Toon posts:

Monitor stoort headset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n monitor stoort op m'n headset. Als ik de monitor (TFT) uitzet, is de storing verdwenen. De monitor heeft wel boxen, maar ik weet niet hoe ik die uit kan zetten. Ik kan het geluid in windows wel muten, maar dat heeft geen effect. Als ik in het menu van de monitor zit, heb ik nergens de mogelijkheid het geluid te regelen.
Heeft iemand een idee hoe ik het probleem kan oplossen. Het kopen van een nieuwe monitor of een nieuwe headset is geen optie;)

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
uhhh, gewoon je monitorboxen niet aansluiten?

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

zit er geen knopje op die je moet indrukken of draaien? of gewoon kabeltjes eruit :P ?

Verwijderd

Topicstarter
SUD schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:14:
zit er geen knopje op die je moet indrukken of draaien? of gewoon kabeltjes eruit :P ?
Nee, heb ik al gekeken. En kabeltjes eruit werkt niet. Dan komt er enkel geen signaal op de boxen, maar dan staan de boxen zelf wel aan.

De monitor is overigens Medion MD9759AH

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 14:05
Als je twee uitgangen voor audio hebt op je pc (bijvoorbeeld 1 voor en 1 achter) zou je de andere uitgang voor je headset kunnen proberen

Verwijderd

Topicstarter
Hoeloeloe schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:31:
Als je twee uitgangen voor audio hebt op je pc (bijvoorbeeld 1 voor en 1 achter) zou je de andere uitgang voor je headset kunnen proberen
De headset is niet verbonden met de computer.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:19
offtopic:
Nooit, maar dan ook nooit een Medion kopen! :+

Wat voor headset is het? Zo'n draadloos geval? Je zou kunnen proberen om je opstelling op je bureau wat te veranderen waardoor je met je headset wat verder van het scherm zit.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik denk dat ik het snap, zijn headset is verbonden met de scherm (je hebt zo schermen), hopeloos geval...

Doe de boxen van de scherm stekkertje eruit en steek de headset in de pc!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 14:05
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:43:
[...]

De headset is niet verbonden met de computer.
8)7
Verbind uhm er dan eens mee?

Edit: te laat :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hoeloeloe op 06-04-2009 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dima_2005 schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:43:
Ik denk dat ik het snap, zijn headset is verbonden met de scherm (je hebt zo schermen), hopeloos geval...

Doe de boxen van de scherm stekkertje eruit en steek de headset in de pc!
Nee, het is niet de bedoeling dat de headset verbonden is met de pc. De headset hoort bij een apart systeem.
Hij geeft alleen storing met de monitor van m'n pc. Dus ik wil eigenlijk het geluid (de boxen) uitschakelen van m'n monitor.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:03:
[...]

Nee, het is niet de bedoeling dat de headset verbonden is met de pc. De headset hoort bij een apart systeem.
Hij geeft alleen storing met de monitor van m'n pc. Dus ik wil eigenlijk het geluid (de boxen) uitschakelen van m'n monitor.
Trek de stekker dan gewoon uit...

Wat is dit verhaal vaag :S

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

OK, ff van voren af aan:
je hebt een computer met een scherm met ingebouwde boxen.
daarnaast heb je headset aangesloten op een andere computer/stereo/whatever.

heb ik het zo goed?

je hebt dus een storing in je headset die verdwijnt als je de monitor uitzet, terwijl deze totaal niet in verbinding staan. het enige wat ik dan kan bedenken is dat je monitor het lichtnet enorm stoort, waardoor je een brom van ongeveer 50Hz in je headset krijgt. als dat zo is, moet je of je monitor weg doen, of betere audio apparatuur kopen

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Tijd om de geluidboxen eraf te zagen (als ze vast zitten aan het scherm) of een nieuwe kopen?

