hallo,
ik werk thuis vrij vaak met computers maar nu is het oude beesje van mijn baas overleden.
uit pure nostalgie probeer ik hem te redden alleen weet niet waar te beginnen.
Dit is een workstation (intel xenon pentium 3 ding) van compaq "470005-512 P75/1.0/18S/512/Xd EUROA4"
De computer liep gister nog maar gaf errors met wegschrijven naar geheugen.
-het probleem is nu dat het scherm niet eens meer aanslaat (fans gaan wel draaien en lampje op moederboard brand ook)
wat ik thuis altijd probeer ook volgens vastloop forum is, opstarten met zo weinig mogelijk
nu zit ik een beetje klem bij dit workstation wat ik er allemaal uit kan trekken.
er zit een appart board op met 8 geheugen sloten(memory board)
als ik alle ddr geugen eruit haal gaat naar mijn weten mijn pc piepen maar dat doet deze niet.
kan dat kloppen of kan ik ervan uitgaan dat hier het probleem ligt?
verder heb ik er 1 HD inzitten met opstarten of dit de goede is weet ik niet (xp) maar moet volgens mij niet uitmaken zeker niet tot bios).
iemand tips waar ik kan beginnen?
alvast bedankt
groetjes
ik werk thuis vrij vaak met computers maar nu is het oude beesje van mijn baas overleden.
uit pure nostalgie probeer ik hem te redden alleen weet niet waar te beginnen.
Dit is een workstation (intel xenon pentium 3 ding) van compaq "470005-512 P75/1.0/18S/512/Xd EUROA4"
De computer liep gister nog maar gaf errors met wegschrijven naar geheugen.
-het probleem is nu dat het scherm niet eens meer aanslaat (fans gaan wel draaien en lampje op moederboard brand ook)
wat ik thuis altijd probeer ook volgens vastloop forum is, opstarten met zo weinig mogelijk
nu zit ik een beetje klem bij dit workstation wat ik er allemaal uit kan trekken.
er zit een appart board op met 8 geheugen sloten(memory board)
als ik alle ddr geugen eruit haal gaat naar mijn weten mijn pc piepen maar dat doet deze niet.
kan dat kloppen of kan ik ervan uitgaan dat hier het probleem ligt?
verder heb ik er 1 HD inzitten met opstarten of dit de goede is weet ik niet (xp) maar moet volgens mij niet uitmaken zeker niet tot bios).
iemand tips waar ik kan beginnen?
alvast bedankt
groetjes
http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=510679