Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help !!

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 11:13
ik heb best wel een beetje hulp nodig.

er loopt constant iemand mijn website shoutbox vol spammen etc.

nu heb ik zijn IP want ik wil hem aanspreken op dit gedrag.

is er een manier om via zijn IP eragter te komen wie hij is of waar hij woont ?

There is no sadder sight than a young pessimist.

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 20:18
je kunt via whois wel het een en ander opzoeken maar ga er niet vanuit dat je ook maar enige contactgegevens terug zult vinden, enige wat je misschien kunt doen is het ip blocken

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Legaal? Nee. Zie de WBP en zo. Schrijf zijn ISP aan (een simpele traceroute of whois laat vast zien welke ISP het is, zoals je zult weten omdat je dingen als [google=who is the person behind an ip-address] hebt gedaan). Omdat ik verder geen minder legale discussies wil krijgen sluit ik het topic ook.

Overigens, een topictitel als deze is nooit de bedoeling zolang er geen letterlijk levensgevaar is. Je bent met deze titel zelf dit forum aan het spammen... ;) Lees wat dat betreft ajb Registratievoorwaarden / korte FAQ (en/of het CSA-policy bovenaan het subforum) even.

Maar je wilt dus wat maatregelen treffen om spam tegen te gaan, bijvoorbeeld door registratie te vereisen (zie ook [google=shoutbox spam]). En dan bannen maar. Als het een echte spammer is, heeft aanspreken geen enkele zin trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 06-04-2009 13:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.