Toon posts:

Continu uitvallen internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week valt mijn internetverbinding continu uit. Bij het opstarten van de pc is er in het begin zowel lokaal als met het internet verbinding (ADSL, zowel draadloos als vast met UTP kabel). De PC is direct verbonden met een ADSL multimediamodem (ADSL, telefoon, digitale TV). Na korte tijd (meestal +/- 5 minuten) valt de connectie met het internet echter weg, zoals zichtbaar is in het netwerkcentrum van Windows Vista (zie eerste afbeelding) :'( Soms is de weg vallende browseverbinding niet zichtbaar door het kruisje en is er volgens Vista niets aan de hand.

Afbeeldingslocatie: http://www.vacationstart.nl/overig/Netwerkcentrum_Vista.jpg

Indien op het kruisje gedrukt wordt worden de volgende oorzaken aangegeven:
Afbeeldingslocatie: http://www.vacationstart.nl/overig/uitgeschakeld_vanwege_conflictbron.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vacationstart.nl/overig/Stuurprogramma_intel.jpg

De twee netwerkkaarten, wifi (802.11 n/g/b Wireless LAN USB Adapter) en LAN (Intel(r) 82562V-2 10/100 Network Connection (beide geïntegreerd met het moederbord), geven beide aan goed te werken en geen conflict te geven. Heb deze ook opnieuw geïnstalleerd waarmee er geen verschil te merken is.
Ook het inbouwen van een nieuwe LAN netwerkkaart leverde niets op.

Kom er zojuist achter dat een ftp-verbinding wel mogelijk blijft bij het wegvallen?!

Er zijn verder geen problemen met de provider. Pingen op de site www.nu.nl, zoals de helpdesk me beveelde, geeft toch resultaten nadat browsen (Firefox en IE) niet meer mogelijk is. Ook met het tijdelijk uitzetten van de Windows Firewall en het antivirusprogramma (AVG) blijft de verbinding in Vista uitvallen.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Mijn dank zou groot zijn! _/-\o_ O-)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 11:54 ]

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 15:48
Graag meer info over je verbinding en de hardware, wat voor modem komt er router tussen of niet en wat geeft de modem aan als je niet op het internet kan, wat geeft je pc kwa netwerk verbinding aan als de inetrnet weg valt

[ Voor 4% gewijzigd door pouyann op 06-04-2009 14:35 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:31:
Sinds een week valt mijn internetverbinding continu uit. Bij het opstarten van de pc is er in het begin zowel lokaal als met het internet verbinding (ADSL, zowel draadloos als vast met UTP kabel). Na korte tijd (meestal +/- 5 minuten) valt de connectie met het internet echter weg, zoals zichtbaar is in het netwerkcentrum van Windows Vista. :'(

Er zijn verder geen problemen met de provider. Pingen op de site www.nu.nl, zoals de helpdesk me beveelde, geeft toch resultaten nadat browsen (Firefox en IE) niet meer mogelijk is. Ook met het tijdelijk uitzetten van de Windows Firewall en het antivirusprogramma (AVG) blijft de verbinding in Vista uitvallen.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Mijn dank zou groot zijn! _/-\o_ O-)
Je geeft wat weinig informatie. Ik neem aan dat je er iets van een draadloze router tussen hebt? Ik heb zelf een keer eenzelfde soort probleem gehad en van mijn Linksys WRT54G de firmware geupdate. Daarna was het probleem bij mij direct verholpen.

Post anders even wat aanvullende informatie. Dan kun je verder geholpen worden. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 06-04-2009 14:39 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

Verwijderd

Topicstarter
Heb aan het bericht de nodige details toegevoegd. Bedankt alvast voor de hulppogingen!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-03 00:26

Vae Victus

Awesome God

Misschien een idee om tcp/ip bij je netwerk adapter eens te herinstalleren. Dit kan door het vinkje weg te halen en daarna weer toe te voegen.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Heb het geprobeerd maar mocht helaas niet baten.
Zijn er meer ideeën? Bij voorbaat dank

• LuPo
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:37:
Thanks! Heb het geprobeerd maar mocht helaas niet baten.
Zijn er meer ideeën? Bij voorbaat dank
Heb je een tweede computer ter beschikking? Anders zou ik zeggen: probeer met die computer of internet daarop wel werkt. Mocht het antwoord dan namelijk ja zijn, dan ligt het dus aan je PC en kun je weer verder op onderzoek. Anders even een laptopje lenen van een bekende ofzo? En heb je al geprobeerd om de firmware van je modem/router te updaten? Of is dat zo'n alles-in-één-ding die automatisch op afstand door je provider wordt geupdate? :)

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 11-04-2009 09:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb een systeemherstel uitgevoerd en het probleem lijkt hiermee verholpen. Mss toch maar eerder moeten doen 8)7 Ga inderdaad ook nog voor de zekerheid updates van de drivers installeren. Bedankt voor de hulp in ieder geval!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2009 09:26 ]

• LuPo
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 09:24:
Heb een systeemherstel uitgevoerd en het probleem lijkt hiermee verholpen. Mss toch maar eerder moeten doen 8)7 Ga inderdaad ook nog voor de zekerheid updates van de drivers installeren. Bedankt voor de hulp in ieder geval!
Mocht het probleem zich toch weer voor gaan doen, dan kun je ook een clean-install van Windows proberen. Kun je gelijk weer een tijdje vooruit. ;)

Ik zou in ieder geval nog even kijken voor updates voor je modem/router. Echter zoals ik in mijn vorige post ook aangaf is dat niet nodig als je een alles-in-één-router van je telecombedrijf hebt. Die worden namelijk altijd automatisch geupdate, en dan moet je oppassen dat je het ding niet ontregelt (behalve als je er veel verstand van hebt). :)

Pagina: 1