workstation heeft de moed opgegeven

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views

• AlApAwA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-07-2025
hallo,

ik werk thuis vrij vaak met computers maar nu is het oude beesje van mijn baas overleden.
uit pure nostalgie probeer ik hem te redden alleen weet niet waar te beginnen.
Dit is een workstation (intel xenon pentium 3 ding) van compaq "470005-512 P75/1.0/18S/512/Xd EUROA4"
De computer liep gister nog maar gaf errors met wegschrijven naar geheugen.

-het probleem is nu dat het scherm niet eens meer aanslaat (fans gaan wel draaien en lampje op moederboard brand ook)

wat ik thuis altijd probeer ook volgens vastloop forum is, opstarten met zo weinig mogelijk
nu zit ik een beetje klem bij dit workstation wat ik er allemaal uit kan trekken.
er zit een appart board op met 8 geheugen sloten(memory board)
als ik alle ddr geugen eruit haal gaat naar mijn weten mijn pc piepen maar dat doet deze niet.
kan dat kloppen of kan ik ervan uitgaan dat hier het probleem ligt?
verder heb ik er 1 HD inzitten met opstarten of dit de goede is weet ik niet (xp) maar moet volgens mij niet uitmaken zeker niet tot bios).
iemand tips waar ik kan beginnen?

alvast bedankt

groetjes

http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=510679

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-01 09:34
beginnen bij een bios reset?

• AlApAwA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-07-2025
neem aan dat je bedoeld cmos resetten ik heb de batterij er uit gehaald en 15 minutjes gewacht ongeveer
heb em er nu weer uitgehaald voor de zekerheid.

http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=510679

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Probeer gewoon zoveel mogelijk uit de troubleshooter te proberen. Draai onder andere even een Linux live CD zoals die van Ubuntu en draai eens memtest omdat het probleem bij het geheugen lijkt te liggen.

Mocht je de oplossing niet kunnen vinden dan is er de optie om een topic te openen in een ander forumdeel, namelijk Processors, Moederborden en Geheugen. Lees daar wel eerst even het geldende beleid en eventueel de FAQ. Geef dan ook zo veel mogelijk informatie die relevant is voor het probleem.

Dit topic gaat dus op slot en ik wens je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

Dit topic is gesloten.