Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP/VISTA] XP of VISTA?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik op mijn computer 3 gig ram, dus voldoende voor Windows XP Pro 32 bits. Nu heb ik een LAN-pc aangeschaft (waar de onderdelen nog van binnen moeten komen) en ik vraag me af hoeveel geheugen Windows XP Pro 32 bits nou aan kan.

Ik heb meerdere malen gegoogled echter op de ene website staat bij 4 GB memory dat de XP OS 3.5 gb memory laat zien maar in werkelijkheid de volle 4 gb gebruikt de andere zegt dat de OS ook maar echt 3.5 gb ram gebruikt. Ik wil liever sticken tot XP dan Vista, dus graag jullie meningen :)!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie 4 Gb RAM en desktop PC's. Dit onderwerp is al vaak langsgekomen, dus met een beetje zoekwerk is dat best op GoT te vinden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 21:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Met ^^
En als je per se bij XP wilt blijven is er ook nog XP x64.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 06-04-2009 13:31 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:29:
Zie 4 Gb RAM en desktop PC's. Dit onderwerp is al vaak langsgekomen, dus met een beetje zoekwerk is dat best op GoT te vinden :)
Ah bedankt, heb alleen Google gebruikt vandaar. Nog wel een klein vraagje: als ik het allemaal goed lees op google support vista 32bits wil 4 GB ram? Staat niets over in het topic dat je doorstuurde.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

4GiB in je machine (of meer) kan prima als je hardware dat aankan.
De beperking zit 'm in het maximaal aanspreekbare geheugen wat je 32bits Client OS aankan, en dat is voor beide XP en Vista varianten gezet op 3.25GiB (+/- afhankelijk van je hardware).

En dat deel staat allemaal in die FAQ uitgelegd.
Wat je Windows je verder laat zien is dan niet eens zo interessant en puur cosmetisch :)

Maar dit is dusdanig vaak voorbij gekomen dat het elke keer herkauwen van dezelfde informatie wel een beetje zijn glans begint te verliezen.

Tel daarbij nog een keer op dat de keuze voor een Windows versie er vooral een is die je zelf zult moeten maken omdat het afhankelijk is van wat jij met je PC wil doen en dan wordt het algauw een nutteloze discussie.
daarom gaat ook hier een slotje op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.