script om data naar andere pcs te kopieren

Pagina: 1
Acties:

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 15:35
Ik zit met het volgende;
binnen kort moet ik via remote desktop meerdere kassa's met windows embedded gaan updaten, daarvoor heb ik en installatie bestand van rond 10 mb, deze moet op elke kassa staan (update bestanden moeten lokaal anwezig zijn)
ik vroeg me of het mogelijk was om en script/ batch file te maken zo dat ik en IP range kan ingeven en hij ervoor zorgt dat deze bestand zich automatish door kopiert naar alle machines
iets van:

verbinding maken met 192.168.xxx.xxx verbinden met d$, map aan maken en bestanden errin kopieren

alvast bedankt

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:06

_Apache_

For life.

Robocopy! \o/, als je geen robocopy.exe in je sys32 dit heb staan moet je heb downloaden ( zoeken naar windows 2003 resource kit.

Robocopy spiegelt verschillende mappen, dus source en destination ( aan de andere kant van een netwerk )

Dus d:/data spiegelen met //192.168.1.2/gedeelde_map/ oid.

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 06-04-2009 13:20 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

_Apache_ schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:19:
Robocopy! \o/, als je geen robocopy.exe in je sys32 dit heb staan moet je heb downloaden ( zoeken naar windows 2003 resource kit.

Robocopy spiegelt verschillende mappen, dus source en destination ( aan de andere kant van een netwerk )

Dus d:/data spiegelen met //192.168.1.2/gedeelde_map/ oid.
Robocopy heeft zich uiterst onbetrouwbaar bewezen bij een move-actie die ik door dit proggie liet uitvoeren op 1.3 miljoen bestanden. Ruim 40% ging mis en was dan ook verloren.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

ja dat is mogelijk, gewoon een perl script maken

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 15:35
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:33:
ja dat is mogelijk, gewoon een perl script maken
nou het probleem is juist dat ik helemaal niets van programeren af weet, mijn vraag had ik beter moeten formulieren, is er en programma die en script kan genereren of en tooltje waar het mee lukt

Verwijderd

soheilmd schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:28:
[...]

nou het probleem is juist dat ik helemaal niets van programeren af weet, mijn vraag had ik beter moeten formulieren, is er en programma die en script kan genereren of en tooltje waar het mee lukt
Dat vroeg je niet :P

Anyway, een aantal progjes die je hiervoor kan uitproberen zijn Robocopy, Synctoy en Autoclone.. Volgens mij zijn Synctoy en Robocopy hiervan de meest bekende, maar naar de ervaringen van hierboven te kijken lijkt het me handiger om synctoy te gebruiken. Als het nou niet zoveel systemen zijn dan zou ik het alsnog gewoon handmatig doen, heeft een stagair weer een dag wat te doen :P

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

soheilmd schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:17:
Ik zit met het volgende;
binnen kort moet ik via remote desktop meerdere kassa's met windows embedded gaan updaten, daarvoor heb ik en installatie bestand van rond 10 mb, deze moet op elke kassa staan (update bestanden moeten lokaal anwezig zijn)
ik vroeg me of het mogelijk was om en script/ batch file te maken zo dat ik en IP range kan ingeven en hij ervoor zorgt dat deze bestand zich automatish door kopiert naar alle machines
iets van:

verbinding maken met 192.168.xxx.xxx verbinden met d$, map aan maken en bestanden errin kopieren

alvast bedankt
FTP server opzetten. FTP scriptje gebruiken om te downlaoden. Scriptje in de startup van Windows zetten.
Hier staat wel wat bij. http://www.robvanderwoude.com/ftp.php 1e hit in google (windows ftp download script)
Of het nou een scriptje is of een proggie, je moet toch zelf wat instellen. Dus gewoon ff die angst voor scriptjes wegzetten en gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door KillerAce_NL op 06-04-2009 14:54 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

misschien dat ik het niet goed zie.. maareuh:

code:
1
xcopy "zooibestanden" \\pcnaam\d$

En als ze in een domein hangen maak je er een login script van... zodra ze aanloggen hebben ze files...

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1