Een paar dagen terug heb ik een nieuw systeem gekocht
specs:
Coolermaster centurion 5 kast
Enermax pro82+ 525w
Asus M3N78 Pro
AMD x4 9950 Black Edition
4GB Kingston ValueRam (DDR2 -800)
Hitachi 750 GB
en een Club3D HD4830
De eerste dag had ik al wat problemen.
Het apparaat ging een aantal keer spontaan op zwart zonder dat ik de CPU echt zwaar belastte. Ook zat er een irritante storing (piepen en kraken) op de Line-out van het onboard geluid. Dat laatste is weg sinds een driver update en de PC is de laatste tijd ook niet meer spontaan uitgevallen. Toch vertrouw ik het zaakje nog niet helemaal.
Voor de zekerheid heb ik dus Everest geinstalleerd om de temperaturen te bekijken.
De CPU is onbelast (idle) ca. 50 graden.
Als ik 'm 5 minuten stress met Everest komt de temp net over de 60.
Het moederbord blijft rond de 38 graden.
Is deze Idle temp te hoog en moet ik hier wat aan doen?
Hopelijk kan iemand me wat meer informatie geven. Ben nog redelijk nieuw op dit gebied en verdwaal soms nogal in alle cijfers, voltages e.d., dus alle hulp is welkom.
specs:
Coolermaster centurion 5 kast
Enermax pro82+ 525w
Asus M3N78 Pro
AMD x4 9950 Black Edition
4GB Kingston ValueRam (DDR2 -800)
Hitachi 750 GB
en een Club3D HD4830
De eerste dag had ik al wat problemen.
Het apparaat ging een aantal keer spontaan op zwart zonder dat ik de CPU echt zwaar belastte. Ook zat er een irritante storing (piepen en kraken) op de Line-out van het onboard geluid. Dat laatste is weg sinds een driver update en de PC is de laatste tijd ook niet meer spontaan uitgevallen. Toch vertrouw ik het zaakje nog niet helemaal.
Voor de zekerheid heb ik dus Everest geinstalleerd om de temperaturen te bekijken.
De CPU is onbelast (idle) ca. 50 graden.
Als ik 'm 5 minuten stress met Everest komt de temp net over de 60.
Het moederbord blijft rond de 38 graden.
Is deze Idle temp te hoog en moet ik hier wat aan doen?
Hopelijk kan iemand me wat meer informatie geven. Ben nog redelijk nieuw op dit gebied en verdwaal soms nogal in alle cijfers, voltages e.d., dus alle hulp is welkom.