Toon posts:

vaste en automatise IP bij vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb zins 1 week een nieuwe LAPTOP met vista. (MSI 620-057NL)
Nu hebben wij thuis (studenten pand) een draadloos netwerk waar ik een vaste IP en DNS nodig heb.
Alleen als ik nu ergens anders met de laptop wil inloggen moet ik natuurlijk geen vast IP maar die automatisch laten zoeken. Dus als ik dan weer naar huis ga en wil inloggen moet ik weer handmatig mijn ip en DNS invoeren.
Is er een mogelijkheid om dat zo in te stellen dat hij eerst kijkt of die een automatische ip kan vinden en zo niet dan de vaste IP en DNS pakt?

heb nog wel op internet gezocht maar kan niks vinden dus dacht ik vraag hier een keer of iemand een idee heeft.

Vincent

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:00
Dan zou je iets als Mobile Net Switch kunnen gebruiken. Dan maak je 2 profielen aan en wanneer je een profiel kiest stelt die je verbinding automatisch goed in.

Groot nadeel is wel dat dat programma niet gratis is, maar wellicht weten anderen hier (of google) gratis alternatieven.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 11:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Maak een reservering in je DHCP server thuis.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
Gewoon de Alternate configuration tab in je IP-settings invullen.
Krijgt hij dan in je studentenpand geen automatisch IP, dan gebruikt hij het vaste IP dat je zelf ingevuld hebt. :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 11:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Voor hetzelfde geld draait daar thuis een DHCP-server en heeft hij enkel een "fixed" ip-adress nodig ivm poortmappings oid. op zijn router.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Fire69
Dan moet hij het idd in de DHCP regelen, maar in de TS vermeld hij een vast ip, en ook dat hij het iedere keer manueel zelf invult, dus gok ik dat het een 'echt' vast IP is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:21:
Gewoon de Alternate configuration tab in je IP-settings invullen.
Krijgt hij dan in je studentenpand geen automatisch IP, dan gebruikt hij het vaste IP dat je zelf ingevuld hebt. :)
dus gewoon bij de internet protocol 4 (TCP/IPv4)

cool dat werkt :D

ook de andere twee bedankt voor de super snelle reactie

geniaal tweakers!!!!!

• Fire69
;)
Pagina: 1