untouchable

Zag dit topic op meerdere forums.

Je hebt een server moederbord, gebruik je dan ook ECC SD-RAM modules? Sommige server borden willen perse ECC modules hebben om te werken.

Als die verkoper er dus ECC modules in had tijdens het testen, en jij doet non-ECC erin dan kan dat misschien verklaren waarom die niet werkt.
Pagina: 1