• Vesper64
  • Niet online
ja afzagen, of wat mss ook kan is gewoon de boxen opblazen, te sterke bron er naar toe sturen en hopen dat ze daarna dood zijn zonder iets van de monitor gemold te hebben. Ik snap overigens ook niet waarom er boxen in monitoren zitten.. en waarom je het zou aanschaffen.. kan nooit van goede kwaliteit zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:55:
OK, ff van voren af aan:
je hebt een computer met een scherm met ingebouwde boxen.
daarnaast heb je headset aangesloten op een andere computer/stereo/whatever.

heb ik het zo goed?
Juist.
je hebt dus een storing in je headset die verdwijnt als je de monitor uitzet, terwijl deze totaal niet in verbinding staan. het enige wat ik dan kan bedenken is dat je monitor het lichtnet enorm stoort, waardoor je een brom van ongeveer 50Hz in je headset krijgt. als dat zo is, moet je of je monitor weg doen, of betere audio apparatuur kopen
Zou het niet aan de boxen in de monitor kunnen liggen, dat leek mij namelijk waarschijnlijk. Ik weet alleen niet hoe ik deze uitschakel.

Verwijderd

Topicstarter
Vesper64 schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:31:
ja afzagen, of wat mss ook kan is gewoon de boxen opblazen, te sterke bron er naar toe sturen en hopen dat ze daarna dood zijn zonder iets van de monitor gemold te hebben. Ik snap overigens ook niet waarom er boxen in monitoren zitten.. en waarom je het zou aanschaffen.. kan nooit van goede kwaliteit zijn.
Nee ik wil ze ook niet gebruiken en nu al helemaal niet. Maar ik weet niet hoe ik ze uit zet.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 07:54
Probeer je monitor eens op een ander stopcontact aan te sluiten....

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-02 18:45
Ik had dit ooit met een CRT monitor. Nadat ik de monitor had geaard was de storing weg uit m'n koptelefoon.

Verwijderd

Topicstarter
Loki.Nya schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:42:
Ik had dit ooit met een CRT monitor. Nadat ik de monitor had geaard was de storing weg uit m'n koptelefoon.
Hoe doe je dat?

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06-2025
Vesper64 schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:31:
Ja afzagen ja, wat een oplossing zeg |:(. Het lijkt mij erg stug dat de speakers een dusdanig signaal afgeven dat het de headset verstoord. Meestal zijn die speakers prima afgeschermd.

Het ziet er naar uit dat de headset gevoelig is voor storing op het lichtnet en dat de monitor dit veroorzaakt. Probeer het één en ander te verplaatsen. Mocht het probleem echt cruciaal zijn dan moet je een andere headset of een andere monitor proberen óf alles goed aarden maar dan moet je wel een geaard stopcontact in de muur hebben.

Verwijderd

Je moet een stopcontact hebben met 2 gaten en ongeveer haaks op die gaten zitten een paar stalen uitsteeksels die tegen de linker en rechterkant van de stekker dan contact kunnen maken om te aarden. Verder moet natuurlijk de stopcontact ook echt geaard zijn, maar dat doe je niet 1-2-3 zonder kennis.

edit:
maar het lijkt me dat je stopcontact niet geaard is, en anders was dat dus toch niet de oplossing aangezien je dat stopcontact dan toch al zou gebruiken :+

Kijk of je je monitor kunt openschroeven ofzo, om de stroomtoevoer naar de monitorboxen af te zetten. (wel eerst van de stroom halen natuurlijk :))

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2009 21:34 ]

Verwijderd

Hoe doe je dat?
Een aarde draad trekken van je aard-rail in de meterkast naar je wandcontactdoos (stopcontact) en dan de wandcontactdoos vervangen door 1 met rand-aarde (zo een).
Niet zelf doen als je geen verstand van elektra hebt ;)
Het is zo wie zo beter om je pc geaard te hebben, voorkomt namelijk een hoop problemen.

Maar hoe weet jij zo zeker dat het die boxen zijn ?
Doet hij dat dan ook bij je tv boxen of andere boxen ?
En als je die boxen afschermt met bijv alu folie heb je er dan nog steeds last van ?
En stoort hij alleen als je in de buurt van die monitor bent of zodra hij aanstaat ? (in dat geval denk ik dat baldie het bij het rechte eind heeft)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2009 21:59 ]

• Vesper64
  • Niet online
hmmmmmzzzz, het zou inderdaad ook best wel een aardlus of iets dergelijks kunnen zijn, wat je krijgt als je de boel niet geaard hebt. En dat die wordt doorbroken op het moment dat je je monitor uitzet. Zo heb ik een keer storing in me monitor gehad (beeld.)

Wikipedia: Aardlus
Pagina: 1