Sinds een week valt mijn internetverbinding continu uit. Bij het opstarten van de pc is er in het begin zowel lokaal als met het internet verbinding (ADSL, zowel draadloos als vast met UTP kabel). De PC is direct verbonden met een ADSL multimediamodem (ADSL, telefoon, digitale TV). Na korte tijd (meestal +/- 5 minuten) valt de connectie met het internet echter weg, zoals zichtbaar is in het netwerkcentrum van Windows Vista (zie eerste afbeelding)
Soms is de weg vallende browseverbinding niet zichtbaar door het kruisje en is er volgens Vista niets aan de hand.

Indien op het kruisje gedrukt wordt worden de volgende oorzaken aangegeven:

De twee netwerkkaarten, wifi (802.11 n/g/b Wireless LAN USB Adapter) en LAN (Intel(r) 82562V-2 10/100 Network Connection (beide geïntegreerd met het moederbord), geven beide aan goed te werken en geen conflict te geven. Heb deze ook opnieuw geïnstalleerd waarmee er geen verschil te merken is.
Ook het inbouwen van een nieuwe LAN netwerkkaart leverde niets op.
Kom er zojuist achter dat een ftp-verbinding wel mogelijk blijft bij het wegvallen?!
Er zijn verder geen problemen met de provider. Pingen op de site www.nu.nl, zoals de helpdesk me beveelde, geeft toch resultaten nadat browsen (Firefox en IE) niet meer mogelijk is. Ook met het tijdelijk uitzetten van de Windows Firewall en het antivirusprogramma (AVG) blijft de verbinding in Vista uitvallen.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Mijn dank zou groot zijn!

Indien op het kruisje gedrukt wordt worden de volgende oorzaken aangegeven:

De twee netwerkkaarten, wifi (802.11 n/g/b Wireless LAN USB Adapter) en LAN (Intel(r) 82562V-2 10/100 Network Connection (beide geïntegreerd met het moederbord), geven beide aan goed te werken en geen conflict te geven. Heb deze ook opnieuw geïnstalleerd waarmee er geen verschil te merken is.
Ook het inbouwen van een nieuwe LAN netwerkkaart leverde niets op.
Kom er zojuist achter dat een ftp-verbinding wel mogelijk blijft bij het wegvallen?!
Er zijn verder geen problemen met de provider. Pingen op de site www.nu.nl, zoals de helpdesk me beveelde, geeft toch resultaten nadat browsen (Firefox en IE) niet meer mogelijk is. Ook met het tijdelijk uitzetten van de Windows Firewall en het antivirusprogramma (AVG) blijft de verbinding in Vista uitvallen.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Mijn dank zou groot zijn!
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 11:54 ]