Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen op dit forum.

Ik heb onlangs een Panasonic TH-42PZ85E gekocht en wil nu in het service menu de overscan corrigeren.
In het service menu komen kan ik, dank zij de informatie in dit forum, maar als ik dit doe springt het beeld terug naar de TV-mode, zodat ik mijn testbeeld (via de HDMI-1 ingang) kwijt ben.
Doe ik iets verkeerd, of is er een truuk om dit te omzeilen.
De ingangskeuze via het side-panel en de afstandbediening werkt dan niet meer.

Met vriendelijke groet,

Rolin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Dit is normaal, niks aan te doen.

Waarom wil je de overscan in het servicemenu regelen? Je kan het in het gewonen settings-menu toch gewoon uitzetten?
Als je dan nog beeld mist, wil dat zeggen dat je drivers op de pc niet juist ingesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als er inderdaad een pc met een videokaart op die ingang stond zou dat een mooie oplossing zijn, maar helaas er hangt een upc-hdbox aan.
Als ik de overscan in het normale menu uitzet, is het beeld helaas te klein vandaar mijn keuze voor het service menu.

Mvg,

Rolin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En als je de overscan dan aan laat staan, is het dan niet goed? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dan ga je't toch in het servicemenu moeten doen, en steeds met beetjes verder rekken tot het goed is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, zal dan wel niets anders opzitten.
Bedankt in ieder geval.

Mvg,

Rolin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Hoezo is het beeld dan 'te klein' als je overscan uit zet? Hoe heb je je UPC box ingesteld?

[ Voor 22% gewijzigd door jasjenl op 06-04-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat heb ik ook hoor, overscan is iets wat elke beeldbuis-tv vroeger had. Het zorgde ervoor dat storende elementen (verschil in formaten, teletekst-codering, ...) buiten beeld viel.

Nu moet ik voor digitale tv op mijn tv de overscan nog steeds aanzetten. Voor HTPC via HDMI moet het terug uit of je verliest een rand van je beeld.

Het is alleen vreemd dat als de overscan aan staat bij TS, dat zijn beeld dan nog steeds te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even iets rechtzetten!

Als de overscan in het normale menu aanstaat is mijn beeld iets te groot, maar als ik de overscan uitzet is het beeld te klein.
Ook staat het beeld in zijn totaal iets naar rechts verschoven.
De waarden voor v-pos, h-pos, v-amp en h-amp in het service menu staan allemaal op nul.

Het zijn allemaal geen ernstige afwijkingen, maar ik ben zo'n muggezifter die het graag perfect heeft als dat mogelijk is :*) .

Mvg,

Rolin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Aha, da's idd duidelijker. :)
Dat met overscan aan je beeld iets te groot is, is normaal (voor tv-kijken dan). Je kan het dan wel zo instellen dat je voor bvb. Ned1 een correct beeld hebt, maar dan kan bvb. Ned2 weer net te groot of te klein zijn.
Je kan zelfs op de zelfde zender binnen eenzelfde programma verschillen in formaat hebben. :P
Dus ik zou zeggen, geef het op, je gaat het als muggezifter toch nooit 100% correct krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Fire69,

Ik heb is even gekeken met overscan uit naar een uitzending van RTL 7 en dan valt mij op, dat zelfs in een en dezelfde uitzending het beeldformaat erg verschilt.
Ik denk (zucht...), dat ik je gelijk moet geven: perfect bestaat niet :'( .

Ik ga alleen de horizontale verschuiving corrigeren in het service menu en dan laat ik erbij.
Bedankt voor je inbreng.

Mvg,

Rolin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Told you so :+

Geloof me, ik heb er ook zitten op vloeken, en uiteindelijk het maar opgegeven en beeldscan aangezet voor gewone TV.
Nu moet ik wel altijd switchen als ik naar HDMI2 switch om via de laptop te kijken, maar gelukkig gebeurt dat niet dagelijks. Meeste dingen kan ik via de xbox kijken en daar kan ik het beeld heel mooi regelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Als je het probleem alleen hebt met je decoder, dan zit het probleem daarin.

Mocht het niet lukken, hier is een link van iemand die het heeft aangepast in het servicemenu (kuyer).
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie
Als je op zn naam klikt, kan je zn email zien en hem n bericht sturen hoe hij dit gedaan heeft

Ik denk niet dat je het testbeeld erop kan laten staan, maar je kan toch via de H-amp en de V-amp de overscan verminderen (bijv op -1 zetten en op OK drukken) en dan weer uit het service-menu gaan om te kijken hoe de overscan is. Ik heb toen op mijn PV70 de overscan op -3 gezet, hij ging niet verder.

Al blijf ik het vreemd vinden dat die decoder aan overscan doet.

[ Voor 93% gewijzigd door Ferry34 op 08-04-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk in het service menu de horizontale positie en de horizontale en verticale amplitude enigzins aangepast.
Inderdaad geeft te krap instellen op diverse zenders een beeld met min of meer zwarte randen of frutsels aan de bovenkant.
Het is nu een mooi compromis met alle waarden op -1.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de inbreng.

Mvg,

Rolin
Pagina: 1