Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bijlage verdwenen in outlook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers

Situatie: Exchange 2007 server op win2k3 x64bit: Windows XP, Outlook 2007, virus scanner mail: messagelabs. Virusscanner pc Symantec Corporote 11

Probleem: Afzender x stuurt ons formulieren in PDF. In outlook komt de mail binnen maar is geen bijlage te zien. Ook geen rode balk dat bijlage geblokkeerd is omdat hij onveilig zou zijn. daarbij is het een pdf en andere pdf komt wel normaal binnen.
Als de gebruiker inlogt is de bijlage wel te zien in de webmail. Zo als het er nu uit ziet komt het alleen voor bij de formulieren van afzender x. (we hebben pas sinds dec 2008 deze omgeving)

Als de afzender x het rechtstreeks naar iemand thuis stuurt is het geen probleem.

Uitgesloten (denk ik):
1. omdat het bij de mensen thuis wel binnen komt in outlook doet de afzender niet iets heel geks
2. aangezien de bijlage wel in de webmail zit lijkt het mij niet te liggen aan de exchange server en/of messagelabs
3. alle andere gevallen laat outlook 2007 wel pdf bijlage zien. dus geen blokkering van pdf in outlook

mogelijke probleem:
1. combinatie exchange 2007 met outlook 2007 en de manier van bijlage toeveogen afzender?
2. Symantec op desktop?

Zelf gedaan:
Logfiles symantec, allerlei bijlage instellingen outlook nagekeken en logfiles exchange server. allemaal zonder resultaat.
Op google en tweakers GOT geen soortgelijk probleem gevonden.
Misschien dat het jullie bekend voorkomt?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je weet zeker dat de attachment niet inline in het document is geplakt (rich-text vs. html text)?

Hoe groot is het emailtje volgens outlook (eventueel de kolom size toevoegen)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
In outlook is het net zo groot dan het email wat ik vanuit thuis heb doorgestuurd. (63KB)
Wat mij wel opvalt is dat de oorspronkelijke mail (via webmail) wel de bijlage toont, maar geen paperclip.

Als ik hem via de webmail doorstuur naar mijzelf laat hij het wel in een keer zien.