Switch: "hufter-proof"

Pagina: 1
Acties:

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-03 12:28
Voor een verenigingsgebouw ben ik op zoek naar een switch (6-poorts) waar de UTP kabel in vast te knijpen is. Op die manier kan niemand gaan kloten met de kabels/ze los maken/etc.

Bestaat er zoiets? Ik heb wel verschillende aansluitdozen/wanddozen gezien, maar daarvoor moet je per poort een aparte kabel er naartoe trekken.

Ik ben al een paar uur aan het zoeken, maar kan de juiste term blijkbaar nog niet vinden. Want ik neem aan dat het bestaat...? Maar zo ja, waar?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 19:29

LauPro

Prof Mierenneuke®

RJ45-busjes zijn gewoon gevoelig spul. Met een simpel zakmes kan je al een grote ravage maken. Ik denk dat de beste methode is gewoon een goedkope switch te nemen die niet teveel kost om te vervangen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
Wellicht kun je een soort wand kastje maken waarin je de switch legt.
Dit kastje kan dan op slot.

Er zijn genoeg kleine patch kastjes die je aan de muur kunt hangen en op slot kunt doen. Dan kan men er ook niet bij.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
patchkast erom ?

iRacing Profiel

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Of je zet die switch zo neer dat niemand erbij kan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dav0s
Klopt allemaal, zijn ook alternatieven waar ik over gedacht heb. Maar het lijkt mij het netste om een switch te hebben waar ik de UTP kabel in kan vastknijpen en vervolgens aan de muur kan schroeven. Maar niemand heeft zo'n ding ooit gezien? :+

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bedrijfsoplossing is een kast eromheen die op slot kan he?

Als je daar de ruimte niet voor hebt kun je altijd nog de boel met polyester of whatever voor constuctie materiaal aanwezig is de boel dichtsmeren he? (lekker smerig!)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 22:12
Dav0s schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:03:
Klopt allemaal, zijn ook alternatieven waar ik over gedacht heb. Maar het lijkt mij het netste om een switch te hebben waar ik de UTP kabel in kan vastknijpen en vervolgens aan de muur kan schroeven. Maar niemand heeft zo'n ding ooit gezien? :+
Lijmen?

• Dav0s
Je bedoelt toch niet: "de UTP kabel IN de switch lijmen"? :+

• peak
Dav0s schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:15:
[...]

Je bedoelt toch niet: "de UTP kabel IN de switch lijmen"? :+
Jawel 8)7

why not... zitten ze goed vast :*)

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Monkey proof NEMA behuizing kopen.
Bij de Technische Unie hebben ze dat soort spul.

UTP van en naar de NEMA behuizing laat je door stalen pijpen lopen.
( Tot dat ze buiten zicht / boven een plafond / in een betonnen vloer uitkomen. )

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Verwijderd

Mijn eerste reactie is ook om er een kleine patchkast omheen te maken. Maar misschien is het een optie om de kabels (veilig) naar een andere ruimte te voeren, en daar de switch neer te zetten. Ik zou in ieder geval niet zo snel met lijm o.i.d. aan de slag gaan. Dat is bij wijzigingen nogal vervelend ;)

• Dav0s
Lijm leek mij ook niet helemaal de juiste oplossing. Ik was eigenlijk op zoek naar zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.intellinet-network.com/en-US/products/5869-cat5e-surface-mount-box/images/6829.jpg
http://www.intellinet-net...9-cat5e-surface-mount-box

Maar dan met een ingebouwde switch. Zodat er niet 8 kabels naartoe hoeven. Maar dit lijkt gek genoeg niet te bestaan.. De NEMA behuizing lijkt mij nogal prijzig, patchkast zou kunnen, maar is iets groter dan een klein doosje wat aan de muur geschroefd zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Dav0s op 06-04-2009 17:38 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Hmm, your best bet is toch echt die switch *ergens* veilig weg te zetten. Wat je wil bestaat waarschijnlijk niet eens..

Zo'n plasticcen behuizinkje van bij bijv. de Conrad geen idee?

[ Voor 21% gewijzigd door BHQ op 06-04-2009 17:42 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Cat5 kabels zijn ook zo makkelijk te slopen dat een hufterproof switch weinig uit zal maken. Als iemand het kapot wil maken, dan lukt dat echt wel.

Wat wel helpt is mensen duidelijk maken dat er niet mee gekut wordt en dat anders het nog wel eens lang kan duren voordat jij zin hebt om het te fixen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:25

sanzut

It's always christmas time

Je gebruikers africhten is geen optie?

• Dav0s
Enigszins wel. Maar het probleem zal niet zijn dat de schaar in de kabels wordt gezet, maar meer dat iemand een los kastje zou laten vallen/mee zou trekken waardoor de kabel losschiet, etc.
Daarom vastschroeven en aan de binnenkant bevestigen, zodat die kabel tenminste in die switch blijft en die switch aan de muur ;)

Maar volgens mij bestaat het inderdaad niet, want kan het ding nog altijd niet vinden...

