• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 07:02
Hallo mede tweakers,

ik heb al hard gegoogled maar ik heb helemaal niets kunnen vinden vandaar dat ik hier nu een postje maak.

Mijn probleem begon vorige week, ik was vrolijk GTA4 aan het spelen op mn pc op eens bevriest het spel en een minuut later krijg ik een BSOD met Atimtag.sys erop.
ik denk nou kan gebeuren, crossfire wordt standaard niet ondersteund in GTA4 dus ik herstart en wil weer verder spelen.
Ik start het spel, het beeld wordt zwart en ik hoor alle geluiden van dat het spel op start, maar geen beeld!
ik sluit het spel op gevoel af (3x naar rechts is quit) en probeer te troubleshooten.
Later werd duidelijk dat alle spellen die fullscreen draaien gewoon zwart beeld opleveren, World of warcraft bijvoorbeeld werkt prima windowed, maar alles in fullscreen resulteert gewoon op zwart beeld en het spel lijkt gewoon te werken.
Wat ik heb geprobeerd:
Crossfire uitzetten. dit verhelpt het probleem, maarja ik heb niet 2 videokaarten voor niets
Kaarten omgewisseld en nogmaals crossfire uit/aan gezet. in crossfire werkt het dan alsnog niet, uitzetten werkt weer wel.
Uiteindelijk na een hoop geklooi maar een herinstallatie gedaan, alles netjes opnieuw gedownload van de fabrikant websites, Ati drivers, intel inf, raid drivers etc.
hierna heb ik nogsteeds hetzelfde probleem!!
ik ben ten einde raad, ik kan zeker wel advies gebruiken.
en ik heb een 800W Tagan BZ Serie voeding.

hier is een linkje van mn dxdiag

http://uploading.com/files/KTRO69UJ/DxDiag.txt.html

Scroll ietsje naar beneden, je hoeft er natuurlijk niet voor te betalen :)

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Je kan windows nog opnieuw installeren, maar dan moet je wel al je bestanden backuppen, dus misschien heeft iemand anders een betere oplossing?

Welke grafische kaarten en welk mobo heb je trouwens? Kan namelijk ook van belang zijn.

En trouwens, het is iets makkelijker om het plaatje van je DxDiag gewoon hier te posten, ipv een linkje;)

[ Voor 15% gewijzigd door AlexV op 06-04-2009 16:25 ]

• joon
AlexV schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:24:
Je kan windows nog opnieuw installeren, maar dan moet je wel al je bestanden backuppen, dus misschien heeft iemand anders een betere oplossing?

Welke grafische kaarten en welk mobo heb je trouwens? Kan namelijk ook van belang zijn.

En trouwens, het is iets makkelijker om het plaatje van je DxDiag gewoon hier te posten, ipv een linkje;)
het is een textbestand :) daar staat alle systeeminfo in.
en herinstallatie heb ik al gedaan, heb ik erbij gezet ^_^

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-05 21:01
Heb je beide videokaarten ook los geprobeerd?
Dus eerst testen met alleen kaart 1 en daarna alleen kaart 2.
misschien is een van de twee defect

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 00:52
Heb je werkgeheugen al getest op fouten? Probeer eens het geheugen langzamer te laten draaien of zet er iets meer voltage erop.

• AlexV
  • Nu online
Kijk anders ook even in de logboeken, misschien dat je daar nog iets vind.

• joon
Logboek bied geen uitkomst, net gekeken, helemaal niets. Geheugen is 100% in orde, heb zelfs net andere reepjes erin gezet om er zeker van te zijn.
Kaarten had ik al eerder omgewisseld individueel ook getest, ze werken prima, alleen niet (meer) in crossfire.

heb ook mn PEG stekkertjes omgewisseld, ook geen uitkomst. Crossfire bridge ook op de andere connectors gezet, werkt niet.

• AlexV
  • Nu online
Ati/Amd mailen/helpdesk als laatste uitkomst. Of probleem aankaarten bij de winkel waar je de kaarten hebt gekocht. Probeer anders nog eens een ander mobo als je die tot je beschikking hebt.

• joon
Okej, na verder geklooi krijg ik nu wel weer beeld bij crossfire alleen nu krijg ik het volgende te zien in mn logboek.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Logboeknaam:   System
Bron:          Display
Datum:         6-4-2009 21:06:26
Gebeurtenis-id:4101
Taakcategorie: Geen
Niveau:        Waarschuwing
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     n.v.t.
Beschrijving:
Beeldschermstuurprogramma atikmdag reageert niet meer en is hersteld.

ik ga ff googlen

• THE_FIREFOX
Hoe warm zijn je videokaarten ?

• joon
Sensors van kaart 1:
GPU Temp.(DISPIO): 80 c
GPU Temp.(MEMIO): 87 c
GPU Temp.(SHADERCORE): 84 c

Sensors van kaart 2:
GPU Temp.(DISPIO): 78 c
GPU Temp.(MEMIO): 88 c
GPU Temp.(SHADERCORE): 81.5 c

Beide idle, computer staat al de hele dag aan, kap is van de zijkant af.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
meet nu je temps eens terwijl je 3dmark draait ofzo, ik denk dat je kaarten veel te heet worden.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• AlexV
  • Nu online
Maak anders eens een foto van je kast en geef eens aan waar de fans zitten en of ze in- of outtake zijn.

• joon
Probleem is, crossfire geeft 1 seconde beeld ofzo en daarna crasht dus de driver. ik kan het niet echt stressen dus.
fototje post ik later vandaag wel

• THE_FIREFOX
Test eens een zo videokaart los in beide pci-e sloten. Misschien heb je een brakke pci-e slot. (Ik denk dat de tweede slot niet 100% is)
Pagina: 1