Hallo,
Ik ben nu een maandje bezig met actionscript en begin er de lol van in te zien.
Momenteel ben ik bezig met een simpel spelletje.
opzet van het spel:
Gebruiker bestuurt een auto d.m.v. de navigatie toetsen.
Bovenaan komen 5 "tegenstanders" welke je neer moet schieten door op de spatiebalk te drukken.
Door een hittest verwijder ik die movieclip. (Dit moet ik nog maken).
Zodra de tegenstanders de onderkant bereikt hebben roep ik een functie aan welke de movieclips moet resetten en opnieuw de functie moet aanroepen die de tegenstanders weer bovenaan naar beneden brengt.
Functie van de tegenstander:
Dan de reset code heb ik nog niet.
Mijn hele source:
Het gaat hier om Actionscript 2.0
Ik ben nu een maandje bezig met actionscript en begin er de lol van in te zien.
Momenteel ben ik bezig met een simpel spelletje.
opzet van het spel:
Gebruiker bestuurt een auto d.m.v. de navigatie toetsen.
Bovenaan komen 5 "tegenstanders" welke je neer moet schieten door op de spatiebalk te drukken.
Door een hittest verwijder ik die movieclip. (Dit moet ik nog maken).
Zodra de tegenstanders de onderkant bereikt hebben roep ik een functie aan welke de movieclips moet resetten en opnieuw de functie moet aanroepen die de tegenstanders weer bovenaan naar beneden brengt.
Functie van de tegenstander:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| var aantalTegen:Number = 5; for (var i:Number = 1; i<aantalTegen; i++) { maakNieuweTegen(); } function maakNieuweTegen():Void { attachMovie("tegen_id","tegen"+i+"_mc",this.getNextHighestDepth()); this["tegen"+i+"_mc"]._x = Math.random()*Stage.width; var clip_mc:MovieClip = _root["tegen"+i+"_mc"]; clip_mc.onEnterFrame = function() { this._y += snelheidAuto; if (this._y>700) { resetTegen(this); } }; } |
Dan de reset code heb ik nog niet.
Mijn hele source:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| // ===== Initialisatie ===== var snelheidAuto:Number = 10; var snelheidKogel:Number = 20; var laserCounter:Number = 1; var laserLevel:Number = 10; laser_mc._visible = false; var aantalTegen:Number = 5; for (var i:Number = 1; i<aantalTegen; i++) { maakNieuweTegen(); } // ===== Eigen Auto ===== car_mc.onEnterFrame = function() { if (Key.isDown(Key.UP)) { this._y -= snelheidAuto; } if (Key.isDown(Key.DOWN)) { this._y += snelheidAuto; } if (Key.isDown(Key.LEFT)) { this._x -= snelheidAuto; } if (Key.isDown(Key.RIGHT)) { this._x += snelheidAuto; } if (Key.isDown(Key.SPACE)) { //Code voor de laser } }; // ===== Tegenstanders ===== function maakNieuweTegen():Void { attachMovie("tegen_id","tegen"+i+"_mc",this.getNextHighestDepth()); this["tegen"+i+"_mc"]._x = Math.random()*Stage.width; var clip_mc:MovieClip = _root["tegen"+i+"_mc"]; clip_mc.onEnterFrame = function() { this._y += snelheidAuto; if (this._y>700) { resetTegen(this); } }; } function resetTegen():Void { //reset code } |
Het gaat hier om Actionscript 2.0