Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om een Acer laptop met 16 inch scherm te kopen.(Aspire 6935G-844G32BN In pricewatch klopt resolutie niet, moet zijn 1366 x 768)
Maar ik twijfel nog een beetje of ik toch niet voor 17 inch moet gaan. Vandaar dus de vraag of mensen die een laptop met zo'n scherm hebben kunnen aangeven of het prettig werken is ermee. Mij lijkt vooral de hooge wat aan de kleine kant...

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vraag je eerst eens af waar je je laptop voor gaat gebruiken?

Mijn zus heeft een 17" laptop, om en vindt dat prima. Die laptop verlaat nooit het huis, dus ze hoeft er nooit mee te slepen. Zelf heb ik een 15,4" laptop, destijds aangeschaft voor mijn studie. Omdat ik die elke dag moest meeslepen in de bus, had ik geen behoefte aan iets groters dan 15,4". 17" is GROOT.

Ik weet dat laptops tegenwoordig lang niet meer altijd worden gekocht om mobiel te zijn, maar ik vind dit zelf wel van doorslaggevend belang.

De enige die kan beoordelen of je tevreden bent over het scherm / resolutie, ben je zelf. Je zou dus kunnen gaan kijken bij een Mediamarkt. Ook Paradigit heeft vaak Acer laptops uitgestald staan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Doorgaans zijn het volgens mij 15,6"-ers ipv 16". Een 15,4" heeft net wat meer pixels in de hoogte (800).

Het grote punt dat je je moeten afvragen: Wat ga ik doen met de laptop. 17" wordt als lomp beschouwd en is niet een notebook die je er even bij pakt. Een 15,4" past daarentegen in veel tassen en is een ideaal tussenformaat: Wel veel power, niet te klein, maar wel handig. Ik heb altijd met 15,6"/ 16" dat het net niet is. Mijn 15,4" past met in mijn rugzak, met 16" zou dat niet gaan. Een 17"-er is daarentegen weer een stuk groter zoals je al aangeeft.

Ervaringen over 16" notebooks in het algemeen vind ik prima. Het meot echter geen "Wat moet ik kopen"-topic worden zoals beschreven in *LET OP* - Wat moet ik kopen . In dat geval gaat het topic ook snel op slot en daar zijn we streng in. Niet omdat we mensen graag pesten, maar omdat we de orde willen bewaren en daarbij geen uitzonderingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ikzelf heb voorheen een 18,4" notebook gehad. De grootte van het scherm en het volledige toetsenbord + numpad sprak me erg aan. Ik moet toegeven dat je een dergelijk apparaat niet overal mee naartoe moet slepen maar er zijn tegenwoordig al tassen voor 18" notebooks die zowel als schoudertas en als "koffertje" gedragen kan worden.

Ik ben op dit moment ook weer op zoek naar een 16" t/m 18,4" notebook, het op en neer dragen van en naar mijn werk (of van en naar de auto of van en naar de bus/trein) is in mijn ogen niet zo een groot probleem, je zit er tenslotte vervolgens minimaal enkele uurtjes per dag achter voor je werk of privé, dus het gaat er uiteindelijk om wat je prettiger vindt werken, niet of je dat half uurtje reizen dan een iets kleinere tas naast je hebt staan.

Zo denk ik er tenminste over, maar ieder uiteraard zijn eigen mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Dat hangt ook van je eisen af inderdaad. Zelf zou ik nog wel een kleinere laptop willen, ook al zit ik er lang achter op een dag, mn 15,4" is prima op te werken op school. Echter is die laptop een stuk lichter voor op schoot en gaat hij gewoon in mijn rugzak zodat ik maar 1 tas heb. Ideaal wat mij betreft dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

De Acer website heeft het over het volgende:
# 16" WUXGA Full HD 1920 x 1080 pixel resolution, high-brightness (250-nit), Acer CineCrystal™ TFT LCD, supporting simultaneous multi-window viewing via Acer GridVista™
# 16" WXGA HD 1366 x 768 pixel resolution, high-brightness (220-nit), Acer CineCrystal™ TFT LCD, supporting simultaneous multi-window viewing via Acer GridVista™
Het lijkt alsof je de keuze hebt uit een van deze 2 schermen. Persoonlijk zou ik in dat geval voor de WUXGA gaan omdat je anders verticaal wat weinig pixeltjes hebt. Ik werk zelf op 1440x900 (14,x") en zou er toch geen pixels op willen inleveren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Mijn 16" laptop heb ik nog niet binnen maar wel besteld.

De reden hiervan is dat als ik de formaten vergeleek met een vergelijkbare 15,4" deze iets minder dan een cm breder is maar wel een groter scherm heeft wat ook nog eens beschikbaar was in 1920 x 1200 pixels.

Dus echt ervaring ermee heb ik niet maar heb de keus wel afgewogen naar aanleiding van beschikbare feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09 20:04
Ik heb zelf een 6930G , 16 inch 1366x768 en ben er zeer tevreden over . Ik neem hem bijna elke dag mee naar school, past net in mijn 15.4" rugzak (iets langer als 15.4inch) en geen probleem zo.

Pas wel op met het gewicht. Als je snel rugpijn hebt kan het snel een probleem gegeven.

1366x768 is goed genoeg voor mij ( ism met 9600M ), alles is wel groot, en hele documenten gaan er wel niet op. Maar als je graag een spelletje speelt is 1920x1080 wel een hoge resolutie voor een 9600M.

Frag_Zero

Pagina: 1