na installatie asus 4870 rare geluiden uit dolby set..

Pagina: 1
Acties:

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Hoi,

een maand geleden heb ik mij en asus 4870 dark knight aangeschaft waar ik zeer tevreden over ben, op 1 kleinigheidje na.

Wanneer ik een spel start, of een andere zware grafische (3d?) toepassing, hoor ik steeds een soort geknetter uit mijn dolby set waarvan ik zeker ben dat het gepaard gaat met mijn grafische kaart.

Ik kan het niet beter omschrijven dan een pulserend geluid, het lijkt wat op het geluid van een taser.

Iemand die raad weet? Ik heb de kaart zelf geïnstalleerd, kan dit eventueel komen door een slecht contact, of een stroomkabel die over een datakabel hangt (ik heb ooit iets gelijkaardig meegemaakt met een versterker in de wagen)?

Dank bij voorbaat

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 10:28
Bij mij komt er ook geknetter van de geluidskaart, creative Xi-Fi titantium.
Ik heb de HD connector aan de geluidskaart gehangen en via de koptelefoon krijg ik raar geluid elke keer er een windows geluidje afspeelt, zoals bij openen van een map.

Ik heb mijn geluidskaart direct onder de videokaart hangen, nog geen 1 cm er van af. Omdat de andere PCI-e 1.0 port niet beschikbaar is.

Elke keer als ik met de muis beweeg krijg ik ook een raar geknetter in de koptelefoon.

Ik vermoed dat de videokaart storing geeft aan de geluidskaart die daar direct onder hangt.

edit:
In welke slot heb je je geluidskaart hangen? en hangt deze dicht bij je videokaart in de buurt?

[ Voor 8% gewijzigd door mhindrik op 06-04-2009 15:48 ]

Alle vragen hebben een antwoord

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Interessant dat je de hoofdtelefoonuitgang aanhaalt, bij mij is die dolby 2.1 daar namelijk op aangesloten, aangezien de achterste uitgang ergens anders voor dient.

Over de geluidskaart kan ik niet veel zeggen, het betreft een recente medion pc en ik vind geen info over de geluidskaart op hun site.

Toch even proberen om de dolby anders aan te sluiten, ik hou je op de hoogte..

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 10:28
freekdl schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:01:
Interessant dat je de hoofdtelefoonuitgang aanhaalt, bij mij is die dolby 2.1 daar namelijk op aangesloten, aangezien de achterste uitgang ergens anders voor dient.

Over de geluidskaart kan ik niet veel zeggen, het betreft een recente medion pc en ik vind geen info over de geluidskaart op hun site.

Toch even proberen om de dolby anders aan te sluiten, ik hou je op de hoogte..
Schroef anders je pc even open en kijk waar de geluidskaart hangt en waar de videokaart hangt.

Alle vragen hebben een antwoord

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

mhindrik schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:08:
[...]

Schroef anders je pc even open en kijk waar de geluidskaart hangt en waar de videokaart hangt.
Bij een Medion gok ik op onboard sound..dan valt er niet veel te verplaatsen in ieder geval :P