Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinXP] Folderpermissions External HDD

Pagina: 1
Acties:

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-11 19:58
Heren,

bij mij op m'n werk (restaurant) hebben wij een pc'tje staan, puur om muziek van te draaien. De muziek komt vanaf een USBdrive, aangezien de muziek ook nog wel eens aan een laptop moet om in ons 2e pand te draaien met feestjes.

In het verleden heeft personeel (met of zonder opzet) muziek er vanaf gegooid of in een ander mapje gezet, waardoor het één grote pestbende werd op de drive, wat we natuurlijk niet kunnen gebruiken.
Vandaar dat we de Personeel-account het schrijven / deleten op de externe drive willen blokkeren.

Nou ben ik bekend met het permissions-tabje in de folder properties, maar laat nou net dit weggehaald zijn bij externe mappen / drives. Zie ik hier iets over het hoofd, of heeft windows inderdaad de mogelijkheid niet om per user aan te geven of er op een externe schijf geschreven mag worden?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

stevenP schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:40:

Nou ben ik bekend met het permissions-tabje in de folder properties, maar laat nou net dit weggehaald zijn bij externe mappen / drives. Zie ik hier iets over het hoofd, of heeft windows inderdaad de mogelijkheid niet om per user aan te geven of er op een externe schijf geschreven mag worden?
Het wel of niet aanwezig zijn van dat tabblad heeft niks te maken met wel of geen removable storage.
Controleer eerst maar welk filesystem erop staat.
FAT32 doet sowieso niks met permissies.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stevenP
Daar noem je een goede :) Ik ga daar zeker even naar kijken, want dat zou 'm zomaar kunnen zijn. Ik dacht dat het door het feit dat hij extern is, kwam. Naar het filesystem heb ik nog niet gekeken, ga ik even uitzoeken!

• stevenP
Thanks, het zat 'm inderdaad in NTFS/FAT32. Problem solved! :)