[.NET] Vanuit ThickBox de parent reloaden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hornage
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09-2024
Ik ben bezig met een .NET webapplicatie.
In deze applicatie moet de gebruiker op een gegeven moment een keuze maken uit een materialendatabase.
Met behulp van een ThickBoxIFrame component dat ik hier ( http://www.dotnet6.com/bl...net-thickbox-control.aspx ) gevonden heb zorg ik ervoor dat in die thickbox een GridView komt waarin je een materiaal kan kiezen.

Nu wil ik dat wanneer een keuze gemaakt is, de thickbox sluit en parent opnieuw geladen wordt zodat het gekozen materiaal gedisplayed kan worden.

Ik had dit gedaan door een onclick attribute toe te voegen aan een extra close button die ik in mijn scherm voor het materiaal selecteren had gezet. Daarin riep ik een reload aan op de volgende manier:
code:
1
parent.location.reload(1)

Dit gaat in opera heel goed, maar in IE krijg je dan de vraag of je de geposte gegevens opnieuw wilt gebruiken. Dit is ook logisch, want bij elke pagina wissel wordt er een post gedaan, omdat ik vanuit een wizard component werk.

Als ik simpelweg verwijs naar de pagina, zoals onderstaand, dan ben ik alle eerder gemaakt keuzes en ingevulde velden kwijt dus dat is geen optie.
code:
1
window.location.href = 'orderrow.aspx'

Iemand een idee hoe ik bovenstaande mogelijk kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Je zult netjes de door .Net gegenereerde DoPostBack moeten gebruiken waarbij je een parameter meegeeft dat de pagina opnieuw geladen moet worden. Helaas werken webforms i.c.m. javascript niet zo handig en zul je een keuze moeten maken of je dit soort javascript foefjes wel moet gebruiken. Tip: Handel dataverkeer met de server dmv het ajax-principe af, dan heb je in ieder geval niet het gezeik met .Net die alvast wat waardes in je FORM knalt.

[ Voor 20% gewijzigd door dominic op 06-04-2009 14:56 ]

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hornage
dominic schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:55:
Je zult netjes de door .Net gegenereerde DoPostBack moeten gebruiken waarbij je een parameter meegeeft dat de pagina opnieuw geladen moet worden. Helaas werken webforms i.c.m. javascript niet zo handig en zul je een keuze moeten maken of je dit soort javascript foefjes wel moet gebruiken. Tip: Handel dataverkeer met de server dmv het ajax-principe af, dan heb je in ieder geval niet het gezeik met .Net die alvast wat waardes in je FORM knalt.
Hoe roep ik die DoPostBack aan dan?

Zonder Ajax communicatie wordt het dus lastig om vanuit een thickboxiframe het gewenste effect krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
hornage schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:57:
[...]
Hoe roep ik die DoPostBack aan dan?
Dat is gewoon een javascript methode die in de pagina mee-komt. Die kan je dus gewoon met Javascript aanroepen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hornage
Woy schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:14:
[...]

Dat is gewoon een javascript methode die in de pagina mee-komt. Die kan je dus gewoon met Javascript aanroepen.
Ok, ik voeg nu dit toe aan mijn close button, maar nog niet het gewenste effect...
code:
1
        btnClose.Attributes.Add("onclick", "DoPostBack()");

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
hornage schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:17:
[...]

Ok, ik voeg nu dit toe aan mijn close button, maar nog niet het gewenste effect...
code:
1
        btnClose.Attributes.Add("onclick", "DoPostBack()");
Je moet natuurlijk wel even kijken welke parameters je moet gebruiken om hem aan te roepen. Ik heb al een hele tijd niks meer met ASP.NET gedaan, dus daar kan ik niet bij helpen. Maar je kunt natuurlijk gewoon in de source van een resulterende pagina kijken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1