• peak
Dav0s schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:51:
Enigszins wel. Maar het probleem zal niet zijn dat de schaar in de kabels wordt gezet, maar meer dat iemand een los kastje zou laten vallen/mee zou trekken waardoor de kabel losschiet, etc.
Daarom vastschroeven en aan de binnenkant bevestigen, zodat die kabel tenminste in die switch blijft en die switch aan de muur ;)

Maar volgens mij bestaat het inderdaad niet, want kan het ding nog altijd niet vinden...
Muizenval :|

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Maak gewoon een houten kastje, UTP kabel erdoorheen, dan knup in de kabel leggen (zodat ze hem er niet uit kunnen trekken) en dan gewoon in de switch steken die in het kastje zit (wel zorgen voor koeling)

• peak
ThinkPadd schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:47:
Maak gewoon een houten kastje, UTP kabel erdoorheen, dan knup in de kabel leggen (zodat ze hem er niet uit kunnen trekken) en dan gewoon in de switch steken die in het kastje zit (wel zorgen voor koeling)
Ben het er mee eens, je kunt beter iets zelf in elkaar timmeren/lassen dan hopeloos zoeken op internet. En mocht je wat gevonden hebben, zal dit vrij duur zijn omdat er denk ik te weinig vraag naar is.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53

wowi

Gewoon een sleutelkastje nemen en een aantal gaten erinboren
en daar je switch in zetten kastje dichtdraaien klaar.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:22
Ook de aansluiting in zo'n patchkastje kan stuk als je b.v. hard aan een snoer trekt, dus al zou je er één met ingebouwde switch vinden, dan lost het je probleem nog niet echt op.

Verder kan ik me voorstellen dat als je al je kabels in de switch steekt en dan een latje over de kabels heen timmert, die kabels er ook niet meer zo 1-2-3 uit gaan (dan is het nog wel te slopen natuurlijk, maar dat is toch niet te voorkomen).

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-03 11:02
ThinkPadd schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:47:
een knoop in een UTP-kabel is dan weer minder aan te raden :+
een flinke tie-wrap eromheen is denk ik verstandiger.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
kijk eens naar "Weatherproof Wiring Enclosures" plastic dozen voor verscheidene switchapparatuur, en vaak ook nog eens hufterproof. Doos schroef je aan de muur, kabels tiewrap je aan de doos met ringen of beugels, en klaar is klara.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

wowi schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:52:
Gewoon een sleutelkastje nemen en een aantal gaten erinboren
en daar je switch in zetten kastje dichtdraaien klaar.
Daar zat ik ook al aan te denken ja :)

Dergelijke kastjes hebben meestal ook standaard al mogelijkheden om fatsoenlijk opgehangen te worden en zijn vrij stevig. Moet je alleen nog iets verzinnen om de adapter te beschermen natuurlijk, maar dat is evt. op te lossen door een beugel of kooi om adapter en stopcontact te fixen. Of natuurlijk een groter sleutelkastje dat je om een stopcontact heen kan plaatsen. Al moet je dan wel voor wat extra ventilatiegaten zorgen, want zo'n adapter wordt redelijk warm denk ik.

Afhankelijk van of het alleen maar stevig moet zijn, of ook echt veilig moet je wel even letten op het slot wat er in zit. Ik heb er al meerdere gezien die je met een simpele paperclip ook open kan draaien.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Er bestaat maar 1 type (fysieke) switch waarvan je de kabels niet stuk of los kunt trekken: een WiFi AP (mits goed weggestopt).

Verder is het vrij eenvoudig om een switch, met een paar aangesloten UTP-kabels, zo weg te werken dat er aan de kant van de switch aardig wat geweld gebruikt moet worden om erbij te komen (laat staan de kabels los te trekken). Echter is de kabel an sich zo kwetsbaar, dat je dan zult zien dat deze gaat breken net voor (of na) je oersterke constructie.

Daarom gebruik je zakelijk dus patch-panelen en wandcontactdozen. Als ze dan wat slopen is het een patch-kabeltje (van node naar wall-outlet) of de wall-outlet zelf. En die zijn niet duur en simpel te vervangen.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Lipje halverwege afbreken, heeft me ooit een halve dag gekost.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Misschien is een patchpanel een idee..

Verwijderd

draadjes erom heen spannen en daar 10.000 volt opzetten werkt ook heel effectief :)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:47

chromeeh

the Gnome

Maar even terug naar de oorzaak van het probleem:
Waarom heb je uberhaubt zo'n oplossing nodig?

Ik denk dat je ook aan de oorzaak wat moet gaan doen, anders heb je er straks een grote kluis staan met weet ik wat aan afscherming, maar dan vernielen ze je die weer.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zoiets: http://www.nowthatsit.nl/...tegorie_id=598&refcat=225
althans, als 't wat mag kosten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-03 09:04

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

iets eromheen zetten en als er ruimte is gaatjes in boren en kabel vast sjorren met een tirepje. Zo voorkom je dat je de kracht op de stekker komt te staan als er een of andere aap aan de kabel loopt trekken.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• wetlips
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-01 16:05
Dav0s schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:38:
Lijm leek mij ook niet helemaal de juiste oplossing. Ik was eigenlijk op zoek naar zoiets:

[afbeelding]
http://www.intellinet-net...9-cat5e-surface-mount-box

Maar dan met een ingebouwde switch. Zodat er niet 8 kabels naartoe hoeven. Maar dit lijkt gek genoeg niet te bestaan.. De NEMA behuizing lijkt mij nogal prijzig, patchkast zou kunnen, maar is iets groter dan een klein doosje wat aan de muur geschroefd zit.
ik heb een netwerkkastje met dit soort aansluitingen uit america voor een thermostaat die rechtstreeks via internet is te bedienen, gemaakt voor stroom over utp.
is echt niet stevig, je zou de draden er zo uit kunnen trekken.
ik heb de meerwaarde van dez aansluitng nooit begrepen. misschien omdat losse kontacten met stroom 24V vonken geeft.

patch kast lijkt mij betere oplossing

verder kan je de techniek van stekkers en 220 volt geruiken, ik bedoel dat de omhulde draden vastgeklemd worden enige cm ters voor waar ze contact maken of de blote draden vastgemaakt worden

[ Voor 11% gewijzigd door wetlips op 08-04-2009 20:57 . Reden: foute pelling ]

Pagina: 1