Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik heb een paar dagen geleden een best dure speakerset gekocht. Maar nu valt me inneens iets op: (eigenlijk 2 dingen)

Het eerste is, dat als het volumeknopje voorbij het middenpunt bovenaan komt, dus het volume laag word, het geluid uit de rechter speaker weg gaat en het geluid van de linker speaker gewoond oor gaat. Dit is heel vreemd en heb het gegoogled maar het probleem lijkt niet vaker voor te komen.

En dan nog iets: De middelste conus (die kleine) lijkt geen geluid te produceren. Ik heb heel voorzichtig mijn vinger er tegenaangehouden, maar ik voel gewoon geen trillingen.

De doos waarin de set zat was een beetje beschadigd en de seal open. Toch verzekerde ze mij dat er niks aan de hand zou zijn.

Ik heb het gevoel dat het gewoon een defect is en dat ik een RMA heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 09:41

JT

VETAK y0

Ja, garantiekwestie ;) Gewoon terugbrengen met de melding dat je rechter speaker kapot is.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Zo'n middelste conus moet toch ook gewoon trillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Ik heb een T20 en je eerste punt lijkt echt een defect te zijn.. En je tweede punt, de tweeter is alleen voor hoge tonen.. en die trilt zo snel dat je het waarschijnlijk niet kunt voelen.. Als ik mijn boxen hard zet en dit afspeel:
http://www.youtube.com/watch?v=BX7Ar3Z-oTo
..voel ik ze ook helemaal niet trillen... Ook niet tijdens normale muziek.. en toch klinken ze super goed 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 06-04-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Anoniem: 231122 schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:33:
Ik heb een T20 en je eerste punt lijkt echt een defect te zijn.. En je tweede punt, de tweeter is alleen voor hoge tonen.. en die trilt zo snel dat je het waarschijnlijk niet kunt voelen.. Als ik mijn boxen hard zet en dit afspeel:
http://www.youtube.com/watch?v=BX7Ar3Z-oTo
..voel ik ze ook helemaal niet trillen... Ook niet tijdens normale muziek.. en toch klinken ze super goed 8)
Ok dan rest er nog 1 defect, wat nogsteeds erg irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de T20 II en ik heb ook dergelijke vage problemen met de volume knop.

Probleem 1:

Heel soms is het geluid in de linkerbox hard en kraakt het enorm. Zelfs al staat het volume helemaal dicht. Het kraken komt ook voor als de speaker niet op een bron staat aangesloten. Als ik dan aan de volumeknop ga draaien wordt het gekraak en het harde geluid afwisselend harder/zachter. De afgelopen dagen was het constant aanwezig. -> RMA aangevraagd bij de winkel. Is het vandaag ineens weg en kan ik het niet meer reproduceren.

Probleem 2:

De boxen staan aan, je draait de volume knop helemaal terug... net totdat het blauwe lampje uitgaat. (maar je 'klikt' hem niet uit) Dan draai je hem weer open. 'Soms' (wederom) is er dan helemaal geen geluid meer. Ik moet de boxen dan uit en aan zetten. Dit is vrij lastig, want ik draai de volume knop regelmatig helemaal dicht... en dan raakt ie net dat contact.

Probleem 3:

Het geluid van de linkerbox is doffer. Je moet er wel naar gaan luisteren.

Probleem 4:

(nou ja, probleem...) Bij normaal functioneren moet je de volumeknop sowieso al bijna voor de helft openzetten voordat er uberhaupt iets van geluid uitkomt.

Al met al vage problemen. Ik twijfel al een maand wat ik er mee aan moet. Ik zit helaas al buiten de 7 dagen, dus dat lukt niet meer. Volgens mij laat de kwaliteit van deze boxen gewoon te wensen over. Ik zeg nog net geen troep... voor de prijs die je betaald.

[ Voor 23% gewijzigd door Paquito op 09-05-2009 20:04 ]

Pagina: 1